
Danas, obnovljeni 308 podiže zadovoljstvo u vožnji na potpuno novi nivo, sa prefinjenim novim dizajnom, jedinstvenim dinamičkim kvalitetima, nizom pogonskih sklopova koji zadovoljavaju sve potrebe više nego ikad - uključujući još efikasniji Peugeot E-308 - i novim nizom usluga koje obezbeđuju da se ovo izuzetno iskustvo nastavi sa potpunim bezbrižnim raspoloženjem.

Peugeot nudi modele 308 i 308 SW sa četiri opcije pogonskog sklopa - električnim, plug-in hibridnim, hibridnim i dizel - i pet paketa opreme, Style, Allure, GT i GT Exclusive, kao i Business verzijom.

Dizajniran u Francuskoj i proizveden u fabrici u Miluzu, novi 308 predstavljaj izraz francuske izvrsnosti. Kao i svi Peugeot modeli u Francuskoj (električni, sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i hibridni, putnički automobili i laka komercijalna vozila), novi 308 koristi Peugeot Care ponudu: garancija na vozilo do 8 godina / 160.000 km. Porudžbine će biti otvorene na jesen 2025. godine.

Upečatljivo impresivan, dodatno ističe jedinstvenu ličnost Peugeota 308 i 308 SW. Peugeot amblem, osvetljen po prvi put, zauzima centralno mesto na ovom obnovljenom prednjem delu, ponosno potvrđujući izraz brenda. Radar za blizinu, diskretno skriven iza amblema, ostaje nevidljiv za korisnika, a istovremeno obezbeđuje visok nivo bezbednosti.
Iznad amblema, set svetlećih niti elegantno ističe masku i produžava osvetljenje 308-ice prema novim farovima, čime se naglašava čvrst stav automobila. Velikodušan stav novog 308 je naglašen ojačanim ramenom od početka krila do kraja prednjeg dela, koji se proteže od farova. Trapezoidni oblik donjeg dela novog branika takođe snažno učvršćuje novi 308 na putu, upotpunjen usisnicima vazduha na oba kraja.
Ovi usisnici vazduha na krajevima novog branika usmeravaju protok vazduha ka unutrašnjosti lukova točkova, čineći 308 jednim od najaerodinamičnijih u segmentu. Ovo optimizuje potrošnju goriva i, sa plug-in hibridnim i električnim motorima, domet. Nova maska ima tretman u boji karoserije, besprekorno integrisanu u karoseriju, u skladu sa najnovijim Peugeot modelima. Na svim novim 308 modelima, elementi maske su šire razmaknuti u sredini da bi se optimizovao protok vazduha, ali i poboljšavajući njeno vizuelno prisustvo. GT oprema dolazi standardno sa osvetljenim prednjim delom kako bi se dodatno naglasio njen prepoznatljiv karakter.

Novi 308 ima jedinstveni svetlosni potpis, sa tri tanke LED kandže postavljene u predelu očiju da bi se pojačala ekspresivnost vozila. Ovaj kultni potpis, koji takođe funkcioniše kao dnevna svetla i pokazivači pravca (sa sekvencijalnim pokazivačima pravca na GT i GT Exclusive modelima), u potpunosti otelotvoruje identitet Peugeota.

Farovi imaju koristi od nove Peugeot Full LED tehnologije na verzijama Style, Business i Allure i Peugeot Matrix LED tehnologije na verzijama GT i GT Exclusive. Novi 308 sada nudi svoj najbolji potpis zadnjih svetala u svim modelima sa tri nagnute LED kandže postavljene sa svake strane elegantne crne lakirane trake iznad Peugeot amblema.

308 i 308 SW dele isti DNK, ali predstavljaju dva različita stila. Novi 308, sa svojim jedinstvenim stilom i savršeno izbalansiranim proporcijama, nesumnjivo nudi jedan od najsportskijih dizajna u C segmentu. Novi Peugeot 308 SW, punopravni model u gami, ističe se svojim elegantnim profilom i sofisticiranim zadnjim delom koji mu omogućavaju da spoji eleganciju i praktičnost.

Novi 308 i 308 SW u paketima Allure, GT i GT Exclusive su opremljeni i potpuno novim aluminijumskim felnama. Donoseći eleganciju, inovaciju i aerodinamiku, ove felne su rezultat opsežnog rada dizajnerskog tima. Aluminijumske felne su dostupne u veličini od 17 inča u paketu Allure i u veličini od 18 inča u paketima GT i GT Exclusive. Sve električne verzije Peugeota 308 i 308 SW standardno dolaze sa novim aluminijumskim felnama od 18 inča, u svim paketima.

308 je sada dostupan u novoj boji Lagoa Blue, koja je istovremeno prefinjena i asertivna. Paleta novog 308 SW je obogaćena Ingaro Blue bojom, koja je cenjena na drugim modelima brenda.
Dinamičnost spoljašnjeg dizajna ogleda se i u unutrašnjosti: linije su čiste, precizne i besprekorno integrišu instrument tablu, centralni ekran osetljiv na dodir od 10 inča i glavne komande. Jedinstvena arhitektura instrument table je dizajnirana da oslobodi maksimalan prostor za putnike na prednjim sedištima. Visokokvalitetni materijali, poput pravog aluminijuma i alkantare, dodatno pojačavaju osećaj udobnosti.
308 standardno dolazi sa digitalnom instrument tablom, sa novom 3D grafikom (opciono na GT nivou opreme i standardno na GT Exclusive nivou opreme), koja doprinosi zadovoljstvu vožnje kroz svoju eleganciju i optimalnu čitljivost.

308-ica obraća pažnju na svaki detalj, uključujući ambijentalno osvetljenje (8 boja za izbor) koje se proteže od instrument table do panela vrata.
Novi 308 SW nudi odličnu svakodnevnu praktičnost zahvaljujući sedištima u drugom redu koja se mogu podeliti na tri dela (40/20/40) sa preklopnim komandama dostupnim iz prtljažnika. U novom 308 SW Hybrid, u verzijama Allure, GT i GT Exclusive, pod prtljažnika koji se može podesiti u dva položaja pomaže u idealnom raspoređivanju prostora za teret, sa zapreminom od 598 litara do 1487 litara. Pored toga, električno podizanje vrata prtljažnika olakšava pristup prtljažniku kada su vam ruke pune.

Više nego ikad, 308 ovekovečuje nasleđe Peugeot modela u C segmentu nudeći izuzetno zadovoljstvo u vožnji. Nasleđujući Peugeotovu poznatu stručnost u ponašanju na putu, novi 308 se ističu svojom okretnošću, dinamičnošću i stabilnošću. Osećaji u vožnji su optimizovani niskim položajem vožnje i kvalitetom filtracije vibracija koje pruža vešanje.
Ključni element zadovoljstva u vožnji, čuveni Peugeot i-Cocpit, dostiže jedan od svojih najprefinjenijih izraza u novom 308. Sa instrument tablom, kompaktnim volanom... ergonomija je izuzetna. Sve je prirodno postavljeno ispred očiju i ruku vozača, uključujući i komande koje se nalaze na centralnom delu kontrolne table, koji je blago orijentisan ka vozaču.
Novi 308 ima elegantna, sportski inspirisana prednja sedišta. Sedišta sa AGR sertifikatom — oznaka izvrsnosti koju dodeljuje nezavisno udruženje medicinskih i zdravstvenih stručnjaka za njihove ergonomske kvalitete i širok opseg podešavanja — dostupna su kao opcija za pakete opreme Allure i GT. Funkcije masaže i grejanja za prednja sedišta takođe se nude kao opcija za ove pakete opreme i dolaze kao standard za paket opreme GT Exclusive.
Novi 308 postavlja najviše standarde u svom segmentu kada je u pitanju oprema vezana za udobnost. Opciono za GT paket opreme i standardno za GT Exclusive, AQS (Air Quality System) stalno prati kvalitet vazduha koji ulazi u kabinu i, ako je potrebno, automatski aktivira reciklažu vazduha. Ovaj sistem je dopunjen sistemom Clean Cabin, koji tretira vazduh filtriranjem gasova i čestica.
Za optimalnu udobnost, aplikacija za pametne telefone MyPEUGEOT omogućava daljinsko programiranje sistema klimatizacije/grejanja u automobilu, osiguravajući da je kabina na idealnoj temperaturi od trenutka kada krenete. Opcioni krovni otvor vam omogućava da uživate u suncu. Za izuzetno muzičko iskustvo, Focal Premium Hi-Fi sistem, rezultat višegodišnjeg zajedničkog dizajna između Peugeota i timova Focala, francuskog specijaliste za vrhunski audio sistem, dostupan je kao opcija. Sastoji se od 10 zvučnika sa ekskluzivnim patentiranim tehnologijama, uparenih sa pojačalom od 690 W.
308 standardno dolazi sa kompletnom povezivanjem, uključujući funkciju bežičnog preslikavanja pametnog telefona za Apple CarPlay i Android Auto, i četiri USB-C porta (dva na prednjim sedištima, dva na zadnjim sedištima).
Novi 308 i 308 SW postavljaju nove standarde u održivosti, integrišući preko 30% zelenih materijala (recikliranih i obnovljivih) u svoju konstrukciju. Više od 30 polimernih komponenti, kao što je kontrolna tabla napravljena od vlakana konoplje i reciklirana plastika koja se koristi u branicima i kutijama za odlaganje, ističu ovu ekološku posvećenost.
308 koristi 31% recikliranih materijala (405 kg), sa 34% čelika i 58% recikliranog aluminijuma, kao i 40 kg recikliranih polimera i biomaterijala. 308 SW takođe sadrži 31% recikliranih materijala (423 kg), sa 33% čelika i 58% recikliranog aluminijuma, i 40 kg recikliranih polimera i biomaterijala. Ovi rezultati pokazuju posvećenost Peugeota životnoj sredini, čineći nove 308 i 308 SW odgovornim izborom za potrošače.

Da bi podstakao svoje kupce u prelasku na električnu mobilnost, u novom E-308, Peugeot nudi posebno visokoperformansni pogonski sklop sa povećanim dometom. Evolucija koja dodatno pojačava atraktivnost E-308, koji je već rangiran kao najefikasniji automobil na tržištu (iza samo E-208) u nemačkom ADAC Ecotestu 2024.
Elektromotor od 115 kW (156 KS) sa obrtnim momentom od 270 Nm omogućava dinamično ubrzanje. Uparen je sa baterijom od 58,4 kWh (55,4 kWh upotrebljivo) koja radi na 400 volti.
Regenerativno kočenje omogućava glatko iskustvo vožnje. Koristeći poluge iza kompaktnog volana, vozač može lako da aktivira regenerativno kočenje u 3 nivoa.
Novi E-308 nudi produženi domet od 450 km (kombinovani ciklus WLTP), čime se pozicionira na vrh svog segmenta u tom pogledu. Ove performanse, koje predstavljaju napredak od 34 km u poređenju sa prethodnim modelima, postignute su pažljivim radom na efikasnosti. Trofazni punjač ugrađen u vozilo dolazi standardno, isporučuje 11 kW snage. Sa javne stanice za punjenje od 100 kW, moguće je napuniti bateriju od 20% do 80% za 32 minuta.
Novi 308 Plug-in Hybrid od 195 KS kombinuje elektromotor od 92 kW (125 KS) sa turbo 1,6 litarskim četvorocilindričnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem od 150 KS (110 kW), za kombinovanu snagu od 195 KS (143 kW). Sedmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom e-DCS7 garantuje brzu i glatku promenu brzina. Ovaj pogonski sklop druge generacije uključuje bateriju od 17,2 kWh koja obezbeđuje dodatnih 20 km dometa, dajući 100% električni domet vožnje od 85 km (WLTP kombinovani ciklus). Može se napuniti za samo 2 sata i 5 minuta (punjač od 7,4 kW), ili za 7 sati i 25 minuta korišćenjem standardne kućne utičnice.
Za kupce koji žele prvi pristup elektrifikaciji, novi 308 nudi hibridni pogonski sklop od 145 KS uparen sa 6-stepenim elektrifikovanim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom e-DCS6. Zahvaljujući bateriji koja se automatski puni tokom vožnje, ova tehnologija pruža dodatni porast obrtnog momenta za posebno dinamično ubrzanje, uz održavanje kontrolisane potrošnje (4,7 do 5 l/100 km u zavisnosti od modela, kombinovani ciklus WLTP). U urbanim sredinama, 308 i 308 SW Hybrid 145 mogu da voze do 50% vremena u 100% električnom režimu sa nultom emisijom.
Sa posvećenošću pružanju rešenja prilagođenih svim kupcima i namenama, Peugeot nudi novi 308 sa 1.5 L BlueHDi četvorocilindričnim dizel motorom od 130 KS koji je dokazao svoju efikasnost. Sa automatskim menjačem EAT8, posebno je pogodan za intenzivnu vožnju na duge relacije.
Novi stil 308-ice su kreirali su dizajnerski timovi Peugeota sa sedištem u Veliziju u pariskoj regiji. Svi novi 308 modeli se sklapaju u istorijskoj fabrici u Miluzu u istočnoj Francuskoj.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Stellantis