Kia Ceed 1.6 CRDi

Preuzeto sa : Blic.rs
Korejci nastavljaju da polako i mudro osvajaju zahtevno evropsko tržište. Na početku su igrali na kartu povoljne cene, dve-tri hiljada evra niže od konkurencije. Zatim su poboljšali kvalitet izrade i pouzdanost, dodali su, revolucionarno, sedmogodišnju garanciju i bogatu serijsku opremu, da bi na kraju red došao i na izgled.
"Kija" je tako nepune tri godine od lansiranja osvežila svoj najprodavaniji model "sid", koji je posle predstavljanja na Salonu u Frankfurtu stigao i u Srbiju. "Sid" je, uz bratski "hjundai i30", promenio svest evropskih kupaca prema automobilima iz Južne Koreje. Kao i do sada, nudi se u verziji sa troja i petora vrata i karavanskoj verziji, a na testu "Blica" našao se savršen izbor - hedžbek sa 1,6-litarskim CRDi motorom i 115 konja. Paket opreme "LX freš" podrazumeva dosta vazdušnih jastuka i zavesa, manuelnu klimu, CD/mp3 uređaj, ABS, USB priključak i upravljač presvučen kožom, odnosno sve što je potrebno za udobnu i sigurnu vožnju za 15.250 evra.
Novo lice
Glavni dizajnerski zahvat odrađen je na prednjem delu koji sada krasi maska
hladnjaka oivičena hromom. Sportsku notu "sida" otkriva veći i
agresivnije oblikovan branik sa pravougaonim svetlima za maglu. Prednja svetla
sa crnim ivicama su moderno rešenje. Blage promene su doživeli i spoljni
retrovizori, zadnji branik i zadnja svetla. Ponuđene su i nove aluminijumske
felne (standard od paketa "LX siti") od 16 i 17 inča, dok je paleta
sa sedam povećana na 12 boja, od kojih su deset metalik. "Kija" nije
preterala sa novim dizajnerski rešenjima, ali je sasvim dovoljno i, što je
možda važnije, bez povećanja cene produžila život "sidu" na još dve
ili tri godine.
Prijatna
kabina
Otvaranjem vrata vozača će dočekati nove presvlake i kvalitetniji materijal. Novi su i instrumenti, urađeni "supervision" tehnologijom. Čitljivi su i prijatni za oko. Izmenjena je i centralna konzola, kao i upravljač koji može da se podešava po dubini i visini. Vozač će takođe lako pronaći pravi položaj za četvorokrakim upravljačem koji odlično leži u rukama. Ostava i pregrada za sitnice ima dovoljno.

"Kija sid" može da se pohvali i sa bogatom ponudom prostora na zadnjoj klupi, dovoljnom da četvoro odraslih putnika krenu na duži put. Zapremina prtljažnika je za kompaktnu klasu solidnih 340 litara.
Poznat osećaj
Najbolji utisak, što ranije nije bio slučaj sa "korejcima",
testirani "sid" ostavio je vožnji. Retki su automobili u kojima se
već posle pedesetak kilometara osećate kao da je vaš godinama, a
"sid" je baš takav. Dobar deo pohvala odlazi na račun četvorocilindričnog
agregata sa direktnim ubrizgavanjem i varijabilnim turbopunjačem. Motor je
elastičan, a solidan maksimalni obrtni momenat (255 Nm) dostupan je i ispod
2.000 obrtaja u minutu. Pored startnosti, 1.6 CRDi se vrlo dobro pokazao i
prilikom ubrzanja od 60 do 120 kilometara na sat, kada brzim odzivom na gas
"sidu" omogućava lako i sigurno preticanje. Utisak prijatnosti u
vožnji povećava i precizni šestostepeni ručni menjač, sa dobro odmerenim
stepenima prenosa. U gradskoj vožnji bez problema može da se vozi u četvrtom
stepenu, dok su peta i šesta rezervisane za autoput. "Kija sid" je u
gradu prosečno trošila šest litara, što je rezultat za pohvalu.
Bliži je
"nemcima"
"Sid" je komforan automobil i s lakoćom "upija" neravnine na srpskim putevima. Ipak, za nijansu je krući od proseka kompakt klase i bliži je sportskim "nemcima" nego recimo opuštenijim "francuzima". U krivinama dobro drži pravac, ali do određenih granica preko kojih ne bi trebalo da se prelazi jer prednji deo voli da "beži". Upravljač je lagan za manevrisanje, što vozaču olakšava posao u gužvama, mada bi mogao da za nijansu bude precizniji. Početna cena "kije sid" je 13.450 evra za model sa 1,4-litarskim benzincem (109 KS) i "LX freš" paketom opreme.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Kia i Blic.rs
Kada ce ovi nepismeni novinari poceti da pisu imena brendova a da ih ne "prekrste" po svom? KIA se pise Kia i ne znam odakle nekom ideja da fabriku nazove Kija? Isti slucaj i sa FIAT-om. FIAT kao skracenicu za Fabrica Italia Automobilli Torino oni pisu "Fijat". Primetio sam da takve gluposti pisu bas neke od najvecih novina kao sto su Blic i Politika.
Nisu novinari nepismeni nego ti, pogledaj malo pravopis srpskog jezika pre ovakvih komentara.
@Milos
Ako si mislio na ono Vukovo: "Pisi kao sto govoris" onda si se zajebao. Vecina pri izgovoru napravi to nepostojano J i onda misli da to tako treba i zapisati. Pravopis srpskog jezika ne nalaze promenu naziva brendova. Po tebi onda ne trebamo da pisemo "BMW" nego kao sto to pola nepismenog naroda izgovara: "Bemve"?
Strane nazive treba pisati u originalu i tu ne vazi nikakvo Vukovo pravilo jer Sid i Ceed ne znaci isto-Sid nije skracenica,a Ceed jeste(Comunity European European Design)
Opusteno ljudi covek je skroz u pravu.. Prvo, trebati je nelican glagol, covece koji novinare nazivas nepismenima.
Dalje, "nepostojano J" je termin koji je je tvoj mozak smislio. Moze "FIAT" a moze i "fijat" kad je u pitanju auto. Pogledaj bilo koji recnik. Isto, moze "KIA" a moze i "kija" ali ne moze "Kia" kao sto si ti napisao.
A kako ti izgovaras "BMW"? I, ako te niko nije obavestio, slovo "w" ne postoji u srpskom jeziku. :D
Sta kad se pise cirilicom pa nije moguce napisati izvorni oblik?
I sta kad se pise "tojota" ?
Dalje, nepravilno bi bilo pisati "folskvagen", "reno", "mercedes"... itd itd. Razmislite malo pre nego odlucite da mudrujete.
Simo nisi u pravu, ne znam koje ti to recnike gledas ali pisanje skracenice FIAT sa j prosto vredja inteligenciju bilo koga ko ima imalo veze sa zivotom i bar malo poznavanja auto industrije. Danas recnike pise i prepravlja ko stigne, a poznati smo kao jedini narod koji ima "svoje" nazive za neke svetske metropole, pa tako vec vekovima grad "Vienna" zovemo Bec, a "Beijing" zovemo Peking. Pomocu tih tvojih recnika ces nas sutra ubedjivati da se brijac kaze zilet (Gillette) i da se brik kaze tetrapak (Tetra-Pak). Svasta pise u recniku.
Hoces reci da si ti jedan od tih koji pise "Bemve"? Naravno da w ne postoji u srpskom jeziku, ja pisem "Be-em-ve".
Toyota je logicno da se pise Tojota kao i Reno. Ja bih recimo napisao Folksvagen a ne Folskvagen.
Da tvoja prica pije vodu, onda bi podjednako tacno bilo i "Vartburg" i "Varburg"? Ili recimo svejedno je "Folksvagen" i "Folcvagen"?
"Folcvagen" srbi toliko masovno izgovaraju da me ne bi cudilo da se i to jednog dana nadje u recniku kao sto kaze Cika Sima, "kad je u pitanju auto"...
Simo, israo si se ko' foka, priznaj. :)
Cuo sam da neki izgovaraju Citroen kao i sto pisu,ali kaze se Sitroen jer u francuskom jeziku ne postoji slovo "C",hocu reci postoji ali se ne izgovara tako.
Izvini molim te za gresku u kucanju. Da, mislio sam na "Folksvagen".
Rec je o recniku Ivana Klajna, ili je i on "tamo neko"? I on "sere kao foka"?
Ne znam ko ti je toliko usadio komplekse vise vrednosti, ali ti si toliko nalupetao da je dosta za ceo blog, a ne za jednu temu. Znaci, moze "be-em-ve" ili ne moze? Jel moze "Folksvagen" ili treba izvorni oblik? Odluci se, nemoj da si kao selska kurva.
I daleko je bolje da covek nema veze sa zivotom, a ni sa auto industrijom nego da misli da je mnogo mudar, a inteligencija mu je niza od prosecnog imbecila. I ja sam bio prilicno jasan i koncizan, nema potrebe da reci iz svojih osnovackih sastava meni stavljas u usta.