
GTi oznaka se vraća na jednom od najuspešnijih automobila u B segmentu, Peugeotu E-208. Sa fokusom na senzaciju u vožnji, E-208 GTi se može pohvaliti najboljim performansama na tržištu električnih „hot heč“ automobila, sa 280 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekundi.

Pre četrdeset godina, Peugeot je ispisao automobilsku istoriju predstavljanjem modela 205 GTi. U svojoj verziji od 1,6 litara (1984. godine), a zatim i u verziji od 1,9 litara (1986. godine), model 205 GTi je bio pionir novog koncepta malog sportskog hečbeka, kombinujući izuzetne performanse i zadovoljstvo u vožnji sa sportskim, ali suptilnim dizajnom i jedinstvenom svestranošću.
Tokom četiri decenije, oznaka Peugeot GTi je obeležila istoriju sportskih automobila sa nekoliko modela koji su priznati zbog svojih performansi i dinamičkih kvaliteta – 306, 206, 207, 208, da nabrojimo samo neke – i istoriju motosporta sa brojnim pobedama, posebno u reliju. GTi nije samo značka; to je odlikovanje koje potvrđuje izuzetnost nekih od najznačajnijih Peugeot modela.
Danas, Peugeot nastavlja da piše GTi legendu reinterpretirajući DNK ovog amblema na zabavan, moderan i asertivan način. Novi Peugeot E-208 GTi je prvi 100% električni GTi. To je izraz savremenog i održivog zadovoljstva vožnje, kombinujući jedinstvene i vodeće performanse u klasi u B segmentu sa izuzetnom svakodnevnom svestranošću.
E-208 GTi je stoga više GTi nego ikad, navodi kompanija. Jer Peugeot, više nego ikad, zadovoljstvo vožnje shvata ozbiljno. E-208 GTi otvara novu eru za Peugeot GTi.
Rezultat rada inženjera Peugeot Sporta i Peugeot dizajnera, novi E-208 GTi nudi najbolje performanse u svojoj kategoriji uz eleganciju i diskreciju. Prijateljski i pomalo skroman automobil... za one koji znaju.

Kao i svi GTi modeli u poslednjih 40 godina, E-208 GTi se pre svega odlikuje snažnim stavom na putu zahvaljujući karoseriji spuštenoj za 30 mm i tragovima proširenim za 56 mm napred i 27 mm pozadi.
Veliki 18-inčni točkovi, sa potpisom „Peugeot GTi“, doprinose snažnom stavu. Njihova perforirana struktura je omaž kultnim „Hole“ točkovima modela 205 GTi. Ali kod GTi-ja, dizajn služi i performansama: ovi otvori takođe pomažu u optimizaciji hlađenja kočnica.
Lukovi točkova su još jedna tačka susreta između estetike i efikasnosti. Prošireni su kako bi se prilagodili povećanim tragovima i istaknuti elegantnom i sportskom crvenom linijom – još jedan omaž modelu 205 GTi. Njihov donji deo je proširen, što pomaže u naglašavanju sportskog stila automobila... bez preterivanja.

Dizajnerski rad urađen na donjim delovima prednjeg i zadnjeg dela dodatno taktično pojačava sportski stav E-208 GTi. Prednji spojler je dodat na donji deo prednjeg branika. Specifični aerodinamički difuzor koji se nalazi ispod zadnjeg branika, koji integriše novo malo LED svetlo za maglu, zatamnjen je u sjajno crnu boju za više elegancije i diskrecije.
Konačno, E-208 GTi dobija ekskluzivnu jarko crvenu boju karoserije, što je snažan znak poštovanja prema kultnoj crvenoj boji popularizovanoj na prvom 205 GTi.

Kultna crvena boja Peugeota GTi takođe donosi svoju dinamiku i energiju u unutrašnjost E-208 GTi. Jarko crvene patosnice i sigurnosni pojasevi E-208 GTi, kao i oni na 205 GTi, odmah stvaraju sportsku atmosferu u kabini.
Sportski i elegantni dizajn specifičnih prednjih sedišta, sa integrisanim naslonima za glavu, odaje počast dizajnu sedišta iz modela 205 GTi 1.9 sa centralnom crvenom ivicom koja se proteže preko sedišta i naslona. A da ne spominjemo crveni saćasti uzorak na desnoj strani sedišta koji podseća na onaj iz modela 205 GTi 1.6.
Kompaktni volan, ključni element zadovoljstva vožnje u Peugeotu, ima perforiranu crvenu kožu u kombinaciji sa Alkantarom i crveni centralni amblem.

Peugeot E-208 GTi ima prednja sedišta dizajnirana da omoguće svojim korisnicima da se „stope“ sa automobilom. Ona su posebno obavijajuća, kako u osnovi tako i sa strane, i integrišu naslone za glavu. Pružajući efikasnu podršku u sportskoj vožnji, ona su takođe udobna i praktična u svakodnevnom životu, osiguravajući svestranost koja je deo DNK Peugeot GTi-ja.
Osetljivost upravljača E-208 GTi je posebno kalibrisana da ponudi posebno direktan odziv pogodan za dinamičnu vožnju. Specifični kompaktni volan pomaže u pružanju jedinstvenih senzacija u vožnji. Kada vozači žele da se urone u istinski sportsku atmosferu, E-208 GTi je spreman za igru. Grafika digitalne instrument table i centralnog ekrana su crveni u standardnoj konfiguraciji, a dostupne su i stranice sa specifičnim indikacijama performansi. Ambijentalno osvetljenje je takođe podrazumevano crveno (dostupno je još sedam boja). Ovo sportsko crveno osvetljenje prati jedinstveno impresivno zvučno iskustvo u vozilu, koje budi sva čula. Izvedeno iz performansi motora, pruža dodatne senzacije u vožnji i može se lako aktivirati ili deaktivirati, po želji vozača.
E-208 GTi nudi najbolje od E-208 u pogledu opreme, kako u pogledu udobnosti, tako i pomoći vozaču. Poseduje informacioni sistem i-Connect Advanced sa visokoperformansnom povezanom navigacijom TomTom, prepoznavanjem glasa „OK Peugeot“ i Apple CarPlay/Android Auto.
E-208 GTi se odlikuje kultnim svetlosnim potpisom sa tri kandže, karakterističnim za sve modele 208. Efekat osvetljenja je spektakularan. Na prednjem delu, upečatljiv efekat tri svetleće kandže integrisane u branik produžava se u funkciji osvetljenja „full LED“ farova upotrebom tri nezavisna optička modula. Na zadnjem delu, tri horizontalne kandže, koje se sastoje od tri elegantne LED linije, dodatno pojačavaju stav automobila.
Kao i svi Peugeot GTi modeli, E-208 GTi kombinuje sportski duh i eleganciju. Rafiniranost u GTi stilu je izražena malim crvenim detaljima primenjenim sa finesom, ali i entuzijazmom na nekoliko elemenata E-208 GTi: na masci hladnjaka, oko Peugeot amblema, na farovima, na lukovima točkova, na prednjim kočionim čeljustima, ispod zadnjeg spojlera, na šavovima koji se protežu preko kontrolne table...
E-208 GTi je prvi potpuno električni automobil koji je dizajnirao Peugeot Sport. Iskustvo koje je tim stekao na Svetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC) sa 9X8 hibridima koji se takmiče u kategoriji hiperautomobila bilo je dragoceno za dizajn E-208 GTi, posebno za optimizaciju upravljanja toplotom i rekuperacije energije.
Inženjeri Peugeot Sporta su takođe intenzivno radili na šasiji i kočenju E-208 GTi. Otkrivanje E-208 GTi u srcu francuskog i međunarodnog motosporta, za jedan od najvećih sportskih događaja godine, 24 sata Le Mana, nije slučajnost.
Moćni elektromotor modela E-208 GTi se proizvodi u Tremeriju, u istočnoj Francuskoj, fabrici koja je istorijski bila specijalizovana za proizvodnju motora, a sada je posvećena električnim pogonskim sklopovima kao deo zajedničkog ulaganja Emotors između Stellantisa i Nidec Leroy-Somera.
Peugeot je zahtevao najbolje za E-208 GTi, pozivajući francuske dobavljače za specifične elemente. To se posebno odnosi na gume, fundamentalne elemente efikasnosti: Michelin, dugogodišnji partner Peugeota, obezbedio je visokoperformansne gume za E-208 GTi, Michelin Pilot Sport Cup 2 u dimenzijama 215/40-18.
E-208 GTi je opremljen elektromotorom M4+ koji razvija 280 KS i nudi impresivan obrtni moment od 345 Nm. E-208 GTi tako nudi najbolje performanse od svih modela u B segmentu: ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 180 km/h.
E-208 GTi poseduje diferencijal sa ograničenim proklizavanjem koji optimizuje ponašanje u skretanju, pružajući agilnost, efikasnost i stabilnost.
Baterija CATL sa bruto kapacitetom od 54 kWh u E-208 GTi ima koristi od optimizovanog upravljanja koje je štiti u sportskoj upotrebi i specifičnog sistema hlađenja prilagođenog visokim performansama.
Zahvaljujući bateriji bruto kapaciteta 54 kWh, GTi verzija nudi domet od 350 km u mešovitom WLTP ciklusu, savršeno pogodan za svakodnevnu upotrebu. E-208 GTi se može napuniti za 4 sata i 40 minuta sa WallBox punjača (7,4 kW). Funkcija „ograničenje punjenja od 80%“ (AC), takođe omogućava prilagođavanje nivoa napunjenosti svakodnevnoj upotrebi. Za intenzivniju upotrebu, kao što je na stazi, E-208 GTi se može napuniti od 20% do 80% za manje od 30 minuta na punjačkoj stanici od 100 kW.
E-208 GTi nudi funkciju vehicle-to-load (V2L) koja omogućava napajanje električnog uređaja preko visokonaponske baterije automobila. Na primer, za punjenje električnog bicikla ili rad mobilnog osvetljenja.
E-208 GTi nudi najbolji odnos snage i težine u svom segmentu (5,7 kg/ks). Prednost koja se može savršeno iskoristiti zahvaljujući brojnim modifikacijama šasije koje su inženjeri Peugeot Sporta napravili. Prošireni tragovi, 56 mm napred i 27 mm pozadi, zajedno sa spuštenom karoserijom od 30 mm, u kombinaciji sa novim oprugama i amortizerima, gumama Michelin Pilot Sport Cup 2, kao i zadnjim stabilizatorom, nude idealan kompromis između efikasnosti u sportskoj vožnji i svakodnevne udobnosti.
ESP sistem E-208 GTi nudi specifičan Sport režim koji obustavlja sisteme pomoći vozaču da bi se maksimizirali osećaji, na primer na stazi.
E-208 GTi ima prednje diskove prečnika 355 mm sa kočionim čeljustima, posebno dizajniranim za optimizaciju hlađenja i obezbeđivanje optimalne i konstantne snage kočenja u svim okolnostima. Dizajn ovih izuzetnih kočnica su nadgledali inženjeri Peugeot Sporta.
Kao i svi električni Peugeot modeli, E-208 GTi ima koristi od Peugeot Electric Promisea, osmišljenog da uveri kupce u pouzdanost i punjenje 100% električnih modela:
• Garancija od 8 godina / 160.000 km na vozilo zahvaljujući Peugeot Care programu, najboljoj pokrivenosti u Evropi.
• Garancija od 8 godina / 160.000 km na bateriju
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Stellantis