Citroen C5 Exclusive 2.7 HDI V6 Automatic

Izvor : www.blic.co.yu
Francuska fabrika nastavlja sa obnovom programa. Početkom godine uvedena je potpuno nova generacija „sitroena“ srednje klase, koja je poprilično iznenadila - i konkurenciju i potencijalnu klijentelu. Najviše dizajnom, ali i veoma bogatom ponudom (dizel) motora.
Najprestižnije varijante opremljene su šestocilindričnim motorima.
Trolitarski benzinac ima 211 KS, ali je daleko interesantniji dizel od 2,7 l (u
test vozilu) kako zbog izuzetnog učinka, tako i zabog činjenice da se taj HDI
agregat koristi i u najnovijim modelima „jaguara“. Koncepcija, uostalom, sve
govori. Cilindri su u V rasporedu, motor „diše“ preko ukupno 24 ventila koje
pokreću po dva bregasta vratila u svakoj glavi, dva turbo punjača promenljive
geometrije sa interkulerima, direktno ubrizgavanje goriva, komon-rejl poslednje
generacije. Kada se ispod svega toga podvuče crta, dobija se maksimalna snaga
od 150 kW (204 KS) i čak 440 Nm dostupnih već na 1.900 obrtaja u minutu.
Karoserija naglašene muskulature mnoge asocira na nemačka vozila, pre svega na
„audije“, a nešto slično doživljava se i tokom vožnje. Moćni biturbo, u
kombinaciji sa sjajnim automatskim menjačem i aktivnim sistemom oslanjanja,
nudi superiorne performanse i laku kontrolu, koja je dodatno unapređena
primenom brojnih elektronskih uređaja na čelu s nadzorom stabilnosti.
Promene brzina u automatskom modu su tečne, bez naglih prelaza, kako i dolikuje
bogato opremljenoj limuzini, a vozaču je na raspolaganju i opcija ručnog
biranja. Ono što, međutim, „nemci“ ne mogu, dobija se uz francuski
specijalitet, sistem oslanjanja - hidraktiv 3 plus.
Tradicionalna udobnost čuvene hidraulike dopunjena je računarskom kontrolom,
koja omogućava prilagođavanje uslovima na putu (kontaktu s podlogom, brzini
kretanja) i stilu vozača koji, pri tom, može da naruči jedan od tri nivoa
odziva i tako prilagodi parametre vožnje prema svojim željama i potrebama. Možda
deluje komplikovano na prvi pogled, ali baš kao i već pohvaljeni šestostepeni
automatik, i aktivni sistem oslanjanja svoj zadatak obavlja bez posebnog
opterećenja vozača i drugih putnika u vozilu.
Visok nivo komfora, međutim, krije i potencijalnu opasnost jer svaki pogled na
instrument-tablu, gotovo po pravilu, otkriva da se krećete daleko većom brzinom
od očekivane. Zato, i te kako dobro dođe što je standardni deo opreme, pored
tempomata (programiranja putne brzine), i limitator koji vam pomaže da lakše
kontrolišete brzinu i poštujete saobraćajna ograničenja.
„Sitroen C5“ na testu bio je opremljen i uređajem za upozoravanje na prelazak
putnih linija. Verovatno će vas nervirati u gradskoj vožnji, pa je dobro što
sistem može da se deaktivira, ali je veoma koristan na autoputevima jer na
dugim deonicama često pada koncentracija. U ovom automobilu je i inače veoma
teško izbeći opuštanje jer se puno toga odvija bez posebnog angažovanja vozača.
Uz sve navedeno, tu su još i svetla i brisači koji se aktiviraju sami, pa
električna ručna kočnica, parking senzori i u prednjem i u zadnjem delu, navi
drajv sistem sa GPS navigacijom, hard-diskom od deset gigabajta za skladištenje
željenog sadržaja, TFT kolor ekranom od sedam inča na centralnoj konzoli.
Najgore sledi uvek na kraju. Prestižni paket i brojna dodatna oprema, među
kojom su i kožom presvučena sedišta, nadzor pritiska u pneumaticima i drugi
luksuzni detalji, doveo je cenu „sitroena C5“ na prag od 50.000 evra. To zaista
nije malo, a ako je za utehu, ovaj automobil sa slabijim motorima i manje
opreme na našem tržištu dostupan je već od 22.990 (1,8 Attraction).
Cena i oprema test vozila
Citroen C5 Exclusive: ABS, EBD, EBA, ESP, frontalni i bočni vazdušni jastuci, er-beg za kolena vozača, automatsko paljenje migavaca pri naglom kočenju, tonirana stakla, servo-upravljač podesiv po visini i dubini, centralno zaključavanje s daljinskom komandom i automatskim zaključavanjem u vožnji, električni sekvencijalni podizači prozora u svim vratima sa zaštitom od priklještenja, deljiva zadnja sedišta (60:40), obrtomer, tempomat i limitator brzine, automatski klima-uređaj s dve zone podešavanja, elektropomična hromirana spoljna ogledala s grejanjem i „visibility pack“, putni računar, radio/CD-MP3 s daljinskim komandama, svetla za maglu, zadnji parking senzori, AFIL (+600 evra), navigacioni sistem s kolor ekranom (3.000), prednji parking senzori (400), alu-naplaci od 18 inča i kontrola pritiska u pneumaticima (600), sedišta presvučena kožom i bočne ručne zavese (1.800) i metalik boja (550). Cena vozila sa uračunatim PDV-om je 50.130 evra.
Autor : Aleksandar Andrić