Daihatsu Terios 1,5
Izvor : www.politika.co.yu
Posle mnogo godina na našem tržištu su ponovo modeli japanskog proizvođača Daihatsua. Pojavili su se i to dosta uspešno početkom devedesetih u ondašnjoj najezdi japanaca koji su naišli na veliko interesovanje naših kupaca, ne samo zbog kvaliteta i opreme, već i zbog cene koja je bila znatno ispod ondašnjih evropskih modela iste klase. Među njima su bili i Daihatsu Cuore, mali gradski automobil, zatim Charade i Applause, koji se još uvek mogu videti na našim ulicama u solidnom stanju. Zahvaljujući novom uvozniku Daihatsu za Srbiju, sa sedištem u Ulici vojvode Skopljanca, kod Dušanovačke pijace, dobili smo, ekskluzivno, na test model Terios, terenac nevelikih dimenzija, sa motorom od 1,5 litara i 105KS. Radi se o automobilu koji je svojevrstan hibrid gradskog vozila i terenca, jer ima klirens (rastojanje od tla) čitavih 20 cm, što mu omogućuje lako kretanje van puta i pogon na sve točkove koji se uključuje pritiskom na dugme na istrument tabli, dok na drugoj strani, svojim dimenzijama (dug je samo 4055 mm) nalazi lako svoje mesto i u gradskim gužvama, dok sa benzinskim motorom zapremine 1,5 litara po potrošnji goriva spada među automobile sa manjim apetitom.
Spolja se ističe na prvi pogled visinom i naglašenim staklenim površinama, kao i gumama od 16 inča na aluminijumskim naplacima. U unutrašnjosti Terios ima mesta za pet odraslih putnika, uz prtljažnik zapremine 380 litara. Instrument tabla je pregledna, dizajnerski uspelo rešena sa centralnom konzolom od imitacije aluminijuma, što je danas u trendu. Od opreme sadrži sve što je potrebno, od klima uređaja, do radio CD – a, centralne brave i podizača prozora, kao i elektro pokretanim velikim spoljnim ogledalima. ABS je serijski, a spisak se ovde ne završava, poprilično je dug.
Motor snage 105KS lako se nosi na karoserijom teškom 1170 kg, ali je u donjem području obrtaja bučan. Buka se, međutim, sa povećanjem brzine gubi, tako da je vožnja iznad 50 km/h sasvim prijatna. Agregat ima dve bregaste u glavi i 16 ventila sa promenjljivim vremenskim razvodom, tako da lako drži visoke obrtaje, što mu omogućuje visok tempo na dužim relacijama. Petostepeni menjač je lak i precizan, sa odlično odabranim odnosima, tako da Terios može da razvije maksimalnih 180 kilometara na čas, uz ubrzanje iz mesta do 100 km za 12,4 sekunde, što su rezultati vredni pohvale. Uz to, i međuubrzanja su mu na visini, posebno su izbalansirane treća i četvrta brzina tako da u tom području deluje zaista živahno.
U Daihatsu za Srbiju kažu da očekuju da će najnovija ponuda naići na prijem kupaca, posebno onih koji su se upoznali sa ovom markom prošle decenije. Nama se čini da model na našem testu ima dobre predispozicije, ali i visoku cenu. Staje sa kompletnom opremom i PDV – om 19.900 evra. Model sa motorom 1,3 litara i 86KS je jevtiniji i staje 17.950 evra uz garanciju od tri godine ili 100.000 pređenih kilometara.
Autor : V. Dedić