
Automobil se nadovezuje na iskustvo stečeno sa 296 LMGT3 kao i 296 GT3, koji je od svog debija osvojio pet titula, uključujući titule u vozačkoj i timskoj konkurenciji u Pro klasi takmičenja GT World Challenge Endurance Cup - referentnog šampionata za GT3 automobile - kao i pobede na 24 sata Nirburgringa i 24 sata u Dejtoni. Statistika dovodi do 140 pobeda, 405 podijuma i 56 pol pozicija u 343 trke.

Povratne informacije klijenata i iskustvo u trkama su doveli do razvoja Ferrarija 296 GT3 Evo, sa ciljanim i konkretnim akcijama usmerenih na stvaranje još konkurentnijeg automobila u svim uslovima, uz očuvanje koncepta „modularnosti“ koji je 296 GT3 učinio pravim referentnim modelom, posebno u pogledu lakoće održavanja i podešavanja.

V6 motor u modelu 296 GT3 Evo ostaje nepromenjen u odnosu na prethodnu verziju. Zadržava konfiguraciju od 120° V sa turbo punjačima postavljenim unutar V, što nudi značajne prednosti u pogledu kompaktnosti i smanjenja težine, pomažući u postizanju izuzetno visokih nivoa snage. Svestran, pouzdan i sa visokim performansama, motor je oduvek bio cenjen zbog svoje isporuke snage i obrtnog momenta.
Motor ostaje u istom položaju kao u modelu 296 GT3, postavljen dalje napred i niže nego u drumskoj verziji. Ova lokacija pomaže u smanjenju težišta i poboljšanju torzione krutosti. Takođe je nagnut za 2° kako bi se omogućilo više prostora za zadnji difuzor.

Ferrari 296 GT3 Evo predstavlja sledeći korak u evoluciji 296 GT3, pobedničke platforme koja već kombinuje ekstremne aerodinamičke performanse i lakoću vožnje. Cilj koji su postavili Ferrarijevi inženjeri bio je da obezbede predvidljiviji i stabilniji odgovor automobila u svim trkačkim situacijama, uz održavanje performansi standardnog 296 GT3 u pogledu vertikalnog opterećenja i efikasnosti, koje su već dovedene do maksimuma dozvoljenog tehničkim propisima.
Gotovo cela karoserija je evoluirana. Profili splitera i prednjeg poda su revidirani, a ekspanzione zapremine i generatori vrtloga su optimizovani. Dodaci na prednjem braniku su takođe modifikovani u potrazi za najboljim kompromisom u pogledu performansi. Još jedno značajno poboljšanje je proizašlo iz temeljnog i pažljivog doterivanja zadnjeg difuzora, koji je modifikovan u pogledu ekspanzionih zapremina i broja kanala.
Sa estetske i funkcionalne tačke, 296 GT3 Evo je takođe prepoznatljiv po dva usisnika vazduha na prednjem delu, koji poboljšavaju hlađenje kočnica i kokpita, kao i po novom zadnjem krilu, koje je pretrpelo značajne izmene. Noseća struktura je redizajnirana zajedno sa bočnim panelima. Krilo je sada opremljeno mehanizmom za brzo podešavanje, prvi put predstavljenim u LMGT3, koji omogućava podešavanje ugla krila pomoću jednostavnog zavrtnja, dodatno poboljšavajući performanse na stazi, što je već bila karakteristična karakteristika 296 GT3.
Razvoj evolucionog paketa je takođe uključivao unutrašnju aerodinamiku, a posebno hlađenje prednjih kočnica. Ukupni protok vazduha do prednjih kočnica je povećan za više od 20% u poređenju sa modelom 296 GT3.
Retrovizori su dodatno poboljšani zahvaljujući nizu studija i proračuna usmerenih na ispitivanje frekvencija i načina vibracija spoljašnjih retrovizora u trenutnoj verziji. Ovi novi delovi su pomereni ka unutra, menjajući njihov ugao i istovremeno poboljšavajući vidljivost.
Kinematika i prednjeg i zadnjeg vešanja je modifikovana sa ciljem smanjenja opterećenja na komponentama i poboljšanja pouzdanosti. Istovremeno, novi dizajn obezbeđuje povezan dinamički odziv između prednjeg i zadnjeg dela, kao i olakšava operacije podešavanja u boksu.
Intuitivnost, vidljivost i pristupačnost su ključni principi oko kojih je definisan razvoj kokpita 296 GT3, bez zaboravljanja fundamentalnih aspekata kao što su bezbednost i udobnost. 296 GT3 Evo zadržava ove osnovne karakteristike, ali značajno poboljšava sistem klimatizacije.

Ferrari 296 GT3 Evo, čiji proces homologacije će biti završen kada budu u toku završna aerodinamička usavršavanja, debitovaće u sezoni 2026. i biće dostupan i kao komplet za nadogradnju za one koji se takmiče sa 296 GT3.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs