
Volkswagen je u Nemačkoj lansirao još jednu specijalnu ediciju svog predstavnika u B segmentu, model Polo GT-Rocket. Ovaj Polo karakterišu novi aluminijumski točkovi od 17 inča u crnoj boji i sa gumama dimenzija 205/50 R17, zadnji krovni spojler, zatamnjena prednja svetla, prednja svetla za maglu, sportsko ogibljenje, dvobojna sportska sedišta prošivena crvenim koncem (kakav se nalazi i na kožnom trokrakom volanu, ručici menjača i ručnoj kočnici), RCD 200 sound system, nove patosnice i naravno posebne GT-Rocket oznake. Za pogon su zaduženi benzinci sa rasponom snage od 59kW/80KS do 77kW/105KS i TDI dizelaši sa snagom od 59kW/80KS do 96kW/130KS. Kupci mogu da biraju između četiri boje : Candy White bele, srebrne, crne i metalik narandžaste, a cene u Nemačkoj startuju od 16.875 evra.

Fiat je u Italiji ponudio i 4x2 verziju svog malog crossover modela Sedici (sa pogonom samo na prednjim točkovima), koji inače predstavlja brata blizanca Suzukija SX4 (oba automobila se proizvode u Suzukijevoj fabrici u Mađarskoj). Fiat Sedici (sedici - na italijanskom 16) sa prednjim pogonom je za oko 2000 evra jeftiniji u odnosu na 4x4 varijantu sa integralnim pogonom i istim paketima opreme, što znači da je u Italiji za osnovni Sedici 4x2 sa 1,6 litarskim benzincem od 79kW/107KS i 145Nm, menjačem sa 5 stepeni i opremom Dynamic potrebno platiti 17.750 evra, a najskuplji Sedici 4x2 sa 1,9 litarskim MultiJet dizelašem od 88kW/120KS, 280Nm i Emotion opremom košta 22.250 evra.

Posle Epice Sport (o tome više OVDE), Chevrolet je u Velikoj Britaniji lansirao i Sport paket za model Lacetti. Tačnije, Lacetti Sport se bazira na hatchback verziji sa petora vrata, oprema se četvorocilindričnim 1,8 litarskim benzinskim agregatom od 121KS, što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 9,8 sekundi i za najveću brzinu od 180 km/h.
Kako bi opravdali reč Sport u imenu, u Chevroletu su za ovaj Lacetti pripremili novi stajling kit (prednji i zadnji spojler, pragovi), aluminijumske točkove od 15 inča i spušteno ogibljenje. U paketu su još i prednja svetla za maglu, kožna sedišta, kožni volan i ručica menjača, klima uređaj, el. podizači svih stakala, el. podesivi retrovizori i Blaupunkt CD/Radio sa šest zvučnika i komandama na volanu. Cena za Lacetti Sport u Velikoj Britaniji iznosi 12.495 funti (oko 15.840 evra).

Mazda je juče objavila prve slike, video i veoma šturo press saopštenje, kojim najavljuje svoj novi MPV model Biante, čija prodaja će na domaćem, japanskom tržištu (kome je prvenstveno i namenjen) startovati tokom ovog leta. Fabrika navodi da Biante karakteriše najveći unutrašnji prostor u klasi, osoben, atletski stajling i odlične vozne osobine. Ime Biante je inače izvedeno iz engleske reči ambient i treba da naglasi prostranost interijera, komfor i uživanje u vožnji, koji Biante pruža vozaču i putnicima (ukupno može da primi osam putnika).
VIDEO : Mazda Biante

Hyundai je saopštio da će njihov novi miniven i800 (negde poznat i kao H1 ili Starex) u Velikoj Britaniji krenuti u prodaju 20. juna ove godine, i to po ceni od 19.495 funti (oko 24.700 evra). Za pogon je zadužen četvorocilindrični 2,5 litarski CRDi dizel motor sa 170KS i 392Nm obrtnog momenta (u paru sa manuelnim petostepenim menjačem), koji na 100 km po fabričkim podacima troši 8,5 litara (to znači da autonomija sa jednim punjenjem rezervoara od 75 litara iznosi oko 900 km). i800 raspolaže sa tri reda sedišta (drugi i treći red se preklapaju u odnosu 60:40) i sa mestom za osam putnika (čak i kada je u upotrebi svih osam sedišta, zapremina prtljažnika iznosi čak 851 litar). Što se dizajna tiče, ne može se reći da je revolucionaran ali s obzirom na velike dimenzije (dužina 5125, širina 1920 i visina 1925 mm) izgleda dovoljno moderno i sasvim skladno (sam Hyundai naglašava da je izgled sada daleko prefinjeniji u odnosu na prethodnika).

Posle meseci raznih nagađanja, Alfa je u martu konačno objavila prve zvanične slike njihovog novog sportskog hatchback modela Mi.To (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino), ali tada su objavljene samo fotografije spoljašnjosti, dok je izgled unutrašnjosti ostao tajna. U međuvremenu su se ipak pojavile i slike unutrašnjosti, čiji izgled, po navodima same fabrike, predstavlja ultimativni izraz italijanskog stila sa vrhunskim materijalima i velikom pažnjom posvećenom detaljima. Nova mala Alfa koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno Mi.To je dugačak 406 cm, širok 172 cm, a visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela, zadnjih LED svetala i stakala na vratima bez okvira). Što se motorizacije tiče, Alfa Romeo navodi da će Mi.To pokretati paleta od četiri benzinska i dizel agregata (svi sa turbo punjačem), u rasponu snage od 90 do 155KS (kasnije će uslediti i jače motorizovane varijante). Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da Mi.To nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinosi i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti kao deo standardne opreme. Zvanična promocija za novinare je planirana za jun ove godine, a jedan od glavnih konkurenata novoj Alfi biće izuzetno uspešni BMW-ov Mini.

Fabrički R-Design paket, koji je Volvo namenio kupcima koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila, dostupan je i kupcima karavana V70 (do sada je inače R-Design paket mogao da se dobije uz modele C30, S40, V50 i XC90). Ljudi iz švedske kompanije kažu da su odlučili da ponude ovakav paket jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. U slučaju Volvoa V70, R-Design paket podrazumeva tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje (napred za 20, a pozadi za 15 mm), aluminijumske petokrake "Cratus" točkove od 18 inča, prednji gril, retrovizore i prostor oko prednjih svetala za maglu u srebrnoj boji, hromirane izduvne cevi (prečnika po 90 mm), zadnji krovni spojler, izbor od 11 boja za karoseriju, dvobojni kožni interijer sa sportskim sedištima i kožnim sportskim volanom, aluminijumske pedale i aluminijumsku centralnu konzolu, posebne patosnice i naravno R-Design oznake i na spoljašnjosti i u unutrašnjosti vozila (inače, krovni nosači su uklonjeni mada se i dalje mogu dobiti kao opcija).

Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), i to po nama veoma primamljivoj ceni, koja za osnovni model iznosi 19.850 dolara (nepunih 13.000 evra !). U ponudi će biti 2,5 litarski četvorocilindrični motor sa 170KS i 3,7 litarski V6 sa 272KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog manuelnog menjača i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (američka Mazda6 je i nešto duža od evropske varijante). Kao i prethodnik, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a biće dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji.

Chevrolet je u Velikoj Britaniji lansirao novi sportski paket namenjen njihovoj limuzini Epica. Novi Sport Package podrazumeva atraktivniji aerodinamički kit (prednji i zadnji spojler, pragovi – sve u boji karoserije), ogibljenje spušteno za 30 mm, atraktivnije aluminijumske točkove od 18 inča, hromirani završetak izduvnog sistema, navigacioni sistem, Epica natpis na ulaznim pragovima i posebne patosnice.

U saradnji sa švajcarskim proizvođačem satova "IWC Schaffhausen", Mercedes je napravio novu ograničenu seriju nedavno restilizovanog modela SL. Tačnije, novi SL 63 AMG Edition IWC će biti ponuđen u seriji od samo 200 primeraka, čija isporuka srećnim kupcima počinje u novembru ove godine. Zajedno sa automobilom kupci će dobiti i jedan primerak IWC Grosser Ingenieur sata, koji će takođe biti napravljen u limitiranoj seriji. Ovaj SL karakteriše i Mercedesova nova Kashmir bela boja (sa kontrastom u AMG Exterior Carbon paketu koji čine spojler na poklopcu prtljažnika, difuzor u zadnjem braniku i bočni otvori za vezduh u prednjem braniku), interijer u Tobago Brown koži, sportski upravljač sa zaravnjenim donjim delom, AMG Performance paket, Mercedesov Active Body Contol i AMG aluminijumski točkovi od 19 inča (sa gumama 255/35 R 19 napred i 285/30 R 19 pozadi). Za pogon Mercedesa SL 63 AMG Edition IWC je zadužen je 6,3 litarski V8 motor sa 386kW/525KS i 630Nm (u paru sa sedmostepenom AMG Speedshift MCT transmisijom), zaslužan za elektronski limitiranih 300 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 4,6 sekunde.

Na salonu automobila u Busanu (Busan International Motor Show 2008), sem obnovljene Honde Legend (o tome više OVDE), još je jedna premijera privukla pažnju Evropljana. Radi se o SUV vozilu Daewoo Winstorm Maxx, odnosno modelu koji je na Starom kontinentu poznat kao Opel Antara. Ovde treba reći da Daewoo u Južnoj Koreji već prodaje i Antarinog rođaka - Chevrolet Captivu, i to kao Daewoo Winstorm. U principu ništa novo i neobično za General Motors, koji je i te kako poznat po pravljenju bezbrojnih modela-klonova različitih marki koje se nalaze unutar ove američke kompanije. Međutim, tu nije kraj jer, kako to već biva kod GM-a, Captiva i Antara se širom sveta prodaju pod raznim imenima pa se tako u Americi Antara plasira kao Saturn VUE, na Bliskom Istoku i kao GMC Terrain, dok Australijanci Chevrolet Captivu znaju kao Holden Captivu, a evropsku Opel Antaru kao Holden Captivu Maxx! Opet ništa neobično jer je i Holden deo velike GM-ove familije. U svakom slučaju, novi Daewoo Winstorm Maxx će na korejskom tržištu konkurisati domaćim modelima kao što su Hyundai Santa Fe i Samsung QM5 (u Evropi Renault Koleos).

Od sredine maja će najmanji Toyotin model Aygo kupcima u Nemačkoj biti dostupan i u posebnoj Team verziji. Između ostalog, u standardnoj opremi ove male Toyote se nalaze klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, el. podizači stakala, felne od 14 inča, CD-Radio sa iPod konekcijom, dok se uz doplatu dobijaju i sedišta u kombinaciji koža/alkantara i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti. Aygo Team će se nuditi u verzijama sa troja i petora vrata i sa 1,0 litarskim benzincem od 50kW/68KS, dok cene u Nemačkoj startuju od 11.350 evra.

I Mercedes CLK je doživeo svoje novo specijalno izdanje. Radi se o modelu CLK Grand Edition, posebnoj ediciji ovog modela namenjenog kupcima u Holandiji, koji će moći da biraju između pet novih metalik boja: Palladium Silver, Obsidian Black, Indium Grey, Irridium Silver i Diamond Metallic. U paketu su još i petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/40 R18 napred i 255/35 R18 pozadi), kožni interijer (u nekoliko boja), aluminijumske sportske pedale, sportski upravljač, detalji od aluminijuma u kabini i naravno posebne Grand Edition oznake. Grand Edition paket inače može da se dobije uz sve CLK modele (i kao Coupe i kao Cabriolet) izuzev kod sportskog CLK63 AMG.

Hyundai je nemačkim kupcima ponudio novu verziju svog kompaktnog modela i30, nazvanu White Edition, koja će biti proizvedena u limitiranoj seriji od samo 300 primeraka. U skladu sa svojim imenom, ovaj i30 karakteriše Crystal White bela boja karoserije, a u paketu su još i aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama 225/45 R17), klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, el. podizači stakala, ABS, BAS i ESP sisteme, kao i radio CD sa USB i iPod konekcijom. Hyundai i30 White Edition inače pokreće 1,4 litarski benzinski motor sa 80kW/109KS (troši 6,1 litara na 100 km), a cena u Nemačkoj iznosi 15.990 evra.