
Model, koji je u Kini prošle godine predstavljen pod imenom Bao 5, svoju evropsku premijeru je imao na prestižnom Goodwood Festivalu brzine, a početak prodaje se očekuje početkom sledeće godine.

Zanimljivo je da B5 dolazi iz BYD-ove nove SUV podmarke Fangchengbao, ali u Velikoj Britaniji i ostatku Evrope nosiće oznaku premium brenda Denza. Time će biti pozicioniran uz bok atraktivnom shooting brake modelu Z9 GT, koji takođe uskoro stiže na evropske puteve. Podsetimo, Denza je osnovana 2010. kao zajednički projekat BYD-a i Mercedes-Benza, ali danas je u potpunom vlasništvu kineske firme.
Kako prenosi Index.hr, ovaj potez potvrđuje ranije najave da BYD planira da dovede Fangchengbao u Evropu da bi proširio svoju ponudu pogona i ušao u nove tržišne segmente. Predsednica kompanije Stella Li je još prošle godine na istom festivalu izjavila da očekuje da će ovi SUV-ovi biti vrlo popularni u Evropi.

Iako zvanične specifikacije za evropsko tržište još nisu potvrđene, očekuje se da će B5 biti gotovo identičan kineskoj verziji. To znači da ga pokreće napredni DMO Super-Hybrid Off-Road sistem. Srce sistema čini 1,5 litarski turbo benzinski motor uparen s dva elektromotora, po jednim na svakoj osovini. Rezultat je impresivna kombinovana snaga od 677 KS i 760 Nm obrtnog momenta, što je više od bilo kog Land Rover Defendera, uključujući i najsnažniju V8 Octa verziju.

Velika baterija kapaciteta 31,8 kWh, koja je ujedno i strukturni deo šasije, obezbeđuje mu domet do 125 kilometara prema kineskom CLTC ciklusu. U realnim uslovima, to bi trebalo da znači oko 80 kilometara vožnje bez emisija. Iako cena još nije objavljena, procenjuje se da bi mogla biti oko 70.000 evra.
Dolazak modela B5 je deo šire strategije BYD-a da značajno ojača svoju hibridnu gamu kao odgovor na usporavanje potražnje za potpuno električnim vozilima u Evropi. U tom smislu glavna BYD-ova ponuda sledeće godine će biti obogaćena modelom Seal 06, plug-in hibridnom limuzinom i karavanom u klasi BMW-a serije 3.
Izvor: Index.hr / Autocar.co.uk