home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Francuzi, a posebno dizajneri Renoa, pravi su majstori da naprave mali, štedljiv, udoban, spretan, ali nadasve neobičan i slikovit mali gradski automobil. Posle više od jedne decenije i proizvedenih 2.4 miliona primeraka, najmanji iz Renoove produkcije, tvingo, stigao je i kod nas sa istim gore pomenutim atributima da bi nastavio svoj put kroz srca mnogobrojnih zaljubljenika u gradske minijature.

Francuzi ni ovoga puta nisu izneverili ni sebe, ni svoje fanove. Načinili su ono što se i očekivalo, ali u novom, savremenom „pakovanju”. Dakle, radi se o vozilu sa troja vrata, teškom između 925 i 980 kg u zavisnosti od motora, namenjenom za četiri putnika, dugom nešto iznad 3.5 metara. Ovim je praktično sve rečeno: Reno je svog mališana namenio prvenstveno vožnji po gradu, lakom kretanju i još lakšem parkiranju. Mada ni vožnja na dužim relacijama neće predstavljati problem za dvoje, troje ljudi, razume se, bez mnogo prtljaga.

Ali to ni slučajno nije sve što krasi malog tvinga. „Pakovanje”mu je zaista zanimljivo, sa zaobljenim linijama prednjeg dela i oštrom „završnicom, koja omogućuje parkiranje tik do vozila iza. Dominiraju velike svetlosne grupe, a i ponuda boja je živopisna, pa sve zajedno čini da Renoov mališa neće biti neprimećen ni na ulici, ni ispred kafića „u trendu”. Deluje kao malo veća bombonjera…

Ali, najviše će u njemu uživati oni koji ga budu vozili. Jer, unutrašnjost je potpuno u Renoovom stilu. Instrument tabla je, pogađate, neobična. Brzinomer je na sredini, a ispred vozača u vidokrugu stoji samo obrtomer (na modelima koji ga imaju u ponudi opreme). Ima više pretinaca za odlaganje sitnica, tako da uz digitalne instrumente, sve deluje živo i posebno. Ulaz i izlaz iz vozila je lak, a nije teško smestiti se ni na zadnja sedišta. Sedi se udobno, u, za ovu klasu širokim sedištima, već kako to Francuzi rade godinama. Ogibljenje je takođe francusko, dakle nešto mekše u odnosu, recimo na „nemce”, ili „italijane” i to nam nikako nije smetalo na mnogobrojnim zakrpama beogradskog asfalta.

Na našem testu našao se model sa dizel motorom, zapremine 1.5 litara sa 65KS, najmanji iz Renoove ponude komon reil dizela. Iako nominalno nevelike snage vuče odlično, zahvaljujući, između ostalog i maloj težini vozila. Lako prihvata gas, radi tiho i što je najvažnije, troši veoma malo. Čak i u forsiranom režimu, neće „popiti” više od šest litara na 100 km, a oni sa lakom nogom na gasu mogu da prođu i sa prosečnom potrošnjom od samo četiri litra.

Velike staklene površine čine ga još lakšim za gradske manevre, gde se ponaša kao šilo.

Menjač, kao i ostale koriste se lako i bez ikakvih problema, nije potrebno nikakvo privikavanje, što posebno odgovara lepšem polu. Možda bi neko rekao da je novi tvingo ponajpre namenjen ženama, ali to je samo delimično tačno. Svako ko zna šta znači mali, spretni, brzi i štedljivi auto u velikom gradu sa saobraćajem kakav je u Beogradu, neće se postideti za volanom ovog mališe. Naprotiv.

I još nešto: u Renou Srbija, odredili su mu i prihvatljivu cenu. Popust u visini carine je odmah uračunat, tako da osnovni model sa benzinskim motorom zapremine 1.2 litra i 60KS staje sa PDV - om 9.320 evra. Benzinac iste zapremine sa 16 ventila startuje sa cenom od 11.139 evra, dizel 1.5 dci (65KS ) staje 12.988, a model GT TCF, benzinac sa 100KS 14.200 evra.

Autor : V. Dedić

Tehnički podaci:

Karoserija troja vrata, četiri sedišta
Dimenzije d/š/v 3.600 mm/1.654 mm/1.470 mm
Međuos. Rastojanje 2.367 mm
Težina 980 kg.
Rezervoar 40 litara
Kočnice napred vent. diskovi, diskovi
Motor dizel komon reil
Zapremina 1.5 litara
Snaga 65 KS pri 3.750 o/m
Obrtni moment 160 Nm pri 1.900 o/m
Maksimalna brzina 165 km/h
Ubrzanje 0 – 100 km  za 14.9 sekundi
Pogon  prednji
Gume165/65 R 14



čitanja : 3735



Komentari

Ovom modelu najbolje pristaje ovaj motor jer dizajn ne priziva sport.

Autor Stefko 29 Okt 2008, 22:53