home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Ručke
 
Evropska komisija, zajedno s UN organizacijom UNECE i programom Euro NCAP, priprema reviziju bezbednosnih standarda.

Evropska unija sve je zabrinutija zbog električnih, uvlačećih i izvlačećih ručki na vratima modernih automobila, prenosi Revija HAK.

Ono što se nekada smatralo simbolom inovacije i aerodinamične efikasnosti sada se pokazuje kao potencijalna bezbednosna pretnja. Nakon niza smrtonosnih nesreća, evropski regulatori ispituju da li ove ručke i dalje ispunjavaju bezbednosne standarde.

Kineska vlada je još u septembru odlučila da će ovi sistemi biti zabranjeni počev od 2027. godine.

Čini se da i Evropa sada ozbiljno razmatra ovu opasnost, jer se više institucija, uključujući i Evropski savet za bezbednost saobraćaja (ETSC), zalaže za strože propise i obavezno mehaničko otvaranje vrata u hitnim slučajevima.

Prema rečima Antonija Avenosa, direktora ETSC-a, problem više nije teorijski.

„Već smo videli nekoliko incidenata u Evropi u kojima su ljudi ostali zarobljeni u svojim vozilima nakon nesreće“, rekao je za Bloomberg. Ipak, proizvođači automobila i dalje se drže ovog dizajna.

Mnogi proizvođači tvrde da ručke poboljšavaju aerodinamiku i time povećavaju domet električnih automobila, ali kritičari ističu da taj argument ne stoji.

Studije pokazuju da je smanjenje otpora vazduha minimalno i da donosi uštedu od svega oko 1 evra na 1.000 pređenih kilometara. Pored toga, testovi sudara kineskog instituta C-IASI pokazali su da su električne ručke nakon sudara ispravno funkcionisale u samo 67 odsto slučajeva. Kod klasičnih, mehaničkih ručki taj procenat iznosi 98 odsto.

Takođe, električni sistemi u proseku dodaju oko osam kilograma na ukupnu težinu automobila, čime zapravo smanjuju njegovu efikasnost.

Evropska komisija, u saradnji s UNECE-om i Euro NCAP-om, priprema reviziju bezbednosnih standarda kojom će se propisati da sva vozila s električnim ručkama moraju biti opremljena i mehaničkim sistemom za slučaj nužde.

Ipak, ni to ne garantuje potpunu sigurnost, jer mnogi automobili imaju fizičku rezervnu ručku za otvaranje vrata iznutra, ali putnici često ne znaju gde se ona nalazi.

Pored toga, u brojnim slučajevima postoji mogućnost da vozač i putnici nakon sudara ostanu bez svesti i ne budu u stanju da otvore vozilo iznutra, što dodatno povećava rizik.

Izvor: N1info.rs

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Omoda / Jaecoo



čitanja : 64



Komentari