Mazda CX-7 Revolution

Izvor : www.blic.co.yu
Moda spajanja karakteristika više klasa automobila nije mimoišla ni „Mazdu“. Model CX-7 pripada grupi takozvanih krosovera, koji dizajnom podsećaju na terence, ali su po voznim karakteristikama bliži sportski orijentisanim karavanima. Pogon na sva četiri točka i povećan klirens (rastojanje od tla) dobro dođu na makadamu ili putevima prepunim "udarnih rupa", a sve drugo prepušteno je klasičnim of-roud vozilima.
„Mazdina“ ambicija, pri tom, bila je da CX-7 od direktne konkurencije odvoji izrazito sportskim karakteristikama. Mišićava karoserija, točkovi od 18 inča i dvostruki izduv u zadnjem delu najavljuju puno toga. Prava pretnja, međutim, stiže kada pokrenete turbo motor od 2,3 litra - maksimalne snage 260 konja. Četvorocilindrični benzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva, inače, stari je znanac jer smo već imali priliku da ga upoznamo u MPS verzijama „šestice“ i „trojke“.
PRAVI SPORTISTA
Uprkos
aktivnom pogonu na sva četiri točka, veoma ambiciozno kreiranom sistemu
oslanjanja (napred: trougaona ramena, nazad višestruke veze) i primeni moćne
elektronike - ili jednostavnije rečeno, lakom i preciznom upravljanju - već
nakon nekoliko kilometara konstatovali smo da ovaj automobil nije za svakog.
Startuje „kao oparen“, ubrzanja vas lepe za sedište, a sve to prati i zdrav,
sportski zvuk koji samo dodatno doliva „ulje na vatru“. Manje ambicioznim
vozačima smetaće evidentna „turbo rupa“ na nižim obrtajima, zbog čega će morati
češće da upotrebljavaju šestostepeni menjač. S druge stane, kratki i precizni
hodovi ručice očaraće sve koji vole da nagaze papučicu gasa.
Elektronski nadzor omogućava prilagođavanje pogona trenutnim uslovima na putu,
pa se tako može voziti samo s prednjim ili na sva četiri točka (do 50 odsto
snage na zadnjoj osovini). Sve se odvija potpuno automatski i ne zahteva bilo
kakvo dodatno angažovanje vozača, kome u kritičnim situacijama pomažu i
dinamička kontrola i nadzor proklizavanja, kao i kočni aparat visokog
kapaciteta sa samoventilirajućim diskovima na svim točkovima!
Sjajne performanse plaćaju se, kao i uvek, visokom potrošnjom goriva. Prosek u
ekstremnim situacijama ume da skoči i na 18,5 litara bezolovnog benzina na 100
kilometara pređenog puta, ali tako nešto je naprosto neminovnost kod sportskih
automobila. Nevolja je što se manje ambicioznim vozačima ne nudi alternativa,
pa ovu „mazdu“ (za sada) možete kupiti samo s benzinskim turbo motorom ili na
nju jednostavno zaboraviti.
LUKSUZAN ENTERIJER
Paket „revolušn“ ne nudi ništa revolucionarno kako ime govori, ali je zato njegov sadržaj izuzetno bogat. U vozilo se ulazi bez upotrebe ključa. „Smart kard“ sistem omogućava i startovanje motora okretanjem tastera postavljenog uz upravljač, a sve što je neophodno da učinite sastoji se u tome da vam je kartica u džepu ili torbici. Sedišta su obložena kožom, kao i trokraki upravljač s „klavirsko“ crnim ukrasima i komandama info i audio sistema na gornjim polugama. Posebno zadovoljstvo predstavlja „Bouz“ s devet zvučnika, iz kojih grme takvi basovi da podrhtavaju sedišta. Tu je i sistem za programiranje putne brzine (tempomat), pa dodatno grejanje prednjih fotelja, alarm, automatsko aktiviranje svetala i brisača, kao i niz drugih pikanterija - osim senzora za parkiranje za koje se mora doplatiti iako je ovo CX-7 s najreprezentativnijim paketom opreme na tržištu.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
motor četvorocilindrični, zapremina 2.261 ccm, maks. snaga 191 kW (260 KS) pri 5.500 o/min., maks. obr. moment 380 Nm pri 3.000 o/min., pogon integralni, menjač šestostepeni, dužina 4.675 mm, širina 1.870 mm, visina 1.645 mm, međuos. rastojanje 2.750 mm, masa 1.770 kg, prtljažnik 455/1.348 litara, rezervoar 69 litara, pneumatici 235/60 R18, maks. brzina 210 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,0 sekundi, potrošnja 10,2 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.
CENA I OPREMA TEST VOZILA
Mazda CX-7 Revolution: ABS, EBD, EBA, DSC, TCS, frontalni i bočni erbegovi, vazdušne zavese napred i nazad, imobilizator, „smart kard“ za startovanje motora i ulazak u vozilo bez ključa, servo-upravljač (podesiv po visini i dužini stuba), putni računar, električne komande za prozore, audio-sistem „Bose“ 6XCD/MP3 s devet zvučnika i komandama na upravljaču, tempomat, deljiva zadnja klupa u odnosu 60:40 odsto, tonirana termoizolaciona stakla (zadnja dodatno zatamnjena), automatski klima-uređaj, kožne obloge upravljača i ručice menjača, kožna sedišta s električnim komandama za vozačko i dodatnim grejanjem napred, 2X ISOFIX nazad, električno podešavanje i grejanje spoljnih ogledala, prednja i zadnja automatsko aktiviranje svetala i uređaj za pranje, kišni senzor, svetla za maglu, laki naplaci, rezervni točak manjih dimenzija, alarm s nadzorom unutrašnjosti... Cena test vozila s uračunatim PDV-om je 36.799 evra.
Autor : Aleksandar Andrić