
Kako navodi Motor1, automobil je razvio Stiv Nikols, isti onaj inženjer koji je dizajnirao legendarni McLaren MP4/4 koji su vozili Ajrton Sena i Alen Prost tokom svoje dominantne F1 sezone 1988.

Tehnički, N1A je barchetta za ulicu. Pokreće ga 7,0 litarski atmosferski V8 motor, razvijen iz bloka General Motorsa LS3, ali potpuno revidiran sa komponentama po meri. Rezultat je 650 konjskih snaga, koje se prenose na zadnje točkove putem interno razvijenog šestostepenog manuelnog menjača.
Međutim, najimpresivnija brojka je težina: samo 900 kg zahvaljujući karoseriji od ugljeničnih vlakana sa grafenom koji je direktno izveden iz Formule 1. To je odnos snage i težine od oko 720 KS po toni, brojka dostojna pravog trkačkog automobila.

Tu su i gume Michelin Pilot Sport Cup 2 koje obuhvataju 19-inčne prednje i 20-inčne zadnje točkove. Rezultat je potpuno analogno, nefiltrirano iskustvo vožnje napravljeno za one koji žele da osete svaki centimetar puta.
Elektronska pomagala su svedena na minimum: kontrola proklizavanja je standardna, dok su ABS i servo upravljač dostupni samo kao opcije.

Unutra, analogni merači, mašinski obrađene aluminijumske komande i vrhunska kožna obloga stvaraju fokusirano okruženje bez ometanja – sve je prilagođeno vozaču.
N1A je debitantski model kompanije Nichols Cars, koju su 2017. godine osnovali Stiv Nikols i izvršni direktor Džon Minet. Njihova misija je da naprave čist, uzbudljiv sportski automobil bez estetskih kompromisa – onaj koji spaja klasične dizajnerske elemente sa modernom inženjerskom preciznošću.
Na kraju, prvih 15 automobila odaje počast svakoj od 15 pobeda koje je McLaren MP4/4 obezbedio tokom sezone F1 1988. godine. To je omaž ne samo Nikolsovom inženjerskom nasleđu, već i jednoj od najdominantnijih epoha u istoriji Formule 1.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs