Novi Citroen C3 1.4 na testu "Blica"

Preuzeto sa : Blic.rs
„Sitroen“ se u 91-godišnjoj istoriji nikada nije plašio eksperimentisanja, što je i dokazao legendarnim modelima „ajkula“ i „spaček“. Francuski proizvođač sa svakim automobilom želi da se razlikuje od konkurencije i, najčešće, uspeva u tome.
Segment u kojem „Sitroen“ dominira su gradski automobili, među kojima se 2002. godine, posle „amija“, „vize“, AX i „saksa“, pojavio C3. Dva miliona prodatih primeraka kasnije, predstavljena je druga generacije „sitroena C3“ koja se od marta nudi i srpskim kupcima.
Kruženje gradom
Očekivano, novi C3 svojim izgledom prati originalne linije prethodnika, ali kompletno „pakovanje“ je sada modernije, skladnije i privlačnije. Druga generacija je duža (8 cm) i šira (6 cm) međutim u „Sitroenu“ i dalje s ponosom ističu da je njihov automobil najmanji u B-klasi. Naravno, najmanji kada su spoljne mere u pitanju (3,94 metara), jer se na prste jedne ruke mogu nabrojati gradsku automobili kraći od četiri metra, koliko je recimo bio dugačak „golf II“. „Sitroen C3“ je zadržao kompaktnost, važnu za manevrisanje u svakodnevnim gužvama i parkiranje.
„Zenit“ - da ili ne?
Modni detalj koji C3 izdvaja u estetski najzahtevnijem segmentu je panoramsko, vetrobransko staklo „zenit“, dugačko 1,35 metara. Staklo se elegantno preko glava vozača i suvozača probija sve do polovine automobila, a poslednjih 25 centimetara stakla je zatamljeno i štiti od sunčevih zraka. Na početku moramo da kažemo da je „zenit“ deo standardne opreme samo u paketu „ekskluziv“, dok se u osnovnom SX doplaćuje 540 evra. Testirani C3 nije bio opremljen „zenitom“, koji omogućava vozaču preglednost od čak 80 stepeni. „Sitroen“ je kupcima pokušao da pomogne s odlukom - „zenit“, da ili ne? - jer u serijskoj opremi nudi ručni klima uređaj koji se kod većine konkurenata doplaćuje 400-500 evra. Zato, vredi razmisliti da li želite da iznad glave imate staklo ili klasičan krov.
Bez jeftine plastike
Najveći napredak u kabini može da se oseti pod prstima. Kvalitet izrade i korišćeni materijali su konačno vredni pomena i jeftina plastika je postala davna prošlost. „Sitroen C3“ je dobio i debeo obruč upravljača koji vrhunski leži u rukama. Unutrašnjost je osvežena imitacijom hroma i desno od pregledne instrument table nalazi se „patrona“ s parfemom. Sedišta su tradicionalno udobna, a vozačko ima iznenađujuće dugačak hod. Vozači viši od 1,9 metara zato neće imati problema sa nogama, ali će im smetati preširoki B-stub svaki put kada glavu okrenu ulevo. Na zadnjoj klupi C3 nudi dovoljno prostora za dvoje putnika, dok je zapremina prtljažnika čak 300 litara.
Vrhunska udobnost
Pod haubom novog C3 nalazio se dobro poznati 1,4-litarski benzinac sa 75 konja, uparen sa petostepenim ručnim menjačem. Agregat je temperamentan za gradsku vožnju, ali je već posle 50 pređenih kilometara bilo jasno da je namenjen smirenijim vozačima. Za ostale postoji i snažniji 1.4 VTI sa 95 KS i 1.6 sa 120 KS, ili 1,6-litarski HDI sa 110 KS koji do stotke ubrzava za manje od deset sekundi. Udobnost je i dalje na vrhunskom nivou, zajedno sa kvalitetnim kočnicama (ABS standard, ESP se doplaćuje 580 evra samo kod paketa „ekskluziv“). Smanjen je i nivo buke u kabini, a ogibljenje je podešeno za komfornu vožnju. Muškarcima se verovatno neće svideti bezosećajan servo upravljač. Početna cena novog C3 je 11.480 evra za verziju sa 1,1-litarskim benzincem (61) i opremom SX, dok testirani model košta 12.180 evra.
SITROEN C3 1.4
Dimenzije:
Dužina: 3.940 mm
Širina: 1.730 mm
Visina: 1.520 mm
Međuos. razmak: 2.460 mm
Prtljažnik: 300 l
Težina: 1.010 kg
Rezervoar: 47 l
Motor:
Zapremina: 1.360 kubika
Snaga: 75 KS
Obrtni momenat: 118 Nm
Performanse:
Ubrzanje: 16,2 s
Maks. brzina: 163 km/h
Potrošnja: 6,4 litara
Cena: 12.180 evra
Autor : Aleksandar Pijevac
Auto samo za grad.
Motor je zastareo.
Cena velika - da je 1,4 VTI, onda u redu.
Kako misle da pariraju Jazzu, Yarisu, Mazdi2, Fiesti itd ?
Ovo je neugledno , slabo i skupo...
Motori 1.1 i 1.4 su zastareli, dosta troše i imaju loše karakteristike a posebno 1.1.
Osim navedenih motora i cene ostalo je verovatno OK.
Ne bih se slozio za 1.1. motor. Taj motor da ne valja toliko, ne bi ga proizvodili - evo vise od 10 godina.
To sto neko kupi 1.1 benzinca sa 60KS (koji je namenjen umerenoj gradskoj voznji) a zamislja da vozi BMW pa se tako i ponasa - to je nesto sasvim drugo.
Moze se razglabati danima prica o C3, ali ce sasvim sigurno imati dobre prodajne rezultate...
Jedina nelogicnost je da i dalje ubacuju na mufte ove zastarele motore...
1.4 VTI je sasvim ok...
Ali DS3 je strasan automobil...
@djuraster
Neugledno!?Pa jesi ti pri zdravoj pameti?Sta je po tebi onda ugledno?
Gore navedena cena sa 1,4 VTI bi bila ok, ali ne i sam starim 1,4 ... Moze i on da prodje, ali za neke manje pare
Au momci,po vasoj prici vi svi vozite lamborghini gallardo.
Smesni su vam komentari