home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ferrari 296 Speciale
 
Ferrari je predstavio svoj najnoviji specijalni model, 296 Speciale sa plug-in hibridnim pogonom.

Ferrari 296 Speciale

Ovaj automobil zauzima svoje pravo mesto u ekskluzivnoj lozi specijalnih verzija Ferrarija i, baš kao i njegovi prethodnici – Challenge Stradale, 430 Scuderia, 458 Speciale i 488 Pista – zamišljen je da postavi novi standard u pogledu uzbuđenja i angažovanja u vožnji, ne samo za proizvodni asortiman marke, već za ceo segment.

Ferrari 296 Speciale

Ferrari je 296 Speciale predstavio i u otvorenom izdanju, koje nosi 296 Speciale A (A za Aperta – "otvoreno"). Automobil se pridružio modelima Scuderia Spider 16M, 458 Speciale A i 488 Pista Spider, ultra-ekskluzivnoj dinastiji specijalnih verzija Ferrarijevih Spidera i cilja da postane nova referenca u ponudi - kao i na tržištu - u pogledu uzbuđenja vožnje sa spuštenim krovom (otvara se inače za 14 sekundi).

Ferrari 296 Speciale A

296 Speciale podiže agilnost i brzinu odziva modela 296 GTB na ekstremne nove visine iskorišćavajući pun potencijal svoje plug-in hibridne arhitekture, koja se sastoji od V6 twin turbo motora i elektromotora, kratkog međuosovinskog rastojanja i inovativnih sistema dinamičke kontrole. Pogonski sklop pruža kombinovanu snagu od 880 KS, 50 KS više od modela 296 GTB.

Motor sa unutrašnjim sagorevanjem se može pohvaliti titanijumskim klipnjačama, ojačanim klipovima i olakšanom radilicom. Snaga V6 motora je povećana na 700 KS, (37 KS više od modela na kojem je bazirana ova specijalna verzija), pri čemu zadržava i svoj prepoznatljiv zvuk.

Elektromotor je takođe unapređen i sada je sposoban da isporuči 180 konjskih snaga. Ovo povećanje snage je takođe omogućilo uvođenje nove strategije za osmostepeni DCT menjač, koji koristi dodatni obrtni moment tokom menjanja brzina kako bi se skratilo vreme menjanja i povećale performanse i angažovanje vozača.

Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 2,7 sekundi, do 200 km/h iznosi 7 sekundi, a automobil može do dostigne brzinu od 350 km/h (ograničenu) i da pređe krug staze Fiorano za 1'19".

Ferrari 296 Speciale

Model 296 Speciale generiše 435 kg potisne sile pri brzini od 250 km/h - 20% više od modela 296 GTB - zahvaljujući inovativnim rešenjima razvijenim i testiranim na modelu 296 Challenge. To uključuje aerodinamički amortizer integrisan u prednji deo haube i vertikalna peraja na zadnjem braniku koja uključuju nova bočna krila koja rade u sinergiji sa aktivnim zadnjim spojlerom da bi generisala dodatnu potisnu silu.

Ferrari 296 Speciale A

Spojlerom sada upravlja nova strategija upravljanja aktuatorom koja ne samo da skraćuje vreme prelaska između konfiguracija sa niskim otporom (LD) i velikim potisnim pritiskom (HD) za 50%, već uvodi i novu konfiguraciju sa srednjim potisnim pritiskom (MD), koja poboljšava stabilnost zadnjeg dela pri velikim brzinama.

Ferrari 296 Speciale A

Zapanjujuće mogućnosti modela 296 Speciale ga zdavajaju u pogledu agilnosti, brzine skretanja i stabilnosti. Ova specijalna verzija unosi i osećaj predvidljivosti i intuitivnosti koji ovaj automobil čine jedinstvenim. Zamišljen za "Feraristu" koji zahteva nenadmašno iskustvo vožnje, 296 Speciale predstavlja novi vrhunac Ferrarijeve proizvodne game u pogledu zabave u vožnji i posvećen je vlasnicima koji traže taj poseban osećaj vožnje automobilom sa izvanrednim performansama.

Ferrari 296 Speciale A

Velika pažnja je posvećena smanjenju težine, što je ključno za povećanje uzbuđenja u vožnji. Ukupna težina je smanjena za 60 kg u poređenju sa modelom 296 GTB upotrebom materijala kao što su ugljenična vlakna za neke delove karoserije i titanijum za komponente motora. Dobijeni odnos težine i snage je samo 1,60 kg/KS, što je rekord za Ferrari berlinettu sa zadnjim pogonom.

Ferrari 296 Speciale ima strategiju dodatnog pojačanja predstavljenu na SF90 XX Stradale, koja u potpunosti koristi mogućnosti električnog pogonskog sistema kako bi pružila povećanje performansi u ograničenom vremenskom periodu. Svrha funkcije dodatnog pojačanja, koja je dostupna samo u podešavanju „Qualify“ eManettino, jeste da pruži povećanje snage pri izlasku iz krivine kako bi se smanjilo vreme kruga.

Ferrari 296 Speciale A

Dizajn enterijera prati istu filozofiju koja se primenjuje na sve Ferrarijeve specijalne verzije poslednje generacije. Promene u odnosu na 296 GTB uključuju rešenja za pojednostavljivanje enterijera, sa manjim brojem elemenata ukupno, i uštedu na težini, sa još većom upotrebom ugljeničnih vlakana i Alkantare. Pored široke upotrebe ugljeničnih vlakana i aluminijuma, uprošćeniji dizajnerski jezik takođe doprinosi ukupnom efektu kabine koja je mnogo više fokusirana na trke.

Nova Verde Nürburgring boja eksterijera, razvijena posebno za 296 Specale, jeste veoma živopisna zelena koja naglašava sportski duh automobila. Nova grafika, koja se nudi i u beloj varijanti, sastoji se od jedne ili dve uzdužne trake koje se protežu celom dužinom automobila. Kupci takođe mogu sve to da dopune brojem po svom izboru od 00 do 99.

Ferrari 296 Speciale nije ograničeno izdanje, već će biti ponuđen samo kratak period da bi se osigurala njegova ekskluzivnost. Isporuke kupea su zakazane za početak 2026. godine, a Aperta će slediti ubrzo nakon toga, sa cenama koje u Italiji počinju od 407.000 evra za 296 Speciale odnosno od 462.000 evra za 296 Speciale A.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs





čitanja : 529



Komentari