
Polestar 5 je u stvari serijska verzija Polestar Precept concepta koji je još 2020. godine prikazan kao električni grand tourer sa četvora vrata i međuosovinskim rastojanjem od 3100 mm.

Najvažnije izmene u odnosu na koncept su u tome što Polestar 5 ima B stubove i klasična vrata umesto onih "samoubilačkih" na konceptu.

Takođe, Polestar 5 je opremljen staklenim krovom, klasičnim retrovizorima (umesto kamera kod koncept vozila), kao i sa 4+1 enterijerom.

Verno razvijajući konceptualni Precept u proizvodnju sa minimalnim izmenama, tim dizajnera kompanije Polestar je stvorio smeo, 5 metara dugački Grand Tourer sa modernim, minimalističkim površinama bez nepotrebnih ukrasa. Polestar 5 takođe ima najveći panoramski stakleni krov od svih Polestar vozila do sada - dugačak nešto više od 2 metra i širok 1,25 metara - obezbeđujući da putnici u drugom redu cene istinski osećaj ispunjen svetlošću i prostranošću.

Polestar 5 nastavlja da koristi reciklirane materijale koji se viđaju i na drugim Polestar vozilima, uključujući Ekonyl, reciklirani materijal napravljen od ribarskih mreža i drugih otpadnih materijala.

Pozicija vožnje u Polestaru 5 je namerno nagnuta, sa fokusom na performanse, zahvaljujući nisko postavljenim sedištima i uspravnom volanu pod uglom koji je blizu vozača. Vozačev ekran od 9 inča je montiran direktno na električno podesivi stub volana, obezbeđujući da je ekran savršeno pozicioniran u vidnoj liniji, bez obzira na izabrani položaj. Konačno, 9,5-inčni head-up displej upotpunjuje informativne displeje fokusirane na vozača koji se nalaze u Polestaru 5.

Između prednjih sedišta nalazi se niska centralna konzola koja uključuje pretinac za odlaganje stvari, krunisan centralizovanim rotirajućim kontrolerom za 14,5-inčni centralni ekran.
Za zvuk se brine Polestar High Performance Audio sistem sa 10 zvučnika ili Bowers & Wilkins audio sistem sa 21 zvučnikom, Tweeter-on-Top tehnologijom i izlaznom snagom od 1.680 vati. Ambijentalno osvetljenje obavije kabinu, završavajući se zvučnom trakom iza glava putnika na zadnjim sedištima, a u kombinaciji sa aktivnim poništavanjem buke sa puta stvara zaista prvoklasno iskustvo u kabini.
Napredni sistemi pomoći vozaču (ADAS) čine sastavni deo ponude Polestar 5, a ističu se radar i prednja kamera za parkiranje. Funkcija Pilot Assist podešava brzinu i položaj vozila u izabranoj traci, pri brzinama do 150 km/h. Polestar 5 ima osam vazdušnih jastuka i koristi unutrašnje radare za detekciju broja, položaja i tipa putnika kako bi primenio ispravne bezbednosne mere u slučaju nesreće.
Michelin gume po meri, dizajnirane posebno za odabrane kombinacije točkova Polestara 5, od 20 do 22 inča, upotpunjuju paket upravljanja fokusiran na performanse.
Dostupne su verzije Dual Motor i Performance, sa snagom od 748 KS/812 Nm odnosno 884 KS/1015 Nm. Ovo omogućava Polestaru 5 Performance da ubrza od 0 do 100 km/h za samo 3,2 sekunde, dok je Polestaru 5 Dual Motor potrebno 3,9 sekundi. Obe verzije su elektronski ograničene na 250 km/h.
Automobil ima litijum-jonsku bateriju od 112 kWh, što mu daje WLTP domet od 670 km u Dual Motor verziji i 565 km u Performance varijanti.
Električna arhitektura od 800 V pomaže u postizanju tako impresivnih brojeva i omogućava Polestaru 5 da se puni do 350 kW na odgovarajućem DC punjaču. Referentno stanje punjenja baterije od 10-80% može trajati samo 22 minuta, a spoljni indikator punjenja na C-stubu daje prvi pogled na stanje napunjenosti vozila (SOC).
Dostupan za naručivanje odmah, Polestar 5 Dual Motor ima početnu cenu od 119.900 evra. Polestar 5 Performance je dostupan po početnoj ceni od 142.900 evra.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs