home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Audi A8
 
Najveća Audijeva limuzina je već zašla u ozbiljne godine, a nasledniku nema traga. Prodaja Audijevog top modela je prošle godine naglo pala, pri čemu su isporuke modela A8 potonule za 26,3 posto na samo 14.955 vozila. Nimalo čudno s obzirom na to da je aktuelni model lansiran 2017. godine, a rivali su već dobili nova izdanja.

Dodatno, potražnja za velikim limuzinama u luksuznom segmentu neprestano opada kako SUV-ovi preuzimaju tržište, navodi Index.hr.

Audi A8

Facelift srednjeg ciklusa, predstavljen 2022., nije bio dovoljan da pokrene tržište, a produžena verzija "Horch" za Kinu, nazvana prema jednom od istorijskih predvodnika Audija, takođe nije puno pomogla. Mnogi se pitaju šta sledi, a navodno ni Audi nema odgovor. Portparol Audija je za časopis Automobilwoche izjavio da kompanija još "traži platformu za mogućeg naslednika".

Još jedan facelift je odbijen budući da je A8-ici potrebna nova platformu da bi ispunila sve strože regulative. S obzirom na to da je prelazak na električna vozila sporiji od očekivanog, potpuno električni naslednik se smatra suviše rizičnim potezom.

Uostalom, odluka Porschea da lansira svoj novi SUV s tri reda sedišta prvo s klasičnim motorima, iako je prvobitno planiran kao električni model, potvrđuje koliko vere koncern Volkswagen Group ima u pogledu potpune elektrifikacije.

Audi A8L Horch

Audi bi mogao da produži život svog benzinskog A8 tako što će iskoristiti produženu verziju arhitekture "Premium Platform Combustion (PPC)". Ta arhitektura već leži u modelima A5, Q5, A6 i Q6, a Q7 i prvi Q9 pridružiće se sledeće godine. Vođa tehničkog razvoja Geoffrey Bouquot rekao je za Automobilwoche da je budućnost A8-a "u aktivnom preispitivanju". "Intenzivno razmišljamo o tome kada ćemo lansirati naslednika modela A8 i koja pogonska tehnologija je prava."

Odluka se očekuje u narednim nedeljama. Čak i ako se odobri naslednik s klasičnim pogonom, malo je verovatno da će se pojaviti pre 2029., što ostavlja potencijalnu prazninu nakon prestanka proizvodnje aktuelnog modela. Četvrta generacija je svoj životni vek produžila  do kraja 2026., ali tada će već imati devet godina. Neki bi rekli da je za standarde limuzine iz vrha segmenta to već (pre)staro.

U međuvremenu, BMW i Mercedes-Benz planiraju osveženja svojih modela iz vrha ponude u 2026., što će učiniti da Serija 7 i S-Klasa izgledaju još svežije pored starog A8. Barem Audi više neće morati da brine oko modela Lexus LS. Japanski rival ide uskoro u penziju ali u igri je, navodno, i prilično ekscentričan minivan, možda čak sa šest točkova.

Izvor: Index.hr / Motor1.com

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Audi



čitanja : 82



Komentari