home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Inženjerima „Renoa“ ideja o „laguni GT“ mora da se rodila dok su svakodnevno putovali francuskim superbrzim vozom TGV (rekordna brzina 574,8 km/h). Sistem upravljanja na sva četiri točka patentiran je još osamdesetih godina („honda prelud“, „mazda 626“ i „mazda MX6“), ali je brzo napušten kao skup, prekomplikovan i za to vreme, u tehnološkom smislu, nedostižan.

Prašinu sa starih nacrta oduvali su u „Renou“, koji je imao petlju da predstavi „lagunu GT“ i sistem nazvan aktiv drajv. O čemu se tačno radi shvatio sam već prilikom izlaska sa parkinga. Gotovo 4,7 metara dugačku „lagunu“ smotao sam kao da je u pitanju „klio“!? Tajna je u zadnjim točkovima koji se pri brzinama do 60 kilometara na sat, zahvaljujući elektromotorima na osovini, okreću u smeru suprotnom od prednjih, najviše do 3,5 stepeni. Preneto na papir, to znači da je krug okretanja „lagune GT“ smanjen sa 12,05 na 10,8 metara, što je ravno rezultatu koji postižu „klio“ i „tvingo“.

Ispravlja „lakat“ krivine

Osećaj je neverovatan i mozak često ne može da poveruje sa koliko lakoće GT limuzina savladava lakat krivine u uskim beogradskim ulicama. Čak i kada pomislite da je skretanje nemoguće! Centralni kompjuter brzinom od deset milisekundi obrađuje podatke o brzini automobila i položaju volana, koje prenosi elektromotorima. U „Renou“ tvrde da će zadnji točkovi uvek biti u najoptimalnijem položaju jer je sistem osiguran, pa su greške praktično nemoguće.

Pripitomio „severnog jelena“

Priča o aktiv drajvu se nastavlja pri brzinama većim od 60 kilometara na sat, kada zadnji točkovi prate smer prednjih, ali uz dozvoljeno skretanje od dva stepena. Na taj način se umiruje zadnji deo koji teži da u krivinama pobegne sa idealne putanje. Da je „Reno“ napravio pun pogodak pokazao je test „severnog jelena“, koji otkriva ponašanje automobila pri nagloj promeni pravca. „Laguna GT“ je test odradila brže, lakše, sigurnije i preciznije od sportskih modela kao što su „porše bokster S“ i „subaru impreca WRX STi“. Takođe, identične prepreke na stazi savladala je brzinom većom za 20 km/h od „lagune“ sa standardnim upravljačem.

Da se vrtite u krug

Na srpskim putevima, na žalost ili sreću, nema „severnih jelena“, pa sam se svojski potrudio da na silu zanesem „lagunu GT“. Pokušaji su se ređali, ali je GT i dalje tvrdoglavo nastavljao da ide kao po šinama. Aktiv drajv sistem je uz jedva primetnu pomoć ESP ostao pobednik. Nije mi bilo preostalo ništa drugo nego da prihvatim poraz jer „laguna GT“ ne služi za kaskaderske scene, već da svakodnevnu vožnju učini sigurnom i zabavnom. Mirnoća i preciznost se najbolje osećaju u kružnim tokovima u kojima možete da se u istom ritmu i bez odstupanja vrtite sve dok vas ne zaboli glava. Pohvale zaslužuju i snažne kočnice, koje su podjednako uspešne i na mokroj podlozi. Ogibljenje je nešto tvrđe nego kod standardne „lagune“, koje ipak ne smeta GT-u da zadrži visok komfor.

Dizel kao pravi izbor

„Reno laguna GT“ na sedmodnevnom „Blicovom“ testu bila je opremljena dvolitarskim dizel agregatom, koji u normalnim uslovima ima 150 KS. Međutim, za potrebe GT-a je pojačan za još 30 konja, taman da tonu i po tešku „lagunu“ do 100 kilometara na sat potera za 8,2 sekunde. Motor je zahvaljujući dodatnoj snazi izuzetno elastičan i bez muke vuče u svakom od šest stepeni prenosa. Menjač je urađen u klasičnom „Renoovom“ stilu sa preciznim, ali još isuviše dugačkim hodovima. Najveći obrtni momenat od 400 Nm je dostupan već pri niskih 2.000 o/minuti, a motor radi mirno i nečujno. Prosečna potrošnja na testu je iznosila oko 11 litara na 100 pređenih kilometara, što je prilično dobar rezultat. Naravno, GT može da bude i štedljiviji, ali pod uslovom da se odreknete zabave u vožnji i da menjate brzine kada vam „laguna“ na svom displeju to preporuči. Drugi, a ujedno i poslednji motor u ponudi je benzinski dvolitraš sa 205 KS. Na osnovu komentara i iskustva kolega, jasno je da 2.0T nema šta da traži u borbi sa idealnim komon-rejl dizelašom.



Sedišta i volan za čistu desetku

Spoljašnjost limuzine sa petoro vrata ne razlikuje se radikalno od „obične“ verzije. GT je spreda dobio agresivniji branik, na čijim se krajevima nalaze „škrge“ koje bi trebalo da predstavljaju otvore za vazduh. Međutim, atraktivni prorezi su samo šminka i ništa više jer su zatvoreni plastikom. Novitet je i rešetkasta maska hladnjaka, kao i aluminijumske felne od 18 inča sa niskoprofilnim pneumaticima 225/45. Pravi GT osećaj stiče se u kokpitu, kojim dominiraju sportska sedišta u kombinaciji kože i alkantre. „Laguna“ je i u GT verziji zadržala osobine prostranog porodičnog automobila sa prtljažnikom dovoljnim da primi dvoja dečja kolica.

Za benzinca 2.000 evra manje

„Reno laguna GT 2.0 dCi“ u Srbiji košta 34.328 evra, za koje dobijate bogatu standardnu opremu: dvozonska automatska klima, vrhunski radio uređaj, ksenonske farove, metalik boju, sportska sedišta u kombinaciji alkantre i kože, tempomat, multifunkcionalni volan obložen kožom, aluminijumske papučice, aluminijumske felne od 18 inča, karticu umesto ključa i maksimalnih pet zvezdica za sigurnost putnika. Cena benzinskog modela je 32.351 evro.

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Renault i Blic



čitanja : 10489



Komentari