Hyundai i20 1.4 Energy

Preuzeto sa : Blic.rs
„Hjundai“ je izabrao najbolji trenutak da predstavi svoj potpuno novi model u segmentu gradskih automobila nazvan i20. Globalna kriza je povećala potražnju za malim, ekonomičnim vozilima, jeftinim za održavanje. Kada se na sve dopiše i petogodišnja garancija i povoljna cena, onda naslednika "geca" čeka lepa budućnost.
Južnokorejski proizvođač je mudro iskoristio deseto slovo azbuke, koje je
proslavilo „iPod“ i „iPhone“, da uvede red u svoju gamu. Evropski kupci,
naviknuti na brojeve (BMW) i slova („Mercedes“) nisu znali šta u „Hjundaiju“
ide za čim, da li je „gec“ veći od „atosa“, ili su oba u stvari u istoj klasi.
Malo slovo je olakšalo razumevanje, jer se i20 po dimenzijama skladno smestio
između modela i10 i i30. Jednog dana, ako zatreba, lako je u porodicu uvesti i
i25.
Naslednik
„geca“
Dakle, i20 je na osnovu DNK naslednik „geca“, onog što je između „atosa“ i „aksenta“, a nije „matriks“. Prvo što predstavnici „Hjundaija“ naglašavaju kada govore o novom automobilu jeste da su i20 osmislili i napravili u Evropi. Tačnije, u Nemačkoj, u srcu auto-industrije. Ista priča naravno važi i za manji i10, odnosno veći i30, koji su utabali stazu svim budućim modelima. Zato i ne čudi da i20 sliči starijoj braći. Prednji deo ističu karakteristična hromirana maska i za broj veća svetla. Simpatičan i dinamičan, ali ne i preterano originalan dizajn, „rasteže“ se 394 centimetara sve do zadnjeg dela sa takođe izraženim svetlima. Filozofija „hjundaija“ je da ne teži umetničkim remek-delima, koja samo povećavaju cenu, već da kupcima za uložen novac isporučuje dopadljiv, kvalitetan, dobro opremljen i funkcionalan proizvod. Hiljadu ili dve hiljade evra gore kada kupujete luksuzan automobil ne znače mnogo, ali u B segmentu mogu da budu presudni.
Kvalitetna muzika
Nemačka ruka oseća se i u kabini, za koju, da nema oznaka, nikada ne biste rekli da pripada nekom od „Hjundaijevih“ modela. Jednostavno, sve je novo i drugačije, totalno neazijski. Pregledna instrument-tabla i dugmići osvetljeni su crvenom bojom, u stilu „folksvagena“ i „audija“. U kabini ima dosta velikih plastičnih površina, a kvalitet korišćenog materija prevazilazi sve što je do sada „Hjundai“ ugrađivao u svoje automobile. Enterijer nije ceo urađen od kvalitetnije plastike, ali niko to i ne očekuje kod malog gradskog automobila sa početnom cenom od 9.990 evra. Čak i skuplja konkurencija štedi tu i tamo. Upravljač (podešava se po visini i dubini) sa komandama za audio sistem je dobrih dimenzija i lepo leži u rukama. Šteta je što jedino nije obložen kožom, ili bar eko-kožom koja je odavno prestala da bude luksuz. Sedišta su tvrda, sa velikom površinom za sedenje, ali bez bočnog ojačanja. Ergonomija je na najvišem nivou, a najveće prijatno iznenađenje predstavlja moderna centralna konzola, u čijem se dnu nalaze i ulazi za MP3 plejer i USB. Sve komande su nadohvat ruke, dok radio CD/MP3 uređaj daje kvalitetan zvuk kroz šest zvučnika. Prostranost je još jedna od vrlina „hjundaija i20“. Zadnji red sedišta se preklapa u odnosu 60/40 kako bi se povećala zapremina prtljažnika od solidnih 295 litara.
U trećoj
brzini do 140 km/h
Ponuda motora počinje s novim 1,2-litarskim benzincem od 78 KS, koji se
ugrađuje i u manji „hjundai i10“. Testirani model pod haubom je imao takođe
benzinski agregat, ali od 1,4 litra i „okruglo“ 100 konja. Skeptičnost sa
početka testiranja vrlo brzo se pretvorila u istinsko zadovoljstvo. Verujte na
reč, četvorocilindrični benzinac sa 16 ventila sjajno obavlja svoj posao. Kod
gradskih automobila poslednja stvar koju proveravate jeste maksimalna brzina i
ubrzanje do stotke. Zato je možda dovoljno reći da „hjundai i20“ u trećem
stepenu prenosa ubrzava do 140 kilometara na sat?! Naravno, u tim trenucima ne
bi trebalo pratiti prosečnu potrošnju, međutim, lepo je znati da mali i20 ima
snage da se upusti u trku autoputem. Petostepeni ručni menjač nije na nivou
motora. Hodovi su precizni, ali i dugački, što zna da smeta prilikom čestog
„šaltanja“ u gradskoj gužvi. Prosečna potrošnja na sedmodnevnom testu iznosila
je 8,5 litara na 100 kilometara. Kupci mogu da naruče i „hjundai i 20“ sa
1,4-litarskim CRDi motorom najveće snage 75 KS, čija je cena od 12.490 evra.
Super se
vozi
Snažniju motorizaciju prati i veća i čvršća platforma, koja je pozitivno
uticala na stabilnost. Upravo su vozne osobine jača strana modela i20 i ne
preterujem ako kažem da se bolje vozi od „hjundaija i30“. Naravno, sve je to
subjektivan osećaj jer svako od nas s pravom traži nešto drugo, nešto svoje.
Kočnice „hvataju“ vrlo dobro, a ABS i ESP su deo standardne opreme, što
„hjundaiju i20“ garantuje visoku ocenu na EuroNCAP kreš testu.
Klima od
10.990 evra
Početna cena „hjundaija i20“ sa motorom 1.2 i paketom opreme „entry“ je 9.990 evra. Međutim, klima-uređaj se ugrađuje kao standard tek od srednjeg nivoa opreme „enjoy“, koji je hiljadu evra skuplji. Testirani model imao je opremu „energy“, koja podrazumeva: klima-uređaj, svetla za maglu, bord kompjuter, ABS, ESP, radio CD/MP2 uređaj sa šest zvučnika, čelične felne s pneumaticima 185/60 R15, električne podizače prednjih prozora, električno podešavanje spoljnih retrovizora, USB ulaz, hromirane unutrašnje ručice… Cena je 11.990 evra.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Hyundai
"kvalitet korišćenog materija prevazilazi sve što je do sada „Hjundai“ ugrađivao u svoje automobile."
Kako da ne... Gospodine Pijevac, ako pročitate ovo, znajte da su u nepreciznostima i neistinama "kratke noge".
Materijali su ispod onih u i30, naročito u tom Energy nivou opreme koji je sav u crnoj boji.
Konstatujem da ste imali visoku potrošnju, pitanje je šta ste radili tom automobilu da vam u proseku potroši 8,5 litara na 100 km.
Veceg krsa sa skupljim odrzavanjem nema. Da ga prodam ne mogu, jer ga nece niko. Imam geca na nesrecu.
Automobil koji na prvi pogled ima dosta estetskih sličnosti sa opel korsom.Materijali u kabini ne zadovoljavaju posebno u jeftinijim verzijama(važi i za i 30).Dovoljne prostranosti sa tipično kratkim i rekao bih lošim sedištima.Motor solidno vuče(1.4,),zvučna izolacija na nivou klase(loša).Pristojno podvozje i odlični uslovi kupovine(lizing,garancija)Rezervni delovi preskupi.