home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Nova „honda džez“ je klasičan primer da rešenje koje prolazi kod kupaca ne bi trebalo menjati. Mali gradski automobil zvučnog imena od predstavljanja 2001. godine prodat je u više od dva miliona komada, jer je svakodnevnim korisnicima ponudio upravo sve ono što im je bilo potrebno: prostranu i fleksibilnu unutrašnjost, kompaktne dimenzije, pouzdanost i štedljive motore.

Uvek mi je bilo zanimljivo da pratim kako Japancima polazi za rukom da 3,9 metara lima postavljena na četiri točka pretvore u jednovolumensku limuzinu. A „honda džez“ je upravo to - porodični automobil za pedalj kraći od četiri metara. Staro odelo zamenjeno je novim, druge generacije, dužim za 5,5 i širim za dva centimetra. Zadržan je koncept prethodnog „džeza“ sa rezervoarom smeštenim u središnjem delu kako bi putnici uživali u bogatoj ponudi prostora, gotovo na nivou srednje klase.



Veliki prtljažnik

Iako pojam džez asocira na toplije krajeve, model sa 1,4-litarskim benzinskim motorom (100 KS) i LS paketom opreme testirao sam daleko od sunca i Nju Orleansa. Sneg i led na beogradskim ulicama bili su izazovi s kojima je „honda džez“ morala da se izbori. Za početak, nekoliko reči o dizajnu. Izgled je, rekao bih, više evolucija nego revolucija iako je novi „džez“ uz pomoć masivnijih branika, sportske rešetke hladnjaka, modernijih svetala i širih bokova postao zreliji. Međutim, to je potpuno normalno, jer se promene za koje je u prethodnom veku trebalo desetak godina u 21. događaju praktično u nekoliko meseci. Linija krova je ostala prava i ravna koliko je to bilo moguće, tako da putnici na zadnjoj klupi imaju dovoljno prostora za glavu. Zadnje staklo je gotovo postavljeno pod pravim uglom, što olakšava vožnju unatrag. Peta vrata se visoko otvaraju za pristup prtljažniku sa dvostrukim dnom ukupne zapremine 399 litara (335+64). Poređenja radi, zapremina prtljažnika 30 centimetara dužeg „golfa VI“ je 350 litara.

Brojne pregrade za sitnice

Jača strana novog „džeza“ je i unutrašnjost. Veliko, zakošeno vetrobransko staklo pruža idealnu preglednost vozaču na udobnom sedištu, podesivom po visini, s bočnim ojačanjima. Kožni volan (podesiv po dubini i visini) odlično leži u rukama, a pred očima vozača su tri okrugla i pregledna instrumenta. Ekran bord kompjutera se nalazi u centralno postavljenom brzinomeru. Vozaču i suvozaču je na raspolaganju 15 pregrada za sitnice, koje su zlata vredne u gradskoj vožnji. Radio uređajem i klimom se jednostavno rukuje. Utisak je, međutim, da su u „Hondi“ pokušali da uštede na kvalitetu korišćenog materijala, koji je plastičan i neprijatan na dodir. Naravno, moram da napomenem da se radi o osnovnom paketu opreme LS. „Honda džez“ može da se pohvali i boljom zvučnom izolacijom koja vožnju čini prijatnijom.

Čarobna sedišta

Puna fleksibilnost „džeza“ do izražaja dolazi igranjem zadnjim takozvanim čarobnim sedištima, koja sada mogu da se preklope samo jednim pokretom. Za dobijanje ravnog poda više nema potrebe da pomerate prednja sedišta napred, kao što je to bio slučaj sa starim „džezom“. Štaviše, možete potpuno da ih gurnete do kraja i ponovo ćete kompletnu operaciju uraditi samo jednim pokretom. Prema fabričkim podacima, ravan pod je dugačak 172 cm, a prostora ima dovoljno da smestite dva bicikla. Obaranjem naslona suvozačevog sedišta moguće je prevoziti i predmete dugačke 2,4 metra. Ako mislite da je to kraj igre, grešite. Zadnja sedišta mogu da se preklapaju kao u bioskopu! Dovoljno je da sedeći deo podignete prema naslonu i on će ostati „zaključan“. Tako ćete na podu dobiti dovoljno prostora za predmete visoke do 1,3 metra, kao što je recimo saksija sa cvećem, noćni stočić, lampa… Ni to nije kraj, jer se u sedećem delu zadnjeg levog sedišta takođe nalazi ostava za sitnice. Savet je da zapamtite ili zapišete gde ste šta ostavili u svom „džezu“.

Benzinac voli da se „vrti“

Novi benzinski motor s oznakom 1.4 i-VTEC napravljen je da pruža veće zadovoljstvo u vožnji, uz manju prosečnu potrošnju i emisiju štetnih gasova (123 g/km). Zadovoljstvo se ipak oseća tek pri većim obrtajima (posle 4.000 o/minuti), što je karakteristično za sve „Hondine“ agregate. Maksimalnih 100 KS se oslobađa pri 6.000 o/m, dok je obrtni momenat 127 Nm (4800 o/m). Petostepeni ručni menjač je vrlo dobar, a prosečna potrošnja na testu „Blica“ iznosila je 6,7 litara. Ne bi trebalo da zaboravimo da je spoljna temperatura u Beogradu stalno bila u minusu i da sam retko isključivao klimu. „Honda džez 1.4 i-VTEC“ može da se naruči i sa poluautomatskim ručnim menjačem (i-shift 6“ sa šest stepeni brzine, koji uključuje i komande za promenu brzina postavljene na volanu. Za štedljivije vozače, u ponudi je i slabiji benzinac 1.2 i-VTEC sa 90 KS, ali samo sa opremom LS.

Sigurnost na prvom mestu

Novim „džezom“ se i pored većih dimenzija lako manevriše gradskim ulicama. Krug okretanja je ostao isti 9,8 metara, dok se zadnja vrata otvaraju u tri koraka, što je važno prilikom ulaska i izlaska na uskim parkiralištima, kako se ne bi oštetila boja. „Džez“ se prilično dobro pokazao i po snegu, sve dok se ne pretera s pritiskanjem papučice gasa, kada zadnji deo zna blago da zapleše. „Honda džez“ je jedan od najsigurnijih automobila u svojoj klasi, a bezbednost putnika je povećana uvođenjem ACE (advanced compatibility engineering) strukture karoserije.

Cena u jenima zbog proizvodnje u Japanu

„Džez“ se proizvodi u Japanu, zbog čega njegova cena u Srbiji zavisi od kretanja jena. Zato je kompanija „Delta auto-moto“ cene dala u japanskoj valuti, tako da testirani „džez 1.4 LS“ košta 2,06 miliona jedan (oko 17.500 evra), naravno u dinarskoj protivvrednosti na dan uplate. Na zvaničnom sajtu je postavljen konvertor valuta koji se svakodnevno ažurira. Paket opreme LS (s motorom 1.4 i-VTEC) uključuje: VSA (vehicle stability assist), ABS, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, CD/MP3 uređaj, automatsku klimu, elektropodizače prednjih prozora, volan sa komandama za audio uređaj… Najbogatiji paket opreme EXH za 2,255 miliona jena (19.200 evra) kupcima pruža zadovoljstvo kao što je stakleni panoramski krov.

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Honda



čitanja : 8011



Komentari

Definitivno najbolji automobil u klasi, ali 17000EUR!?!?!
To samo moze Delti da padne na pamet da izrazi cenu u jenima...

Autor Jonie 22 Feb 2009, 13:09

jeste najbolji, jaaz se proizvodi u japanu a jen je skocio u odnosu na dolar pa je zato i cena jaca, inace odlican auto

Autor nesa 22 Feb 2009, 13:55

I u Americi je nevidjeno skup auto (ovde se prodaje kao Honda Fit). Pocetna cena za osnovni model sa automatskim menjacem je cak $15,500 (1.5L 117 hp) sto je u samom rangu sa Civic 1.8L 140 hp (doduse to je Civic coupe sa manualnim menjacem).
Ja sam za $15,500 letos kupio novi Ford Fusion 2.3L 160 hp koji je za 2 klase veci od Fit/Jazz (Americki Fusion je slicnih dimenzija kao Evropski Mondeo).

Autor F-150 22 Feb 2009, 17:43

@F-150
Čudo si kupovao Fusion sa starim Duratec-om (Mazdin derivat), kad sad izlazi model sa Duratec-om 25?
Duratec 23 je imao dosta problema u radu - ALU glave, ECU treće generacije (!)... Jedino što se baš dobro pokazalo je D23 model za PZEV Kalifornije.
A i budi do kraja pošten pa reci da je prošle godine Ford davao odlične popuste zbog čišćenja lagera (realna najniža cena FF-a je bila 17k $, ali su neki saloni spuštali i na 14k), kao i da se Fusion i ovako prodaje u manje-više simboličnim količinama za D segment (ispod 150k jedinica godišnje).

Autor Bane 22 Feb 2009, 19:29

Vidjao sam slike novog 2010 Fusiona i nije mi se dopao kao 2006-2009 model. To je jedan od razloga. Drugi razlog je zato sto je moj brat birao auto posto je bio njegov red za bira. Ja da sam se pitao uzeli bi Mercury Milan (tehnicki identican, ali dizajnerski drugaciji).
Ja kad sam kupio Fusion ogromi popusti jos nisu poceli. Fusion sam kupio u Maju 2008 u vreme one naftne krize kada su takvi automobili bili jako popularni. Dobio sam SE model i solidnu opremu (automatski zakljucavanje i otkljucavanje vrata i otvaranje gepeka, automatski prozori, ogledala i sedista, cruise control, CD za 6 CD, klima naravno standardna, aluminiske felge ...). Cena bila $19,500, diler na kraju spustio na $15,500. Da nisam imao trade in (1997 Dodge Intrepid) verujem da sam jos mogao da skinem na ceni.
Od kada smo ga kupili brat je presao oko 10,000 milja (16,000 km) sa njim i jos nismo imali nikakvih problema.

Meni se licno voznja ni malo ne dopada. Auto uopste nije tradicionalni Ford vec onog momenta kad ga krenes voziti rekao bi da se vozis u nekom Japancu, sto i nije cudo posto je cela mehanika Mazdina.

Fusion je solidan uspeh za Ford. 150,000 godisnje ne izgleda mnogo za klasu, ali za razliku od starog Taurusa vecina prodaje ne ide u fleet sales (za razliku od Taurusa koji se prodavao u 300,000+, ali je vise od pola toga odlazilo u fleet). Za 2010 Fusion citam samo pohvale, posebno za hybrid koga novinari proglasavaju za najbolji hybrid u Americi ikada napravljen.

Video sam juce novi Ford Taurus SHO uzivo (AWD, 3.5L twin turbo sa 365 hp) kao i novi Lincoln MKS. Sigurno ce mi sledeci auto biti jedan od njih, ali tek za nekoliko godina posto nema sanse da bi mogao da kupim nov (i jedan i drugi kostaju oko $40,000).

Autor F-150 22 Feb 2009, 20:05

Nije mi poznato kako je autor vozio JAZZ sa LS opremom i koznim volanom kada u ovu opremu ne ulazi kozni volan.

Autor Rodja 18 Maj 2009, 22:02

Idealan automobil za sve koji ne mogu sebi da priušte ozbiljan porodični "van".Sjajno upotrebljiva kabina,odličan gepek(obzirom na veličinu).Vožnja pomalo neprecizna i neobičan položaj za volanom ne treba da vas odvrate od kupovine jer se radi o najboljoj ponudi u klasi.Treba izbegavati 1.2 agregat koji je preslab i pored solidnog broja ks.

Autor kamirae 23 Okt 2009, 19:27