home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Iako tako ne izgleda na prvi pogled (a ni na drugi !), ovo JESTE novi Nissan X-Trail, koji je inače imao svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi početkom marta ove godine. Iako ga Nissan naziva novim modelom, ipak je i dalje vrlo, vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo, novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora, doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD), komforniju i prostraniju kabinu i bogatiju standardnu opremu. U sve to mogli su protekle nedelje da se uvere i specijalizovani automobilski novinari na prezentaciji u grčkom gradu Janini, blizu granice sa Albanijom. Inače, novi X-Trail je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm, širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685 odnosno 1770 mm-zavisi od krovnih nosača) a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 603 litara (sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na svih 1773 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je i novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovan a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima dok je pozadi provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednjoj osovini, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, ali samo dok brzina ne pređe 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, Bluetooth konekciju, bočne i prozorske vazdušne jastuke, ABS,EBD i BAS sisteme. Kao opcija, na raspolaganju su i satelitska navigacija, kamera za vožnju unazad i Xenon svetla. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 104kW/141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW odnosno 150 i 173KS (sa 320 odnosno 360Nm). Rezervoar za gorivo je zapremine 65 litara dok se potrošnja kreće od 6,2 litra (koliko troši slabiji dizelaš) pa do 7,7 litara na 100 km, koliko "pije" najsnažniji benzinac. Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija. Cena u Srbiji bi, prema prvim informacijama, trebalo da se kreće oko 27.500 evra. Za poređenje, Toyota RAV4 košta od 28.000 evra, Chevrolet Captiva 26.790, Ssangyong Kyron 29.990, Opel Antara 28.500, Honda CRV 30.621, Dodge Nitro 29.990, Kia Sorento takođe od 29.990 evra itd itd.

  



čitanja : 5637



Komentari