home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

„Hjundai“ je izabrao najbolji trenutak da predstavi svoj potpuno novi model u segmentu gradskih automobila nazvan i20. Globalna kriza je povećala potražnju za malim, ekonomičnim vozilima, jeftinim za održavanje. Kada se na sve dopiše i petogodišnja garancija i povoljna cena, onda naslednika "geca" čeka lepa budućnost.

Južnokorejski proizvođač je mudro iskoristio deseto slovo azbuke, koje je proslavilo „iPod“ i „iPhone“, da uvede red u svoju gamu. Evropski kupci, naviknuti na brojeve (BMW) i slova („Mercedes“) nisu znali šta u „Hjundaiju“ ide za čim, da li je „gec“ veći od „atosa“, ili su oba u stvari u istoj klasi. Malo slovo je olakšalo razumevanje, jer se i20 po dimenzijama skladno smestio između modela i10 i i30. Jednog dana, ako zatreba, lako je u porodicu uvesti i i25.

Naslednik „geca“

Dakle, i20 je na osnovu DNK naslednik „geca“, onog što je između „atosa“ i „aksenta“, a nije „matriks“. Prvo što predstavnici „Hjundaija“ naglašavaju kada govore o novom automobilu jeste da su i20 osmislili i napravili u Evropi. Tačnije, u Nemačkoj, u srcu auto-industrije. Ista priča naravno važi i za manji i10, odnosno veći i30, koji su utabali stazu svim budućim modelima. Zato i ne čudi da i20 sliči starijoj braći. Prednji deo ističu karakteristična hromirana maska i za broj veća svetla. Simpatičan i dinamičan, ali ne i preterano originalan dizajn, „rasteže“ se 394 centimetara sve do zadnjeg dela sa takođe izraženim svetlima. Filozofija „hjundaija“ je da ne teži umetničkim remek-delima, koja samo povećavaju cenu, već da kupcima za uložen novac isporučuje dopadljiv, kvalitetan, dobro opremljen i funkcionalan proizvod. Hiljadu ili dve hiljade evra gore kada kupujete luksuzan automobil ne znače mnogo, ali u B segmentu mogu da budu presudni.

Kvalitetna muzika

Nemačka ruka oseća se i u kabini, za koju, da nema oznaka, nikada ne biste rekli da pripada nekom od „Hjundaijevih“ modela. Jednostavno, sve je novo i drugačije, totalno neazijski. Pregledna instrument-tabla i dugmići osvetljeni su crvenom bojom, u stilu „folksvagena“ i „audija“. U kabini ima dosta velikih plastičnih površina, a kvalitet korišćenog materija prevazilazi sve što je do sada „Hjundai“ ugrađivao u svoje automobile. Enterijer nije ceo urađen od kvalitetnije plastike, ali niko to i ne očekuje kod malog gradskog automobila sa početnom cenom od 9.990 evra. Čak i skuplja konkurencija štedi tu i tamo. Upravljač (podešava se po visini i dubini) sa komandama za audio sistem je dobrih dimenzija i lepo leži u rukama. Šteta je što jedino nije obložen kožom, ili bar eko-kožom koja je odavno prestala da bude luksuz. Sedišta su tvrda, sa velikom površinom za sedenje, ali bez bočnog ojačanja. Ergonomija je na najvišem nivou, a najveće prijatno iznenađenje predstavlja moderna centralna konzola, u čijem se dnu nalaze i ulazi za MP3 plejer i USB. Sve komande su nadohvat ruke, dok radio CD/MP3 uređaj daje kvalitetan zvuk kroz šest zvučnika. Prostranost je još jedna od vrlina „hjundaija i20“. Zadnji red sedišta se preklapa u odnosu 60/40 kako bi se povećala zapremina prtljažnika od solidnih 295 litara.



U trećoj brzini do 140 km/h

Ponuda motora počinje s novim 1,2-litarskim benzincem od 78 KS, koji se ugrađuje i u manji „hjundai i10“. Testirani model pod haubom je imao takođe benzinski agregat, ali od 1,4 litra i „okruglo“ 100 konja. Skeptičnost sa početka testiranja vrlo brzo se pretvorila u istinsko zadovoljstvo. Verujte na reč, četvorocilindrični benzinac sa 16 ventila sjajno obavlja svoj posao. Kod gradskih automobila poslednja stvar koju proveravate jeste maksimalna brzina i ubrzanje do stotke. Zato je možda dovoljno reći da „hjundai i20“ u trećem stepenu prenosa ubrzava do 140 kilometara na sat?! Naravno, u tim trenucima ne bi trebalo pratiti prosečnu potrošnju, međutim, lepo je znati da mali i20 ima snage da se upusti u trku autoputem. Petostepeni ručni menjač nije na nivou motora. Hodovi su precizni, ali i dugački, što zna da smeta prilikom čestog „šaltanja“ u gradskoj gužvi. Prosečna potrošnja na sedmodnevnom testu iznosila je 8,5 litara na 100 kilometara. Kupci mogu da naruče i „hjundai i 20“ sa 1,4-litarskim CRDi motorom najveće snage 75 KS, čija je cena od 12.490 evra.

Super se vozi

Snažniju motorizaciju prati i veća i čvršća platforma, koja je pozitivno uticala na stabilnost. Upravo su vozne osobine jača strana modela i20 i ne preterujem ako kažem da se bolje vozi od „hjundaija i30“. Naravno, sve je to subjektivan osećaj jer svako od nas s pravom traži nešto drugo, nešto svoje. Kočnice „hvataju“ vrlo dobro, a ABS i ESP su deo standardne opreme, što „hjundaiju i20“ garantuje visoku ocenu na EuroNCAP kreš testu.

Klima od 10.990 evra

Početna cena „hjundaija i20“ sa motorom 1.2 i paketom opreme „entry“ je 9.990 evra. Međutim, klima-uređaj se ugrađuje kao standard tek od srednjeg nivoa opreme „enjoy“, koji je hiljadu evra skuplji. Testirani model imao je opremu „energy“, koja podrazumeva: klima-uređaj, svetla za maglu, bord kompjuter, ABS, ESP, radio CD/MP2 uređaj sa šest zvučnika, čelične felne s pneumaticima 185/60 R15, električne podizače prednjih prozora, električno podešavanje spoljnih retrovizora, USB ulaz, hromirane unutrašnje ručice… Cena je 11.990 evra.

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Hyundai



čitanja : 7133



Komentari

Hyundai i20 za nase trziste nema integrisan ESP.

Pozdrav

Autor Smesak 02 Mar 2009, 23:56

"kvalitet korišćenog materija prevazilazi sve što je do sada „Hjundai“ ugrađivao u svoje automobile."

Kako da ne... Gospodine Pijevac, ako pročitate ovo, znajte da su u nepreciznostima i neistinama "kratke noge".

Materijali su ispod onih u i30, naročito u tom Energy nivou opreme koji je sav u crnoj boji.

Konstatujem da ste imali visoku potrošnju, pitanje je šta ste radili tom automobilu da vam u proseku potroši 8,5 litara na 100 km.

Autor Čovek sa iskustvom 01 Jun 2009, 23:31

Veceg krsa sa skupljim odrzavanjem nema. Da ga prodam ne mogu, jer ga nece niko. Imam geca na nesrecu.

Autor dule 09 Jul 2009, 17:23

Automobil koji na prvi pogled ima dosta estetskih sličnosti sa opel korsom.Materijali u kabini ne zadovoljavaju posebno u jeftinijim verzijama(važi i za i 30).Dovoljne prostranosti sa tipično kratkim i rekao bih lošim sedištima.Motor solidno vuče(1.4,),zvučna izolacija na nivou klase(loša).Pristojno podvozje i odlični uslovi kupovine(lizing,garancija)Rezervni delovi preskupi.

Autor kamirae 23 Okt 2009, 19:16

Ti si sam krs.

Autor stefan 27 Feb 2010, 08:45