Smart ForTwo Cabrio

Preuzeto sa : Blic.rs
Koliko puta se desilo da vam zazvoni telefon u torbi, zaboravljenoj u prtljažniku? Posle par ružnih reči, morali ste da upalite sva četiri žmigavca, da zaustavite automobil, izađete, otvorite zadnja vrata, prekopate po torbi i... naravno, zvonjava je prestala pre nego što ste se javili.
Lek za vaše noćne more se zove „smart fortu”, u svetu poznat
od 1998. godine, a koji se kod nas „prepisuje” u poslednja dva meseca.
Popularni model brenda u vlasništvu „Mercedes-Benca” predstavljen je u martu,
na Salonu u Beogradu, kao najmanji ovozemaljski automobil, dugačak samo 269
centimetara.
Kao
Diznijev junak
„Smart fortu” je specifičan automobil, skrojen za metropole kao što su Pariz, Rim ili London, gde su parking mesta retkost. U „Smartu” su shvatili da su mišićavi automobili i gutači goriva sa V6 motorima odavno prestali da budu gradski šmekeri i da vozači traže jednostavno prevozno sredstvo, malih dimenzija, lako za parkiranje. Zato je izgled „smarta fortu” takav kakav jeste - diktiran dimenzijama. Nepunih 2,7 metara dužine i 155 cm širine ne pružaju dizajnerima dovoljno prostora da se razmašu. S izgledom autića iz Diznijevih crtanih filmova, „fortu” je lako privukao oba pola, ali ne važi za ženski automobil.

Unutrašnjost je takođe originalna, sa dosta različitih
materijala, u crveno-crnoj kombinaciji. Kad malo bolje pogledate, nije teško
otkriti da je „smart” nastao u „kuhinji” proizvođača satova „Svoč”, koji je
svog četvorotočkaša hteo da nazove „svočmobil”. Saradnja s „Mercedes-Bencom”
dovela je i do akronima SMART (Svoč-Mercedes-ART).
Iako možda niste očekivali, u „smartu” se sedi prilično visoko, gotovo kao u
urbanim terencima. Takav položaj vozača, zajedno sa velikim staklenim
površinama, maksimalno olakšava kretanje gradskim ulicama. Sedišta su
oblikovana u sportskom stilu, sa integrisanim naslonima za glavu. Za sve ostale
prava mera je kao što ime „fortu” govori - za dvoje.
Krov za
poneti
Mekani krov se spušta i podiže automatski, pritiskom na dugme. Za razliku
od većine kabrioleta, krov „pada” kada vi to poželite, bez obzira na brzinu
kretanja. Takođe, možete da ga otvorite samo za nekoliko centimetara, čisto da
sunce proviri u kabinu, ili potpuno kada ćete mekani krov od nepropusnog
poliakrila morati da ručno spakujete u prtljažnik.
Skraćenica MHD s početka teksta krije ime „Micro hybrid drive”, koje ne znači
da je „pametnjaković za dvoje” hibrid kao recimo „tojota hajlaks”. U pitanju je
„start-stop” sistem, koji automatski isključuje motor kada pritisnete papučicu
kočnice, a brzina padne ispod 8 km na sat. Motor se ponovo aktivira kada
pustite papučicu kočnice. Trocilindrični benzinski agregat od 999 kubika i 71
KS na papiru ne obećava puno, ali je u praksi drugačija priča. Na kabrioletu
teškom nepunih 800 kilograma predstavio se kao prilično žustar i spreman za
uličnu borbu sa duplo snažnijom „braćom”. Motor na testiranom modelu bio je
uparen sa novim automatskim petostepenim menjačem. Vozač može da bira između
potpuno automatskog moda, ili da pomeranjem ručice gore (+) i dole (-), bez
kvačila, sam menja stepen prenosa. Sistem je prilagođen ekonomičnoj, a ne
sportskoj vožnji, zbog čega će vam biti potrebno nekoliko dana da se priviknete
na trzaje prilikom promena brzina. „Smart” polako ide, ide, a onda u sekundi
zastane dok menjač ne prebaci u viši stepen, i tako do iznemoglosti. Na sreću,
„kickdown” funkcija vam omogućava da pritiskom papučice gasa izvučete maksimum
iz živahnog agregata.
Dosta novca za malo centimetara
Ako želite da se parkirate bez problema i da budete viđeni, onda je „smart fortu” pravi izbor. Za sve ostalo, postoje mnogo bolja, praktičnija i jeftinija rešenja. Jer startnih 10.000 evra za dvosed u našim uslovima je, pa prilična suma. Na vožnju u gradu stvarno nisam mogao da pronađem nijednu primedbu. Snažnim pritiskanjem gasa „smart” je među prvima kretao sa semafora i lako se probijao kroz gužvu. Međutim, na autoputu se ponašao kao Bambi na ledu. Pod udarima kamiona i autobusa leteo sam levo-desno, a ništa blaži nisu bili ni duboki kolotrazi.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Pa, nijednom mi se nije desilo da mi zazvoni telefon u torbi koja je u prtljazniku... haha, lol
Vozim Smart iz 2002. i presrecna sam od kako ga imam. Cesto se desi da se i moj brat otima sa mnom za ključ, uglavnom svi uzivaju u voznji i mogucnosti "kickdown" dodavanja gasa kada vas ako malecki auto prosto lepi za sedište..
a kako se svi u gradu okreću za mnom, u početku mi to nekako bilo jako čudno ali sada sam navikla, pa i ja sam ranije blenula kada bih ga negde primetila.. sve u svemu, moj sledeći auto će definitivno biti Nov Smart >ForTwo, hihi :)