home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : www.blic.co.yu

Automobili marke „Dodž“ odnedavno su prisutni na evropskom tržištu, za koje su posebno razvijena tri modela. Prvo je lansiran „kaliber“ (2006), konkurent „golfa“ i drugih vozila niže srednje klase, a potom su mu se pridružili sportsko-rekreativni model „nitro“ i limuzina srednje klase „avendžer“. Sva tri vozila kreirana su po istoj šemi - dimenzije i mehanika prilagođene su evropskim standarima, dok je dizajn karoserije „dodžovski“ agresivan i robustan. Čak i najmanji član ovog američkog trija ima naglašenu muskulaturu i ogromnu masku hladnjaka, koja ovu marku jasno izdvaja od drugih učesnika u saobraćaju. „Avendžer“ deli istu platformu s „krajslerom sebring“, koji se takođe pojavio ove godine. Ipak, ova dva automobila pripadaju različitim svetovima. Dok se „krajsler“ trudi da oblikom, luksuznom opremom i voznim karakteristikama parira evropskoj i japanskoj konkurenciji - „dodž“ želi da se nametne napadnim izgledom i sirovošću karakterističnom za američku „red nek“ populaciju. „Dodžova“ limuzina ne ostavlja ni najmanju dilemu kod vozača ni kada se zaviri u unutrašnjost. „Avendžer“ je opremljen kvalitetnim audio sistemom, klima-uređajem i drugim detaljima koji se podrazumevaju u automobilima ove kategorije, ali nema posebnog povlađivanja luksuzu. Prednji panel je izveden od tvrde plastike, kojom su u potpunosti presvučena i vrata, a kada otvorite poklopac prtljažnika (putem daljinskog upravljača) ukazaće vam se snop električnih kablova preko kojih nema nikakve obloge. S druge strane, sedišta su odlično profilisana i dobro drže telo u svim prilikama, a iluminacija instrumenata je boje leda što znatno ublažava osećaj jeftinoće. I udobnost je sasvim solidna, imajući u vidu veličinu točkova (niskoprofilne „sedamnaestice“) i relativno skromnu zaštitu od buke, a treba istaći i da je američki proizvođač u unutrašnjosti koristio samo materijale koji su prošli strogu antialergijsku kontrolu. Primenom „Folksvagenovog“ turbodizela američki proizvođač je ne samo odgovorio na potrebe evropskih kupaca, već je poslao i jasnu poruku o kvalitetu. Dvolitarski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva i maksimalnom snagom od 140 konja već se dokazao u mnogim vozilima, a posebno u „pasatu“ koji pripada istoj klasi, kao i „avendžer“. Pored pouzdanosti, ekonomičnosti i dobrih performansi ovaj CRD (ili u originalu TDI) jeste i nešto bučniji od konkurencije, što se (iako ume i da zasmeta) dobro uklopilo u imidž „dodža“. Kakav bi to, uostalom, bio agresivac da se ne čuje dok je u akciji. Šestostepeni menjač pomaže da iz motora izvučete maksimum, a brojni elektronski sistemi unapređuju stabilnost i olakšavaju upravljanje u svim situacijama. „Avendžer“ od vozača, inače, ne zahteva posebnu veštinu, a više opreza potrebno je samo pri veoma oštroj vožnji u krivinama kada su proklizavanja nešto naglija od očekivanja. „Dodžova“ limuzina, dakle, predstavlja ozbiljnu pretnju južnokorejskim modelima iste veličine od kojih je u većini slučajeva i jeftinija. S početnom cenom od samo 18.300 evra (verzija s dvolitarskim benzinskim motorom) „avendžer“ konkuriše i vozilima niže srednje klase, koja ne samo da su manja već su i mahom slabije opremljena. Cena dizela startuje od 22.200 evra, što je znatno više od jednako opremljenog benzinca, ali donosi i niz pogodnosti - pre svega ekonomičnost i bolje performanse (pogotovu u gradskim uslovima).

Cena i oprema test vozila : ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, šest vazdušnih jastuka, svetla za maglu (+100E), progresivni servo upravljač, imobilizator, centralno zaključavanje s daljinskom komandom, elektropokretači prozora u svim vratima, alarmni uređaj, metalik boja (+340E), klima-uređaj, grejana i elektropodesiva spoljna ogledala, električno otvaranje prtljažnika, tonirana stakla sa UV filterom, podešavanje vozačkog sedišta po visini i u lumbalnom delu, tempomat, deljiv naslon zadnje klupe u odnosu 60:40, radio CD-DVD-MP3-WMA audio sistem s četiri zvučnika (+550E), paket „udobnost“ (automatika klima-uređaja, automatsko zatamnjivanje unutrašnjeg ogledala i automatsko paljenje svetala, +900E)... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 23.990 evra.




čitanja : 7623



Komentari