home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs

Promeniti se, ali i dalje ostati prepoznatljiv ideja je s kojom su inženjeri i dizajneri „Mazde” ušli u projekat „Nova mazda 3”. Praktično, trebalo je smestiti se između bezvremenskog „golfa VI” i „reno megana”, kojem je kompletno izmenjen lični opis, a pre nego što se na tržištu pojave novi „opel astra” i „ford fokus”.

Cilj je ispunjen jer nema teorije da na ulici ne prepoznate novu „trojku”, koja je dobila upečatljiv izgled u stilu, zašto ne reći, „mazde 6”. Pri upoznavanju, pogled se fokusira na zakošena svetla, naglašene blatobrane i petougaoni usisnik za vazduh. Agresivan izgled prednjeg dela polako se pripitomljava prelaskom preko vetrobranskog stakla i klasično izvajanih bokova, do zadnjeg dela koji se kod testiranog sedana završava sa stop svetlom u obliku bumeranga na poklopcu prtljažnika. Prelaz sa stare na novu „trojku” urađen je suptilnije, sa dosta stila i mnogo bolje nego što je to bio slučaj sa „mazdom 6”, koja nema dodirnih tačaka sa prethodnim modelom.

Ogroman gepek

Unutrašnjost je takođe inspirisana „mazdom 6”. Tabla pred vozačem je čitljiva i nije pretrpana instrumentima, što ne može da se kaže i za upravljač na kojem se nalazi 13 dugmića i tri prekidača. Kao da Japanci nisu mogli da se odluče kada je dosta, mada će se mlađim vozačima verovatno svideti. Naravno, problemi nestaju ako izaberete siromašniji paket od „TX plus” iz testiranog modelu. Upravljač obložen kožom odlično leži u rukama. Iznad centralne konzole, u visini očiju vozača, postavljena su dva višefunkcionalna ekrana.

Sedišta su komotna i dobro drže telo u krivinama. Takođe, sedeći deo je dugačak, tako da se noge ne zamaraju više nego što je potrebno. U „Mazdi” su naročito ponosni na kvalitet korišćenog materijala u kabini, koji je podignut na viši nivo, ali i dalje zaostaje za, pre svih, nemačkim konkurentima. Ponuda prostora je bogata, kao i u staroj „mazdi 3”. Na zadnjoj klupi ima mesta za troje, a udobnost zavisi od strpljenja osobe koja sedi u sredini, i to zbog spuštenog krova u sedanu, pozadi za 11 milimetra ima manje prostora za glavu nego u verziji s petoro vrata. Hedžbek, logično, gubi kada je u pitanju zapremina prtljažnika koja je kod sedana 430 litara (340 litara kod hedžbeka). Prtljažnik je pravilnih linija i zadovoljava potrebe prosečne četvoročlane porodice. Jedine zamerke idu na račun nešto manjeg otvora prtljažnika, što je inače problem kod većine sedana.

Sportska vožnja

Nova „mazda 3” je shodno trendovima u kompakt klasi, ali i rodbinskim vezama s „fordom fokusom”, dobila na sportskom karakteru. Postala je kruća i preciznija za upravljanje, a da pri tome nije uzgubila na komforu. Prilično je i okretna za 4,58 metara dugačak automobil i lako se prilagođava vašem stilu vožnje. Napredak u odnosu na stari model najbolje se manifestuje u krivinama, koje sada možete da savladavate većom brzinom. Umereno preterivanje s pritiskanjem papučice gasa nije bilo dovoljno da se „mazda 3” izbaci iz idealne linije zahvaljujući ESP uređaju (u „Mazdi” se obeležava kao DSC - Dynamic Stability Control), koji je deo standardne opreme čak od osnovnog paketa opreme CE. Mada za automobil s pogonom na prednje točkove i motorom od 105 KS, ESP i nije preko potreban. Ali od viška glava na boli.

Motoru treba još snage

Testirani model pokretao je stari 1,6-litarski benzinac sa 105 konja koj, pogotovo s uključenom klimom, nije dovoljno snažan da se poigra s novom „mazdom 3”. Naravno, sve pod uslovom da tražite sportsku vožnju kada i potrošnja retko pada ispod 10,5 litara na 100 kilometara. Međutim, za vrtenje gradom ili duža putovanja prava je mera i očekuje se da će dve trećine kupaca izabrati upravo ovaj agregat. Prilično je miran i kultivisan do 120 km/h, kada se oseća nedostatak šeste brzine. Ipak, petostepeni ručni menjač je pravo remek delo sa sportskim kratkim hodom. U ponudi su i dobro poznati dvolitarski benzinac (150 KS), kao i tri dizelaša. Najslabiji je 1.6 CD (109 KS), koji se ugrađivao i u prethodni model, dok su vrh ponude novi 2,2-litarski turbo dizelaši sa 150, odnosno 185 KS.

Prvi servis samo 8.000 dinara

„Mazda 3” je od pojavljivanja 2003. godine stekla veliki broj poklonika i kupaca (više od dva miliona). Važi za pouzdan i siguran (maksimalan broj vazdušnih jastuka i zavesa od osnovnog paketa) automobil s bogatom serijskom opremom i dugim servisnim intervalima (cena prvog servisa na 20.000 km je oko 8.000 dinara), koji drži cenu i kao polovnjak. S novom generacijom napravljen je korak napred, ali u „golf klasi” nema spavanja.

Autor : Aleksandar Pijevac

Foto : Blic.rs



čitanja : 4221



Komentari

Japanski brat Ford Fokusa donosi dobre vozne osobine istog,japansku preciznost i pouzdanost.Ukoliko cenite ove vrednosti svakako dobar izbor u segmentu.Treba napomenuti da mazda beleži odlične rezultate na testovima kvaliteta čak mnogo bolje od cenovnog razreda u kome se nalazi.

Autor kamirae 22 Okt 2009, 16:18

Opasno dobar auto,bolji od Fokusa!

Autor milan 22 Okt 2009, 18:46