
Nastao davne 1923. godine, kada je vozač Ugo Sivoči osvojio Targa Florio u svom Alfa Romeu RL ukrašenom prepoznatljivim logotipom, od tada ovaj kultni amblem identifikuje automobile sa najvišim performansama brenda. Godine 1963, sa Giulijom Ti Super, legendarni logo je napustio stazu i prešao na put i počeo da razlikuje najmoćnije i ekskluzivne drumske automobile, označavajući početak nove ere za brend.
Ta godina se snažno ponovo pojavljuje u ovoj specijalnoj seriji, sada dostupnoj u 63 jedinice za evropsko, britansko, MEA, kinesko i japansko tržište, kako bi duh i ponos Alfa Romea prenela na sve strane sveta.
Giulia & Stelvio Quadrifoglio Collezione nastaju u Kasinu, gde se tradicionalno italijansko zanatstvo susreće sa najnaprednijom tehnologijom, udahnjujući život jedinstvenim modelima. Njihova privlačnost je očigledna na prvi pogled u posebnim bojama “Rosso Collezione Giulia” i “Rosso Collezione Stelvio”: dve interpretacije već poznate “Rosso Villa D'Este” sa modela 33 Stradale, koje nastavljaju dugu istoriju crvenih boja Alfa Romea i koje su postale deo kolektivne svesti.
Tokom godina, crvena boja Alfa Romea se transformisala zajedno sa evolucijom brenda, od kultnih pastela i evokativnih metalika do sofisticiranijih troslojnih boja, svaka nova nijansa je ispričala novo poglavlje u identitetu brenda. Roso Vila d'Este, prvobitno proizvedena za koncept 4C, predstavlja prekretnicu, donoseći boju povezanu sa svetom trka ekskluzivnijoj i prestižnijoj klijenteli. To je duboko crvena boja, koja može da prelazi iz crvene u crnu u zavisnosti od osvetljenja.
U novim ograničenim izdanjima, ova boja je reinterpretirana u dva različita, ali komplementarna izraza: Giulia se odlučuje za tamnije, gotovo crne nijanse, u skladu sa svojom dušom ekstremnog sportskog duha, dok Stelvio favorizuje svetlije i otvorenije tumačenje crvene, nijansu koja odražava višeslojniji sportski duh, pogodan za moćan, ali svestran SUV. Dva različita načina da se prepriča ista legenda o boji, oba verna suštini Alfa Romea.


Unutra, instrument tabla presvučena kožom sa crvenim šavovima stvara toplu i sveobuhvatnu atmosferu, dok kožna i alkantarna sedišta karakterišu brojevi, od „1 di 63 Collezione“. Konačno, putnički prostor je ukrašen Sparco sedištima sa školjkom od ugljeničnih vlakana i panelima vrata i centralnog naslona za ruke presvučenim kožom.

Ispod haube tutnji snažni 2.9 V6 motor od 520 KS, koji otelotvoruje celokupnu sportsku tradiciju Alfa Romea i obnavlja instinktivnu vezu brenda sa vožnjom. Zvuk V6 motora je još prepoznatljiviji zahvaljujući Akrapovič izduvnom sistemu, koji je uključen kao standard. Ugljenična vlakna, simbol trkačke duše Quadrifoglio modela, koriste se na nekim komponentama, kao što su prednja oznaka, kućišta retrovizora i završne obrade centralnog tunela i instrument table. Još jedna specifičnost je krov od ugljeničnih vlakana, koji automobilu dodaje tehnički i asertivan dodir. Konačno, takođe kao standard, karbonski-keramički kočioni sistem koji, pored toga što garantuje maksimalne performanse kočenja, dodaje i prepoznatljiv stilski dodir zahvaljujući crvenom potpisu Alfa Romea na kočionim čeljustima.


Giulia i Stelvio Quadrifoglio Collezione stoga nisu samo dva specijalna izdanja, već autentični omaž simbolu koji je oduvek odlikovao najfascinantnije i najperformansnije automobile Alfa Romeo, objekte dizajna i inovacija sa sposobnošću da izazovu emocije na prvi pogled i adrenalin pri prvom pritisku na papučicu gasa. Dva ograničena izdanja stoga se mogu pohvaliti sertifikatom Instant Classic, potvrđujući kombinaciju „lepote i tehnike“ svojstvenu DNK Alfa Romea, što svaki automobil čini umetničkim delom u pokretu, stvorenim da ostavi neizbrisiv trag u srcima entuzijasta.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs
Izvor: Stellantis