Peugeot 206 sedan 1,4

Izvor : www.blic.co.yu
Autor : Aleksandar Andrić
Model 206, uprkos dolasku za broj većeg "pežoa 207", nije otišao u penziju. Štaviše ponuda je proširena troprostornom verzijom – "sedan". Produženje karoserije donelo je, pre svega, značajno uvećanje prtljažnika. "Sedan" raspolaže sa 384 litara tovarnog prostora, što je u poređenju sa baznom verzijom dodatak od oko 140 l! Mesta ima više i na zadnjoj klupi kojoj se relativno lako pristupa jer se vrata široko otvaraju, a visina krova je na zadovoljavajućem nivou jer je kreiran prilično širok zadnji stub. Kako su kupci ove vrste automobila veoma zahtevni na polju transportnog potencijala, standardni deo opreme je i deljiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3. Jednostavnim mehanizmom omogućeno je pomeranje sedećeg dela zadnje klupe unapred, pa se naslon spušta dovoljno nisko da bi formirao ravnu površinu s osnovnim delom prtljažnika. Kada je klupa kompletno sklopljena dužina tovarnog prostora narasta na čak 1.455 milimetara, čime se otvara mogućnost za transport zaista puno toga.
ZA PORODIČNU UPOTREBU
Poput zadnjeg dela, koji je u odnosu na baznu „206-icu“ duži za 35 centimetara, „sedan“ rapolaže i drugim detaljima prilagođenim porodičnim potrebama. Prednji panel, koji se praktično ne razlikuje od standarnog modela, nudi sasvim dovoljno prostora za odlaganje brojnih sitnica. Kaseta ispred suvozača je prilično velika, a njena vrata (netipično obložena štofom s prednje strane) služe i kao priručni stočić s dva profilisana držača za čaše. Iznad kasete, ispred menjača i između sedišta su dodatne police, pa uz poveće džepove na vratima zaista neće biti problema da se odloži puno toga manje ili više neophodnog za putovanja. Servo-upravljač je standard, baš kao i podešavanje njegove pozicije po visini, što uz regulaciju vozačevog sedišta po visini omogućava zauzimanje relativno udobnog položaja. Nedostaju jače potpore na bokovima ali bi tako nešto zaista bilo previše tražiti od automobila iz takozvane ekonomske klase. Za cenu od 10.990 evra (s uračunatim svim dažbinama), ipak, dobija se puno toga. Od maglenki za koje se obično doplaćuje, preko manuelnog klima uređaja, do centralne brave s daljinskom komandom na ključu i elektropokretača prozora u prednjim vratima ili radio-CD aparata s dva zvučnika.
DOVOLJNO SNAGE
„Pežo 206 sedan“, baš kao i druga slična vozila, nije
namenjen rušenju brzinskih rekorda ali daleko od toga da je trom. S motorom od
1,4 litra, najveće snage 75 „konja“, sposoban je da obezbedi sasvim pristojnu
putnu brzinu čak i kada je maksimalno opterećen.
I ubrzanja su sasvim korektna, baš kao i potrošnja bezolovnog benzina koja se
tokom tradicionalno oštro voženog testa kretala oko 8,2 litara na 100
kilometara pređenog puta. Kome karakteristike osnovne verzije „sedana“ nisu
dovoljne može da naruči i jači motor radne zapremine 1,6 litara, koji se
isporučuje i s automatskim menjačem.
Na raspolaganju je i bogatiji paket opreme, označen kao XT s kojim stižu
naplaci od lake legure, ABS sistem na kočnicama, automatska klima, električno
podešavanje i grejanje spoljnih ogledala...
CENA I OPREMA TEST VOZILA
Peugeot 206 sedan (nivo 1): centralna brava s daljinskom komandom, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, električne komande prozora u prednjim vratima, servo-upravljač (podesiv po visini), prednja svetla za maglu, sklopiva zadnja klupa u odnosu 1/3-2/3, podešavanje vozačevog sedišta po visini, radio-CD s dva zvučnika, klima uređaj, metalik boja (+260 evra)... Cena test vozila: 11.250 evra.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Peugeot 206 sedan 1.4
motor 4-cilindrični
zapremina 1.360 ccm
maks. snaga 55 kW (75 KS) pri 5.500 o/min., maks. obr. moment 120 Nm pri 3.400 o/min,
prenos napred, menjač 5-stepeni, dužina 4.188 mm, širina 1.655 mm, visina 1.452
mm, međuosovinsko rastojanje 2.442 mm, masa 1.102 kg, prtljažnik 384-1.269
litara, rezervoar 50 litara, pneumatici 185/65 R 14, maksimalna brzina 170 km/h,
ubrzanje 0-100 km/h 14,6 s, potrošnja 5,1-8,9 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.
svidja mi se,samo bih bio srecniji da uz osnovnu verziju od 10990 eura,ide,ABS i metalik boja...ali bilo bih mnogo.
Sve u svemu,za te pare bolji nema.
Verovatno kupujem.
Pa ne znam odakle ti informacije Milane, ali za te pare, 10 990 evra (ne kaze se eura na Srpskom) ja sam dobio i metalik boju.
bas me zanima kakve krseve voze ovi pametnjakovici!
Auto je bas sladak i za te pare tesko je naci bolji.
Moze li se znati gde mogu da nadjem Sedan za 10 990EUR, jer u Veranu kosta 11 700EUR?? Unapred hvala.
1102 kg, koliko je i navedeno u ovom tekstu, u delu o tehničkim karakteristikama.
Auto je stvarno extra, najbolji odnos cena-kvalitet, cak bolji i od astre klasik (koja je budi receno samo mnogo izvikana kod nas).
Jedino sto bi mu se moglo zameriti jeste to sto se sklapa u Iranu, ali svi delovi su original Francuski. Nesto poput Fijata kod nas.
Za razliku od pezoa 206 (klasicni dizajn) ovaj automobil lici na nesto, a uz to ima prostor za jednu limuzinu. Dobro je da se neko setio da odstupi od modernog (citaj: ruznog i neupotrebljivog) dizajna. Svidja mi se. Verovatno cu ga kupiti.
Auto je ok,jedino mislim da bih trebao da se pravi u u nekoj HDI verziji,i u jacoj kubikazi...inace podrzavam svaki Peugeotov auto,snaga,udobnost,izdrzljivost..sta ti vise treba!!!
Za vašu informaciju, uvežen je određeni kontigent ovih kola za
8990 EUR
Jas sam iz Makedonije i kupijo sam 206Sedan XT verziju za 9250eur. imam je vec neko vreme i kola se ponasa odlicno kako u gradski haos tako i na otvoreno. pozz
Posedujem Peugeot 206 sedan već 2 godine. Izuzetno sam zadovojan. Želeo bih kupiti za njega felne sa zimskim gumama. Pomozite mi, gde bih to mogao povoljno nabaviti za sva 4 točka i koliko isto košta ( felna + zimska guma ) Unapred Vam puno HVALA !!! Poštovanjem,Fabijan
Imam ovaj automobil već tri godine. Mogu reći da sam u potpunosti zadovoljan.
Ja sam prezadovoljan ovim automobilom, inace vozim ga od 2008. godine i do sada sam menjao samo ulje i filtere. Sto se tice servisna konkretno u Nisu (Verano) ocena slaba dvojka. Potrosnja je podnosljiva pa jos uvek ne razmisljam o ugradnji plina. Prostran je i pravi porodicni automobil. Kupio sam 4 felne i zimske gume tako da sam miran u narednih par godina (celicne felne polovne 50 evra)