

Dodavanjem novog Land Cruisera FJ u seriju, Toyota će
pružiti novu vrednost u obliku „Slobode i radosti“ koje proizilaze iz uživanja
u Land Cruiseru na vaš način - uz zadržavanje pouzdanosti, izdržljivosti i
terenskih performansi koje podržavaju način života ljudi. Ovo proizilazi iz
želje da se omogući još većem broju kupaca da uživaju u Land Cruiseru.
Toyota navodi da će se Land Cruiser FJ proizvoditi na Tajlandu, kao i da nema planova za izvoz u Sjedinjene Američke Države ili Evropu. Toyotin fokus će biti tržišta kao što su Azija, Afrika, Latinska Amerika i Bliski istok.

Kako se navodi, crpći inspiraciju od svojih većih rođaka, FJ kanališe svoj robusni DNK u kompaktniji, razigraniji oblik. Rezultat je dizajn koji je nesumnjivo Land Cruiser, ali šarmantno umanjen.

U ponudi će se naći dva različita prednja dela koja podsećaju na ona koja se nalaze na velikom Land Cruiseru. Jedan ima retro-inspirisani dizajn sa kružnim farovima, dok drugi ima pravougaone jedinice sa dnevnim svetlima u obliku slova C. Oba su spojena minimalističkom maskom sa natpisom „Toyota“. Dalje ispod, nalaze se plastični prednji branici sa malo drugačijim dizajnom.
Ističu se i uglasta proširenja blatobrana, masivni zadnji stub, kao i rezervni točak postavljen na vratima prtljažnika.

Toyota navodi i da će ovaj automobil dolaziti sa uklonjivim prednjim i zadnjim ugaonim branicima, što će omogućiti vlasnicima da lako zamene oštećene delove.

Kompanija je takođe obećala niz opcija, uključujući „robusne spoljašnje i funkcionalne elemente“ (kao što je ARB platforma postavljena na krovu).

Raspored kokpita omogućava trenutno prepoznavanje i upravljanje u širokom spektru uslova vožnje, sa horizontalnom instrument tablom, monitorom i prekidačima koji objedinjuju funkcije kako bi se minimiziralo kretanje očiju i ručicom menjača koja omogućava prirodno rukovanje, sve sa ciljem stvaranja enterijera u kome korisnici mogu da dožive radost mobilnosti.

Toyota Safety Sense, paket aktivne bezbednosti sa naprednim funkcijama, uključujući sistem za prevenciju sudara, podržava uživanje u vožnji sa bezbrižnošću.

U saopštenju se navodi da vozilo postiže izvanredne terenske performanse dostojne Land Cruisera zahvaljujući artikulaciji točkova (sposobnost gume da ostane na tlu) ekvivalentnoj Seriji 70.

Kraće međuosovinsko rastojanje (270 mm kraće od Serije 250) obezbeđuje odličnu upravljivost sa minimalnim radijusom okretanja od 5,5 m i off-road mobilnost, dajući Land Cruiseru novu privlačnost.
Tokom razvoja, opsežna terenska testiranja su identifikovala tačke za poboljšanje da bi se osigurala prava Land Cruiserova pouzdanost, izdržljivost i terenske performanse.
Land Cruiser FJ specifikacije (za japansko tržište):
Dužina: 4.575 mm
Širina: 1.855 mm
Visina: 1.960 mm
Međuosovinsko rastojanje: 2.580 mm
Kapacitet sedenja: Dva reda, pet putnika
Motor: 2TR-FE benzinski motor od 2,7 litara
Pogon: 4WD
Menjač: 6 Super ECT
Maksimalna snaga: 120 kW (163 KS)
Maksimalni obrtni moment: 246 Nm
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs