Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD na testu Blica

Preuzeto sa : Blic.rs
Krosoveri su za šest godina prešli put od automobila bezimenog segmenta do danas najtraženijeg modela na svim svetskim tržištima. Marketinški stručnjaci su na pravi način, u jednoj reči, predstavili atraktivan proizvod stvoren na šasiji klasičnog automobila, koji nije karavan, ali nudi obilje prostora u kabini i prtljažniku, sa povišenim klirensom i pozicijom sedenje i skromnim "off-road" pedigreom.
U krosoveru bi trebalo da se osećate snažno kao
da ste za volanom SUV-a sa voznim karakteristikama automobila. Jedan od prvih
heroja brzorastućeg segmenta bio je "nisan kaškaj" posle čijeg su
debija 2006. gotovo svi proizvođači izašli sa svojom ponudom.
Najnoviji krosover igrač u Srbiji je "hjundai ix35", kojeg smo imali
priliku da provozamo u okolini Rima. Ponos korejskog giganta i brenda u
strahovitom naletu ovaj put je trebalo da se pokaže i dokaže u zahtevnijem
Beogradu. Gradsko okruženje je poligon na kojem će ix35, kao i svaki drugi
krosover, provesti 95 odsto svog radnog veka.
Atletski tip
Prvi test koji je "hjundai ix35" morao da položi je privlačnost.
"Ne znam" i "Možda u nekoj drugoj boji" su rečenice koje će
prodavci u "Hjundaijevim" salonima retko čuti. Naravno, ukusi su
različiti, što je dobro jer bi inače svi vozili beli "golf 2" sa
troja vrata i čitali "Alhemičara". Moderan, robusan i sportski građen,
ix35 bi trebalo da zadovolji većinu racionalnih kupaca koji nisu pomodari i
tehno-frikovi, ali vole da imaju automobil čiji se izgled dopada drugima. Zato
su krosoveri slični "pametnim" telefonima - koristimo trećinu
funkcija, ali lepo leže u ruci. "Hjundai ix35" je privukao dosta
pogleda i osvojio je titulu urbanog automobila.
Porodični izbor
Visoku ocenu zaslužuje i unutrašnjost. Površine pred očima vozača i putnika
izgledaju prijatno, instrumenti su pregledni i sve je urađeno s dosta pažnje i
stila. Vozač sedi visoko, što je prednost krosovera u gerilskom ratu za svaki
slobodan pedalj na beogradskim ulicama. Visoka pozicija vam omogućava da pre
"konkurencije" spazite parking mesto i koja je od traka na
"Gazeli" zatvorena. Jedina veća mana je preširok A stub, koji
smanjuje preglednost. Kupci krosovera su u velikom meri porodični ljudi. Oni
brinu o svojim putnicima koji, u slučaju ix35, mogu da uživaju u bogatoj ponudi
prostora na zadnjoj klupi.
Dobro upija rupe
I pored prostrane kabine, ix35 je zadržao kompaktne dimenzije i dugačak je
koliko i nova "opel astra". Upravljač je precizan i olakšava gradsku
vožnju. "Hjundai ix35" se jednostavno parkira, ali savetujemo da
ugradite bar zadnje senzore. Ogibljenje iznenađujuće dobro upija rupe na srpskim
putevima i ix35 je kompromis između tvrdih "nemaca" i premekanih
"francuza". Kupcima se nude verzije s pogonom na dva (2WD) ili sva
četiri točka (4WD). Integralni pogon u svakodnevnim uslovima 100 odsto obrtnog
momenta prenosi samo na prednje točkove. Vozači uz pomoć prekidača
"lock" mogu da izjednače obrtni momenat (50:50) po osovinama, ali
samo do brzine od 40 km/h.
Automatski menjač
Testirani ix35 4WD pokretao je dvolitarski CRDi dizelaš sa 184 KS, koji je bio
uparen sa šestostepenim automatskim menjačem (doplata 1.300 evra). U ponudi je
još i slabija verzija CRDi agregata sa 136 KS, kao i 2.0 benzinac (163 KS). Do
kraja godine ponuda će se proširiti na 1.7 dizelaš (115 KS) i 1,6-litarski
benzinski agregat (140 KS). Početna cena za benzinac sa prebogatim paketom
opreme "gold" (automatska klima, ESP, šest vazdušnih jastuka, CD/MP3
uređaj, alu felne…) i 2WD pogonom je 19.490 evra. Pogon na sve točkove se
doplaćuje 1.800 evra, za slabiji dizelaš je potrebno platiti još 3.100, a za
snažniji 3.800 evra. Automatski menjač se ne isporučuje uz modele 2.0 CRDi
136KS i 2.0 CRDi 184KS 2WD.
Hjundai ix35 2.0 CRDi 4WD
DIMENZIJE
Dužina: 4.410 mm
Širina: 1.820 mm
Visina: 1.660 mm
Međuos. razmak: 2.640 mm
Prtljažnik: 591 l
Težina: 1.544 kg
MOTOR
Zapremina: 1.995 kubika
Snaga: 184 KS
Obrtni momenat: 392 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje: 9,8 sekundi
Maks. brzina:195 km/h
Potrošnja: 9,2 litara
Cena: 22.590 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Ma,lazu za cenu testiranog primerka. Moj jedan kolega je isti takav (4wd,184 ks,auto,srednji paket opreme) pred Uskrs kupio za 28.500. Jeste komforniji od S 60 koji je pre imao, ali i trosi vise od S 80 D5 od koga je 'pobegao' jer mu je 'Dragan' iz Zemuna rekao da po gradu 'pije' 12. Ovaj mu sada 'srce' 13. A tek kad je saznao da mu u karter ide 8 litara ulja i koja je cena i interval servisa, 'pao je'... Bog nekad bas zna da se 'nasali'...
pa tek je kupio auto, normalno da trosi vise. kroz 5-6000km trosice mu manje, odn. kako je 'Dragan' rekao.
Ah, zaboravili su i da napisu da doplata za autom. menjac iznosi 1.300. Dakle, doplata 1.800 za 4 WD, 3.800 za taj dizel i 1.300 za menjac ili ukupna doplata od 6.900 u odnosu na isti paket opreme benzinca 2 WD. Cak i da se poredi sa benzincem 4 WD doplata od preko 5.000 tesko da ikada moze da se isplati, posebno jer ovaj autom. menjac dize potrosnju za oko 2 litra, tj. dolazi na nivo ( man. ) benzinca.
Komfor po gradu (tj. automatik) mora negde da se plati...
Inače, to što daju 5 god garanciju ima i svoju ružniju stranu, naročito kod Hyundai-ja, koji vas time obavezuju na redovne servise (koji su kratki prevashodno da bi dodatno zaradili) i na original delove kojima oni zacepe cene... Pa moraju od nečega i oni živeti. ;)
@Miki
Slazem se sa tobom da komfor mora da se plati. Ali, postoje i poluatomatski menjaci, koji po meni takodje pruzaju potreban komfor, pri cemu su cak ekonomicniji od manuelnih. To je vec "bingo", a ne klasican autotatik, koji ne samo "ubija" perfomanse, vec bukvalno guta gorivo.
Za ovaj iX35 to se najbolje vidi kod emisije CO2, jer u dizel varijanti 4 WD sa AT on u kombinovanom rezimu emituje 187 grama, dok MT benzinac sa 4 WD emituje samo 181 gram ( a AT 187 ).
Kakav je to uopste dizel koji trosi skoro vise od benzinca ( ako je suditi po CO2 )?
@Boris
Ako je verovati zvanicnom cenovniku, u 4 WD izvedbi benzinac Qashqai "startuje" od 23.090, a dizel od 25.590, sto i nije bas povoljnije od ix35