home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Peugeot E-208 GTi

13 Jun 2025 - 18:01 Noviteti Link
Peugeot E-208 GTi
 
Peugeot je danas u Le Manu predstavio svoj novi E-208 GTi. Alen Favej, generalni direktor Peugeota, Žan-Mark Fino, generalni direktor Stellantis Motorsporta i Matijas Hosan, šef dizajna Peugeota, zajedno sa Polom Di Restom, zvaničnim vozačem tima Peugeot TotalEnergies, bili su deo ovog izuzetnog događaja u Peugeot Fan zoni, za medije i fanove Peugeota.

GTi oznaka se vraća na jednom od najuspešnijih automobila u B segmentu, Peugeotu E-208. Sa fokusom na senzaciju u vožnji, E-208 GTi se može pohvaliti najboljim performansama na tržištu električnih „hot heč“ automobila, sa 280 KS i ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekundi.

Peugeot E-208 GTi

Pre četrdeset godina, Peugeot je ispisao automobilsku istoriju predstavljanjem modela 205 GTi. U svojoj verziji od 1,6 litara (1984. godine), a zatim i u verziji od 1,9 litara (1986. godine), model 205 GTi je bio pionir novog koncepta malog sportskog hečbeka, kombinujući izuzetne performanse i zadovoljstvo u vožnji sa sportskim, ali suptilnim dizajnom i jedinstvenom svestranošću.

Tokom četiri decenije, oznaka Peugeot GTi je obeležila istoriju sportskih automobila sa nekoliko modela koji su priznati zbog svojih performansi i dinamičkih kvaliteta – 306, 206, 207, 208, da nabrojimo samo neke – i istoriju motosporta sa brojnim pobedama, posebno u reliju. GTi nije samo značka; to je odlikovanje koje potvrđuje izuzetnost nekih od najznačajnijih Peugeot modela.

Danas, Peugeot nastavlja da piše GTi legendu reinterpretirajući DNK ovog amblema na zabavan, moderan i asertivan način. Novi Peugeot E-208 GTi je prvi 100% električni GTi. To je izraz savremenog i održivog zadovoljstva vožnje, kombinujući jedinstvene i vodeće performanse u klasi u B segmentu sa izuzetnom svakodnevnom svestranošću.

E-208 GTi je stoga više GTi nego ikad, navodi kompanija. Jer Peugeot, više nego ikad, zadovoljstvo vožnje shvata ozbiljno. E-208 GTi otvara novu eru za Peugeot GTi.

Rezultat rada inženjera Peugeot Sporta i Peugeot dizajnera, novi E-208 GTi nudi najbolje performanse u svojoj kategoriji uz eleganciju i diskreciju. Prijateljski i pomalo skroman automobil... za one koji znaju.

Peugeot E-208 GTi

Kao i svi GTi modeli u poslednjih 40 godina, E-208 GTi se pre svega odlikuje snažnim stavom na putu zahvaljujući karoseriji spuštenoj za 30 mm i tragovima proširenim za 56 mm napred i 27 mm pozadi.

Veliki 18-inčni točkovi, sa potpisom „Peugeot GTi“, doprinose snažnom stavu. Njihova perforirana struktura je omaž kultnim „Hole“ točkovima modela 205 GTi. Ali kod GTi-ja, dizajn služi i performansama: ovi otvori takođe pomažu u optimizaciji hlađenja kočnica.

Lukovi točkova su još jedna tačka susreta između estetike i efikasnosti. Prošireni su kako bi se prilagodili povećanim tragovima i istaknuti elegantnom i sportskom crvenom linijom – još jedan omaž modelu 205 GTi. Njihov donji deo je proširen, što pomaže u naglašavanju sportskog stila automobila... bez preterivanja.

Peugeot E-208 GTi

Dizajnerski rad urađen na donjim delovima prednjeg i zadnjeg dela dodatno taktično pojačava sportski stav E-208 GTi. Prednji spojler je dodat na donji deo prednjeg branika. Specifični aerodinamički difuzor koji se nalazi ispod zadnjeg branika, koji integriše novo malo LED svetlo za maglu, zatamnjen je u sjajno crnu boju za više elegancije i diskrecije.

Konačno, E-208 GTi dobija ekskluzivnu jarko crvenu boju karoserije, što je snažan znak poštovanja prema kultnoj crvenoj boji popularizovanoj na prvom 205 GTi.

Peugeot E-208 GTi

Kultna crvena boja Peugeota GTi takođe donosi svoju dinamiku i energiju u unutrašnjost E-208 GTi. Jarko crvene patosnice i sigurnosni pojasevi E-208 GTi, kao i oni na 205 GTi, odmah stvaraju sportsku atmosferu u kabini.

Sportski i elegantni dizajn specifičnih prednjih sedišta, sa integrisanim naslonima za glavu, odaje počast dizajnu sedišta iz modela 205 GTi 1.9 sa centralnom crvenom ivicom koja se proteže preko sedišta i naslona. A da ne spominjemo crveni saćasti uzorak ​​na desnoj strani sedišta koji podseća na onaj iz modela 205 GTi 1.6.

Kompaktni volan, ključni element zadovoljstva vožnje u Peugeotu, ima perforiranu crvenu kožu u kombinaciji sa Alkantarom i crveni centralni amblem.

Peugeot E-208 GTi

Peugeot E-208 GTi ima prednja sedišta dizajnirana da omoguće svojim korisnicima da se „stope“ sa automobilom. Ona su posebno obavijajuća, kako u osnovi tako i sa strane, i integrišu naslone za glavu. Pružajući efikasnu podršku u sportskoj vožnji, ona su takođe udobna i praktična u svakodnevnom životu, osiguravajući svestranost koja je deo DNK Peugeot GTi-ja.

Osetljivost upravljača E-208 GTi je posebno kalibrisana da ponudi posebno direktan odziv pogodan za dinamičnu vožnju. Specifični kompaktni volan pomaže u pružanju jedinstvenih senzacija u vožnji. Kada vozači žele da se urone u istinski sportsku atmosferu, E-208 GTi je spreman za igru. Grafika digitalne instrument table i centralnog ekrana su crveni u standardnoj konfiguraciji, a dostupne su i stranice sa specifičnim indikacijama performansi. Ambijentalno osvetljenje je takođe podrazumevano crveno (dostupno je još sedam boja). Ovo sportsko crveno osvetljenje prati jedinstveno impresivno zvučno iskustvo u vozilu, koje budi sva čula. Izvedeno iz performansi motora, pruža dodatne senzacije u vožnji i može se lako aktivirati ili deaktivirati, po želji vozača.

E-208 GTi nudi najbolje od E-208 u pogledu opreme, kako u pogledu udobnosti, tako i pomoći vozaču. Poseduje informacioni sistem i-Connect Advanced sa visokoperformansnom povezanom navigacijom TomTom, prepoznavanjem glasa „OK Peugeot“ i Apple CarPlay/Android Auto.

E-208 GTi se odlikuje kultnim svetlosnim potpisom sa tri kandže, karakterističnim za sve modele 208. Efekat osvetljenja je spektakularan. Na prednjem delu, upečatljiv efekat tri svetleće kandže integrisane u branik produžava se u funkciji osvetljenja „full LED“ farova upotrebom tri nezavisna optička modula. Na zadnjem delu, tri horizontalne kandže, koje se sastoje od tri elegantne LED linije, dodatno pojačavaju stav automobila.

Kao i svi Peugeot GTi modeli, E-208 GTi kombinuje sportski duh i eleganciju. Rafiniranost u GTi stilu je izražena malim crvenim detaljima primenjenim sa finesom, ali i entuzijazmom na nekoliko elemenata E-208 GTi: na masci hladnjaka, oko Peugeot amblema, na farovima, na lukovima točkova, na prednjim kočionim čeljustima, ispod zadnjeg spojlera, na šavovima koji se protežu preko kontrolne table...

E-208 GTi je prvi potpuno električni automobil koji je dizajnirao Peugeot Sport. Iskustvo koje je tim stekao na Svetskom prvenstvu u izdržljivosti (WEC) sa 9X8 hibridima koji se takmiče u kategoriji hiperautomobila bilo je dragoceno za dizajn E-208 GTi, posebno za optimizaciju upravljanja toplotom i rekuperacije energije.

Inženjeri Peugeot Sporta su takođe intenzivno radili na šasiji i kočenju E-208 GTi. Otkrivanje E-208 GTi u srcu francuskog i međunarodnog motosporta, za jedan od najvećih sportskih događaja godine, 24 sata Le Mana, nije slučajnost.

Moćni elektromotor modela E-208 GTi se proizvodi u Tremeriju, u istočnoj Francuskoj, fabrici koja je istorijski bila specijalizovana za proizvodnju motora, a sada je posvećena električnim pogonskim sklopovima kao deo zajedničkog ulaganja Emotors između Stellantisa i Nidec Leroy-Somera.

Peugeot je zahtevao najbolje za E-208 GTi, pozivajući francuske dobavljače za specifične elemente. To se posebno odnosi na gume, fundamentalne elemente efikasnosti: Michelin, dugogodišnji partner Peugeota, obezbedio je visokoperformansne gume za E-208 GTi, Michelin Pilot Sport Cup 2 u dimenzijama 215/40-18.

E-208 GTi je opremljen elektromotorom M4+ koji razvija 280 KS i nudi impresivan obrtni moment od 345 Nm. E-208 GTi tako nudi najbolje performanse od svih modela u B segmentu: ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 5,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 180 km/h.

E-208 GTi poseduje diferencijal sa ograničenim proklizavanjem koji optimizuje ponašanje u skretanju, pružajući agilnost, efikasnost i stabilnost.

Baterija CATL sa bruto kapacitetom od 54 kWh u E-208 GTi ima koristi od optimizovanog upravljanja koje je štiti u sportskoj upotrebi i specifičnog sistema hlađenja prilagođenog visokim performansama.

Zahvaljujući bateriji bruto kapaciteta 54 kWh, GTi verzija nudi domet od 350 km u mešovitom WLTP ciklusu, savršeno pogodan za svakodnevnu upotrebu. E-208 GTi se može napuniti za 4 sata i 40 minuta sa WallBox punjača (7,4 kW). Funkcija „ograničenje punjenja od 80%“ (AC), takođe omogućava prilagođavanje nivoa napunjenosti svakodnevnoj upotrebi. Za intenzivniju upotrebu, kao što je na stazi, E-208 GTi se može napuniti od 20% do 80% za manje od 30 minuta na punjačkoj stanici od 100 kW.

E-208 GTi nudi funkciju vehicle-to-load (V2L) koja omogućava napajanje električnog uređaja preko visokonaponske baterije automobila. Na primer, za punjenje električnog bicikla ili rad mobilnog osvetljenja.

E-208 GTi nudi najbolji odnos snage i težine u svom segmentu (5,7 kg/ks). Prednost koja se može savršeno iskoristiti zahvaljujući brojnim modifikacijama šasije koje su inženjeri Peugeot Sporta napravili. Prošireni tragovi, 56 mm napred i 27 mm pozadi, zajedno sa spuštenom karoserijom od 30 mm, u kombinaciji sa novim oprugama i amortizerima, gumama Michelin Pilot Sport Cup 2, kao i zadnjim stabilizatorom, nude idealan kompromis između efikasnosti u sportskoj vožnji i svakodnevne udobnosti.

ESP sistem E-208 GTi nudi specifičan Sport režim koji obustavlja sisteme pomoći vozaču da bi se maksimizirali osećaji, na primer na stazi.

E-208 GTi ima prednje diskove prečnika 355 mm sa kočionim čeljustima, posebno dizajniranim za optimizaciju hlađenja i obezbeđivanje optimalne i konstantne snage kočenja u svim okolnostima. Dizajn ovih izuzetnih kočnica su nadgledali inženjeri Peugeot Sporta.

Kao i svi električni Peugeot modeli, E-208 GTi ima koristi od Peugeot Electric Promisea, osmišljenog da uveri kupce u pouzdanost i punjenje 100% električnih modela:

• Garancija od 8 godina / 160.000 km na vozilo zahvaljujući Peugeot Care programu, najboljoj pokrivenosti u Evropi.

• Garancija od 8 godina / 160.000 km na bateriju

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Izvor: Stellantis





čitanja : 199



Komentari