home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA


Toliko dugo ocekivani ( i kod kupaca i kod prodavaca Fiata ) novi Fiat C segmenta sa starim-novim imenom Bravo, konacno je danas svetskoj javnosti predstavljen i zvanicno na promociji za novinare iz celog sveta ( njih preko 1000 ) i to na domacem terenu, u Rimu. Naslednik neuspesnog prethodnika Stila, bas zato da bi se napravio ostar raskid sa tim modelom, donosi izuzetno svez i atraktivan dizajn koji je istovremeno i sportski dinamican i elegantan mada ga mnogi zbog slicnosti sa uspesnim Grande Puntom vec nazivaju Grande Grande Punto. To naravno nije nista lose posto Grande Punto vazi za izuzetno uspeo i privlacan model u svom segmentu koji celu grupaciju Fiat izvlaci iz krize u kojoj je prethodnih godina tavorio. Jedan od razloga Fiatovih problema je upravo i neuspeh modela Stilo dakle modela koga Bravo nasledjuje.

 

Upravo zato da bi sto pre zaboravili nesrecnu epizodu sa Stilom, u Fiatu su za ime njegovog naslednika odabrali staro ime Bravo koje je nosio model iz 1995.-2001. godine. U novi Bravo Fiat polaze velike nade na cijoj ce osnovi nastati i novi modeli Alfa Romea ( nova 149-tka ) i Lancie koji na istoj platformi sprema naslednika legendarne Delte. Ipak Stilo delimicno i dalje zivi kroz novi Bravo iz prostog razloga jer su zbog smanjenja troskova i ustede vremena u Fiatu iskoristili platformu Stila i na njoj ( ali detaljno preradjenoj ) napravili novi Bravo. Naravno bez obzira na neke mehanicke veze sa Stilom Bravo je potpuno nov proizvod i Fiatov konkurent rivalima poput VW Golfa, Ford Focusa, Opel Astre, Renault Megane-a, Toyote Auris, Peugeota 307 i drugima. Ali zbog svog svezeg izgleda mnogi od pomenutih rivala pored Bravo-a vec izgledaju da su spremni za penziju ( posebno se to odnosi na Peugeot 307 ). Naravno to je samo po izgledu a kakav je opsti kvalitet izrade i upotrebljenih materijala ( stara Fiatova boljka ) u unutrasnjosti, ostaje da se proveri u duzoj eksploataciji. Iz Fiata obecavaju drasticno poboljsanje kvaliteta izrade, voznih osobina i upravljivosti, vise serijskih elementa bezbednosti i sl. U unutrasnjosti, pored same estetski lepo resene komandne table i centralne konzole ( sto ustvari i nikad nije bio problem kod Fiata ), paznju privlace veliki i lako dohvatljivi tasteri koji vise ne odvlace paznju vozaca tokom voznje kao kod Stila. Naravno vece ukupne dimenzije karoserije novog Bravo-a uticale su i na poboljsanje prostranosti i komfora u putnickoj kabini. Kod motora nekoliko velikih novosti. Tu je novi 1,4 litarski turbo motor ( oznaka TJet ) u 2 varijante i to sa 120 i sa 150KS. Ovaj jaci ima direktno ubrizgavanje i time tih 30 konja vise. Tu je i benzinski motor 1,4 16v sa "samo" 66Kw/90 KS. Ipak bez obzira koliko se 90 konja cinilo malo treba podsetiti da osnovni motori u konkurentima poput VW Golfa i Ford Focusa imaju po 80 KS ali isto treba napomenuti da novi Auris sa 1,4 litarskim motorom raspolaze sa 97 konja. Fiat priprema i snazan 1,8 litarski turbo motor sa svih 180KS ali ta verzija tog motora nece kucati pod haubom buduce sportske verzije Abarth. Za ponovo ozivljeni Abarth se sprema jos snaznija varijanta tog motora sa 230 konja da bi konkurisao Ford Focusu ST, VW Golfu GTI i R32, Opel Astri OPC i sl. Turbodizel motor je za sada onaj iz Stila a to je 1,9 litarski MultiJet u 2 verzije sa 120 odnosno 150KS. Do kraja ove godine stize i novi 1,6 litarski turbodizel ( MJet ) sa takodje 120 i 150KS ali koji zadovoljava nove Euro5 norme. Jos nekoliko napomena o dimenzijama. Duzina novog Bravo-a iznosi 4336 mm ( skoro isto kao kod Focusa ali 12 cm vise od Aurisa i skoro 14 cm vise od Golfa ), sirina je 1792 mm, visina iznosi 1498 mm a medjuosovinsko rastojanje 2600mm. Drugim recima, od Stila je za 90 mm duzi, 30mm siri ali i 40 mm nizi. Osnovna zapremina prtljaznika iznosi velikih 400 litara ( Astra 350, Golf  350, Megane 330, Focus 385 ) a kada se obori zadnja klupa 1175 litara. Samo Honda Civic 5D sa 485 litara i Dodge Caliber sa 524 litara premasujue Bravo po volumenu prtljaznika ali ovaj poslednji kao da se takmici u nekoj svojoj ligi. Tezina iznosi od 1205 kg pa navise zavisno od verzije. U pocetku ce se nuditi samo kombilimuzinska verzija karoserije ( tzv. hatchback ) sa 5 vrata a kasnije ( 2010. godine zajedno sa prvim redizajnom ) ce se pojaviti i karavan odnosno Multi Wagon. Kasnije dolazi na red i crossover MPV sa imenom Orso o kome smo nedavno pisali. Verzija sa 3 vrata se za sada ne pominje. Fiat planira prodaju 120.000 Bravo-a godisnje pocev od aprila ove godine kada pocinje prodaja u Italiji po ceni od 14.900 evra za baznu verziju benzinskog 1,4 16v motora, verzija Active ce kostati 15.900, Dynamic 17.400, Sport 22.800 i Emotion 21.400 evra. Prvo ce u prodaju benzinac od 1,4 litra sa 66Kw/90KS i 128Nm ( 179 km/h, 12,5 sekundi do stotke, potrosnja 6,7 litara i menjac sa 6 stepeni ) i 1,9 dizel u obe verzije, sa 88Kw/120KS ( 194 km/h uz 10,9 sekundi do stotke, potrosnja 5,3 litra i menjac sa 5 stepeni ) i na kraju druga verzija tog dizela sa 110Kw/150KS ( 209 km/h, ubrzanje do 100 km/h za 9 sekundi, potrosnja 5,6 litara i menjac sa 6 stepeni ). U junu pocinje prodaja 1,4 litarskog turbo benzinca sa 120 i 150KS a novi dizel od 1,6 litra sa 120 i 150 konja tek na jesen. Tada stize i najjaci 1,8 litarski turbo benzinac sa 230 konja. Sira javnost ce Bravo prvi put moci da vidi na salonu u Zenevi. Kako se ocekuje, Bravo ce se pojaviti i na nasem Salonu automobila u Beogradu ( 22.marta-1. april ) kada ce se znati i termin pocetka prodaje i cena za nasu zemlju. Povoljna cena ce biti i jedan od aduta novog Fiata a ako je suditi po izuzetno povoljnoj ceni za Grande Punto kod nas ( cak je kod nas manja nego u samoj Italiji ! ) nema sumnje da ce i Bravo imati odlican odnos placeno-dobijeno. Na samom kraju i novi logo Fiata ( srebrna slova FIAT u crvenom polju a sve uokvireno hromiranim ramom ) i to posle samo 8 godina od predstavljanja poslednjeg 1999. godine. Naime da bi jos vise naglasio koliko je Bravo nov i znacajan auto za Fiat i da od njega pocijne nova era; Bravo je prvi novi Fiat koji ima cast da ponese novi zastitni znak kompanije ( 16. po redu u istoriji Fiata ). 

 
 



čitanja : 11953



Komentari

"bravo" za fiata!extra auto,da je bolji ne bi valjao:))))))))

Autor Mirche Kacarevo! 01 Okt 2007, 00:37

Nasao sam mu manu!!!!!
Ima petoro vrata!

Autor Kicun76 15 Okt 2007, 01:28

Fantasticno!!!!!

Autor Boban 08 Avg 2008, 12:59

Savršen auto, ko mu nadje manu svaka mu čast. Vozim bravo iz 1998. koji nije nimalo loš, ali ovo je SAVRŠENSTVO...

Autor Saša 14 Apr 2009, 16:57

bravo za bravo

Autor jana 17 Jan 2010, 20:12

ih

Autor vale 18 Jan 2010, 13:28