

Novi Mercedes GLC sa EQ Tehnologijom označava ne samo sledeći korak kompanije u elektrifikaciji, već služi i kao prvi model putničkog automobila koji predstavlja njihov novi dizajnerski jezik.

Pored toga što uvodi novi dizajn, električni GLC je takođe prvi model baziran na Mercedesovoj novoj MB-EA platformi, namenskoj strukturi električnog automobila koja će takođe činiti osnovu buduće električne C klase. Podržava električnu arhitekturu od 800 volti, dok će punjenje od 10-80 procenata po ranijim najavama trajati manje od 18 minuta.

Zvaničnici Mercedesa su potvrdili da je električni GLC dobio bateriju od 94,5 kWh i domet do 713 km (WLTP), pri čemu čemu je 10 minuta punjenja dovoljno za 303 km dometa.

Ovde treba napomenuti da verzija GLC 400 4MATIC raspolaže sa 360 kW/489 KS. AMG sportski model koji treba da se pojavi 2027. godine dobiće do 600 KS, prema izvorima iz nemačkog proizvođača automobila.

Iako je CLA prvi koji prati novu strategiju višestrukih pogonskih sklopova, sa EV i SUS varijantama, GLC sa EQ Tehnologijom je prvi automobil koji stiže uz brata koji je već u prodaji sa benzinskim, dizel i plug-in hibridnim pogonskim sklopovima.

U poređenju sa GLC modelom sa SUS motorima, električni GLC ima 84 mm duže međuosovinsko rastojanje, kao i 47 mm više prostora za noge putnika pozadi.

Mercedes je takođe predvideo prednji prtljažnik od 128 litara, pored zadnjeg od 570 litara (odnosno 1740 litara sa sklopljenim zadnjim sedištima).

Sem toga, ističu se i iluminirana Iconic prednja maska (opciono sa do 942 iluminirane tačke), ogromni Hyperscreen ekran od čak 99,3 cm, Sky Control panoramski krov (uz opciono osvetljenje koje može da iluminira 162 zvezde u staklu), kao i Vegan Package sa mekanim materijalima u unutrašnjosti (za koji se kaže da ne sadrže nikakve proizvode životinjskog porekla).

Tu su i Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) koji integriše i kontroliše svaki aspekt vozila (zahvaljujući veštačkoj inteligenciji uči navike vozača i donosi odluke u stvarnom vremenu), pa MBUX Virtual Assistant i Mercedes-Benz Navigation koji uz Electric Intelligence planira najbržu i najprijatniju rutu.
Sistemi MB.DRIVE asistencije u vožnji se baziraju na mreži koju čini do 10 spoljašnjih kamera, 5 radara i 12 ultrazvučnih senzora.

Mercedes ističe i bidirekcionalno punjenje (V2H/V2G), Terrain Mode za određene off-road avanture i takozvanu "transparentnu haubu" koja zahvačljujući kamerama daje virtuelni pogled ispod prednjeg dela automobila.
Ni tu nje kraj, jer ovaj GLC ima i vazdušno oslanjanje preuzeto iz luksuzne S klase, upravljanje zadnjom osovinom, kao i novi One-Box kočioni sistem koji obezbeđuje i visoki nivo rekuperacije energije.
GLC sa EQ Tehnologijom će se proizvoditi u Mercedesovim fabrikama u Bremenu (Nemačka) i Pekingu (Kina), sa mogućnošću dodatne proizvodnje u Taskalusi (SAD).
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs