Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D

Izvor : www.politika.co.yu
Teško da ima pravu konkurenciju. Tojotin najveći terenac Lend kruzer V8, sa dizel motorom zapremine 4,5 litara i snagom od 286KS, pravi je krosover, što će reći vozilo koje se kao riba u vodi snalazi na svim terenima i na svim drumovima, bez obzira da li su makadamski, asfaltni, ili su to peščane dine, kameniti teren, blato i tome slično. Rečju, ne bira gde će, a zna kako će.
Moramo priznati da je na ograničenom prostoru koji nam je ovde na raspolaganju, veoma teško preneti sve utiske koje nosimo posle sedmodnevnog druženja sa lend kruzerom V8 putevima i bespućima Srbije. Oni su, neosporno zadivljujući, osim enormne „konzumacije” dizel goriva, što je, i to moramo reći – sasvim očekivano, s obzirom na zapreminu velikog osmocilindričnog agregata od 4,5 litara, koji razvija mamutsku snagu od 286KS pri 3600 obrtaja, uz 650 Njutnmetara obrtnog momenta već od 1600 obrtaja. Ova snaga omogućuje lend kruzeru, teškom kao omanji kamion (2640 kg) i visokom skoro dva metra, da ubrza iz mesta do 100 km/h, za samo 8.2 sekunde! I ostvari maksimalnih 210 km/h. Treba li nešto više za udobno krstarenje auto putem, koje jednostavno lični na vožnju udobnom jahtom po mirnom moru, ili lako i bezbedno preticanje u gušćem saobraćaju na magistralnim putevima. Svemu doprinose mala čuda tehnike koja su, čini se, u neograničenom broju ugrađena u ovaj automobil. Dakle, sve, od donjeg postroja do krova, elektronski je regulisano i kontrolisano. Zbog toga lend kruzer može bezbedno da savlađuje krivine jer se ne naginje, neosetno guta neravnine zbog aktivnog adaptivnog oslanjanja i kontrole visine karoserije u svakom trenutku, vozi kroz bespuće sistemom „crawl control” (kontrola puzanja), brzinom od jednog, tri, ili pet kilometara na čas. Za ovo poslednje dovoljno je pritisnuti prekidač na srednjoj konzoli i ovaj terminator će sve raditi sam, bez pomoći vozača.
Inženjeri Tojote su primenili i novi sistem ABS – a, koji prepoznaje vrstu podloge i u zavisnosti od toga da li je u pitanju voda, pesak, ili nešto drugo reguliše rad kočnica.
Priča o sve prisutnoj elektronici važi i za unutrašnjost ovog džina sa čeličnom šasijom, koja je veličine omanjeg salona. Tu su udobna kožna sedišta (postoji opcija sa sedam sedišta), odvojene klimatizovane zone, sve do kamere za vožnju unazad koja širokougaono prikazuje zbivanje iza vozila čim se automatski menjač prebaci na „R”i omogućuje parkiranje vozila dugog 4950 mm do u milimetar precizno. Osim ovoga, veliki displej služi i za ostale, mnogobrojne informacije jednostavnim dodirom prsta (tač skrin sistem). Ovim se, razumećete, nismo previše bavili, jer bi nam to oduzeo dragoceno vreme, ali ko voli može se zabavljati u nedogled.
Tokom testa, osim pomenute potrošnje, lend kruzeru nismo našli ni jednu manu, a s obzirom da nije namenjen običnim kupcima, to i nije hendikep. Jer ko ima da izdvoji skoro 82.000 evra nije logično da pravi pitanje te vrste. Jedino je pitanje da li ga može dobiti kad zaželi. Jer, potražnja za ovim džinom u svetu je ogromna, pa, bez obzira što je u prvoj godini proizvedeno 100.000 lend kruzera V8 samo petina je namenjena Evropi. Na Bliski istok ide 50 odsto proizvodnje, ostalo je namenjeno za SAD, Australiju i Afriku. Zbog toga su oni koji ga kupe u Srbiji pravi srećnici.
Autor : Vladimir Dedić
Tehnički podaci:
Karoserija dužina/visina/širina 4950/1970/1865 mm
Međuos.rastojanje 2850 mm
Odstojanje od tla 225 mm
Težina 2640 kg
Prtljažnik 259/1430 litara
Motor V8 4,5 litara dizel komon reil
Razvod po dve bregaste u glavama cilindara
Snaga 286KS pri 3600 o/min.
Obrtni moment 650Nm između 1600 i 2800 o/min.
Ubrzanje 0 – 100 km za 8.2 sekunde
Ubrzanje 0 – 400 m za 16 sekundi
Maksimalna brzina 210 km/h
Potrošnja (fabrički podatak) 12 lit. u gradu