home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Politika.rs

Novi golf VI po spoljašnjem dizajnu veoma malo se razlikuje od svog prethodnika i nema ničeg revolucionarnog, ali je vidljivo da je svaki detalj iskorak napred za ostanak na vrhu u klasi.

Očekivalo se nešto novo, dosad neviđeno, čak revolucionarno. Ali, iznenađenje, bar te vrste, izostalo je. Iznenađeni su bili oni koji su očekivali da novu Golfovu „šesticu” ne prepoznaju. Stigao je, međutim, samo malo redizajnirani golf, sa nešto oštrijim „pogledom” zahvaljujući izmenjenim svetlosnim grupama, u unutrašnjosti proširen, sa više mesta za putnike, sa donjim postrojem koji predstavlja veoma uspelu kombinaciju čvrstine i udobnosti i kao poslasticama – komon reil dizelom od 140 ks i DSG automatskim menjačem koji ima čak četiri moda: automatski (D), sportski (S), plus i minus za ručno biranje brzina i leptiriće na upravljaču za levu i desnu ruku. Pa ko voli neka izvoli. Nama se ipak, učinilo da je to previše i da su leptirići suvišni, jer u svakom trenutku zahtevaju obe ruke na volanu…

Priča o kvalitetu izrade, završne obrade i primenjenih materijal je veoma kratka: sve je bez zamerke urađeno, sve na svom mestu , rečju onako kako smo od Folksvagena očekivali.

Novina je, kao što rekosmo, novi dizel agregat zapremine 2.0 litra, komon reil sa 140 ks. Zamenio je stari sa pumpom brizgaljkom, koji je, ako izuzmemo brutalnu snagu, zbog buke koju je stvarao i konstantnog „režanja”, više nervirao nego oduševljavao. Novi radi tiho i kultivisano, skoro kao benzinac, vuče odlično već od 1.700 obrtaja, bez turbo rupe i takav ostaje do gornje granice od nešto iznad 4.000 o/m. U kombinaciji sa pomenutim DSG menjačem pravo je zadovoljstvo voziti ga. U modu D nešto je tiši, neosetno menja svih šest brzina koje se očitavaju na displeju kokpita, dok je u modu S osetno živahniji i prebacuje u višu brzinu pri nešto višem broju obrtaja motora. Najagilniji je kada se menja ručno pomeranjem palice napred – nazad. Tada je sve u rukama vozača i do izražaja dolazi brzina prebacivanja i moć dizel agregata koji vuče bez prekida do iznad dozvoljene granice obrtaja i pokazuje da je 140 „konja” sasvim dovoljno i za jurnjavu auto - putem. Golf IV bez problema dostiže brojku od 200 km na brzinomeru (maksimalna brzina mu je 207 km/č), a ubrzava iz mesta do 100 km za samo 9.2 sekunde. Najviše pruža sladokuscima brzine u međuubrzanjima kako na auto - putu, tako i na lokalnim drumovima kada samo malo jači pritisak na pedalu gasa prosto katapultira „šesticu” i zalepi putnike za naslone sedišta. I, što je mnogo važno, i ovakav način vožnje nećete platiti na prvoj pumpi. Golf troši minimalno. Čak i pri forsiranoj vožnji, po našoj računici trošio je ispod sedam litara na 100 kilometara.

Sve u svemu, u Folksvagenu su zaigrali na sigurnu kartu: ništa spektakularno, ništa revolucionarno, ali sve uređeno i doterano za korak bolje od dosadašnjeg. Da li će to biti dovoljno primamljiv mamac i za kupce videće se. Što se modela koji smo vozili na testu tiče, njegova cena je 28.535 evra, sa automatskim menjačem, ali i svim ostalim dodacima poput dvozonske automatske klime, ABS - a ESP - ija, alu felni, tempomata, kožnog multifunkcionalnog upravljača, itd.

Tehnički podaci:

Karoserija  četiri vrata, četiri sedišta
Dimenzije d/š/v 4.199/1.779/1.479 mm
Motor 4 cilindra komon reil dizel
Zapremina 2.0 litra
Snaga 140 ks pri 4.200 o/m
Maks. obrtni moment 350 Njutnmetara
Pogon na prednje točkove
Menjač  šestostepeni DSG
Maksimalna brzina 207 km/h
Ubrzanje 0 - 100 km za 9.2 sekunde
Zapremina prtljažnika 350 lit.
Prosečna potrošnja  5.4 lit.(fabrički podatak)

Autor : Vladimir Dedić

Foto : Volkswagen, Politika.rs 



čitanja : 4975



Komentari

ta cena vec ulazi u kategoriju pasata, c5, mondea, accorda, pa cak i bmw-a 3 na popustu. da ne racunamo i razne suv modele...

Autor atx 06 Mar 2009, 14:29

"28.535 evra"...?

Da to nije malo mnogo?

Autor Eki 07 Mar 2009, 19:50

pogledajte novi Polo, on se ubacuje opusteno sa skoro istovetnim dizajnom u taj segment kao manja, jeftinija i skromnija po karakteristikama zamena za Golfa, kao sto je BMW ubacio jedinicu za one kupce koji su nekada kupovali trojku...

Autor MileNS 21 Apr 2009, 16:04

Nije bas da nema na ovome golfu nista spektakularno, pa to je cena! A kada bi proverili cene servisa tek bi naislo zaprepascenje. Dakle golf je usao u premijum segment, ali samo po cenama! Napokon je stigao i komon reil ali sa mrsavih 140 ks. Ko voli neka izvoli, WV-ovci vadite pare, vi ste na potezu!

Autor car expert 04 Jul 2009, 11:54

Razočarenju nema mesta,vw je ponovo napravio automobil kakav golf i treba da bude.Svestran, prostran neupadljiv sa kvalitetnim pogonom i završnom obradom.Činjenica da se kod nas on smatra luksuznim automobilom više govori o nama i našoj ekonomskoj situaciji nego o njemu.Prevozno sredstvo sa finim voznim manirima i pitomom naravi ne budi u posmatraču velike emocije ali upotrebnom vrednošću i stabilnim nogama odaje utisak dobre kupovine.Naravno cena je nerealna,treba sačekati prvi talas pojeftinjenja gde će se ona za testirani model kretati oko 23-24 000 evra.Za top verziju u ponudi to bi moglo biti prihvatljivo obzirom da bi se tada slabije opremljeni dizel mogao naći za 18-19 000.Golf je znači ponovo meta onih koji od automobila ne žele previše,takvi će se oduševiti dobijenim.Za nas ostale koji na stvar gledaju sa više žara ostaće neinteresantan koliko i njegovi predhodnici.

Autor kamirae 23 Okt 2009, 18:45