home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Blic.rs  

Okrenite se oko sebe i pogledajte šta u vašem stanu, kancelariji, podrumu ili garaži nije proizvedeno u Kini. Nalepnice "Made in China" postale su sastavni deo naših života, bez obzira na to koliko se trudili da ostanemo okrenuti zapadu.

Kinezi su pristupačnim skuterima osvojili srpsko tržište dvotočkaša i spremni su da isto u kratkom roku ponove u svetu automobila. Ozbiljna pretnja dolazi od kompanije "Čeri", prisutne kod nas tek od 1. marta, koja je predstavila tri modela - "ego", "tengo" i "tigo". Na testu "Blica" našao se najmanji "ego", koji se u Kini zove A1, ali se kod nas pojavio pod pseudonimom zbog sličnosti s "Audijevim" modelom. Sedmodnevno druženje bilo je dovoljno da se upoznaju mane i vrline 3,7 metara dugačkog internacionalnog "kineza", s primamljivom cenom od 7.990 evra. 

Italijanski potpis

Za početak, jasno je da hitri "mališan" nije automobil od kojeg u "Čeriju" očekuju da pokori Evropu. "Ego" je poslat kao pismonoša s porukom - došli smo kod vas s namerom da ostanemo. Dizajn potpisuje poznata italijanska kuća "Bertone", koja se potrudila i uspela u nameri da "ego" ne izgleda kao da stiže iz Kine. "Čeri ego" sa harmoničnim i praktičnim dizajnom prati moderne trendove malih gradskih automobila uspostavljene u nekoliko poslednjih godina. Naravno, nije dostignuto savršenstvo jednog "fijata 500", ali iskreno: "Ko je to i očekivao?". On puca na konkurenciju s cenama između 7.000 i 9.000 evra ("ševrolet spark", "hjundai i10", "kija pikanto", "fijat punto klasik"...), a kao adut u prvi plan izbacuje bogatu serijsku opremu.

Dvobojna sedišta

Unutrašnjost je takođe urađena sa stilom, a otvaranjem vrata do izražaja dolaze dvobojna sedišta. Očekivano, Kinezi su u kabini koristili dosta plastike koju su pokušali da neutrališu kombinovanjem više boja. Plastika je prilično kvalitetna, a iznenađuje i preciznost spojeva. Vozačima se verovatno neće svideti previše plastičan i tvrd upravljač, kao i sukob stilova - funkcionalnog (centralna konzola), avangardnog (ručna kočnica) i prešarenog (instrument tabla). S međuosovinskim rastojanjem od 2,39 metara "ego" pruža dovoljno komfora za četiri osobe. Savet dizajnerima je da na narednoj generaciji dozvole šire otvaranje vrata. Prtljažnik je pravilnih dimenzija i dovoljan je za svakodnevnu gradsku upotrebu. Naslon zadnje klupe je deljiv 60/40, a obaranjem naslona dobija se relativno ravna površina.

Samo benzinac

Pod haubom "ega" nalazi se četvorocilindrični benzinac sa oznakom "acteco", koji je razvijen u saradnji sa austrijskom kompanijom "Avl". Iz zapremine 1,3 litara izvučeno je 83 konja i 114 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Motor je ispitivan u surovim kineskim uslovima i pokazao se kao veoma pouzdan i dugovečan. Petostepeni ručni menjač je lagan i prilagođen je manje iskusnim vozačima. Praktično, u gradskoj vožnji dovoljne su vam prve tri brzine: prva je kratka za brzo startovanje na semaforu, dok je treća rastegljiva i zadovoljava brzine od 35 do 80 km/h. U vožnji se ponaša okretno i prilično stabilno jer su točkovi razbacani po krajevima kao kod kartinga. Čak i pri oštrijim promena pravca, dobro drži put. Amortizeri su zbog nedostatka prostora postavljeni uspravno pod 90 stepeni u odnosu na put, pa neka vas ne iznenadi nešto jači zvuk prilikom prelaženja preko rupa ili ležećih policajaca. Sve ostalo je na nivou automobila koji se cenom nalaze na početku ponude.

Bogata oprema

Svakako, glavna prednost "ega" u odnosu na rivale je oprema. U Srbiji se nudi samo jedan bogati paket "luxury", u kojem, između ostalog, dobijate: klima-uređaj, CD/mp3 plejer sa USB priključkom i četiri zvučnika, zadnji parking senzor, aluminijumske felne, gume 175/60 R14, svetla za maglu, krovne nosače, elektropodizače prednjih i zadnjih prozora, retrovizore u boji vozila, krovni spojler, bord kompjuter, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, ABS, alarm...

Čeri ego 1.3

DIMENZIJE
Dužina 3.700 mm
Širina 1.578 mm
Visina 1.527 mm
Međuos. razmak 2.390 mm
Zapremina rezervoara 43 l

MOTOR
Zapremina 1.297 kubika
Snaga 83 KS
Obrtni momenat 114 Nm

PERFORMANSE
Ubrzanje 12 sekundi
Maks. brzina 156 km/h
Potrošnja 8,2 litara

Cena 7.990 evra

Autor : Aleksandar Pijevac



čitanja : 16593



Komentari

Šta piše gore? Naravno nije dostignuto savršenstvo jednog "fijata 500", ali...
Bilo kako bilo Fijat je kralj malih automobila.

Autor Dejan L 21 Maj 2010, 17:45

Ajde da vam samo 1 stvar pokazem, nemojte mi zamjeriti:
Punto:
motor 60KS
branici neobojeni
nema maglenke
nema radio/cd/mp3/usb/zvučnike
nema klima uredjaj
nema elektropodizače
nema abs
nema alarm
nema senzor za parkiranje
nema ratkapne, a kamoli alu felne
nema krovne nosače
A jeftiniji je od Ego-a 1000€
Ako bi se na punto dodala ovakva dodatna oprema, punto bi koštao 11.564€
Prednost punta je servis, cene rezervnih delova i malo veći prtljažnik

Autor EGO vlasnik 21 Maj 2010, 17:59

Dobrano bih razmislio, jer hyundai i10 je sigurnija solucija, chery ako ne krene više da prodaje, prestaće sa radom, kome onda da se obratim za servis?

Autor Dexy 21 Maj 2010, 18:15

EGO vlasnik
Kakvo je to vozilo u voznji, kako servisi, interval, cena, garancija ( i cija )?

Autor Moron 21 Maj 2010, 19:24

Moron

Dogovorio sam se sa jednom drugaricom, koja se zaljubila u Ega na sajmu, da odemo na test vožnju u ponedeljak. Javljam ti utiske. :)

Autor Predrag 21 Maj 2010, 19:27

Predrag
Bas mi javi ...
Znam da Kinezi znaju nacelno da naprave i kvalitetno. Mozda je to i sada slucaj. Hvalili su ga na testu SAT-a

Autor Moron 21 Maj 2010, 21:23

Moron

Verovatno će neki reći da sam blesav, ali ja bih ovog Ega rado vozio po gradu. :) Nekako mi je simpatičan, verovatno zbog toga što je kineski, pa mi je pitanje njegovog kvaliteta i pouzdanosti prava misterija! Mami me da ga probam :)

Autor Predrag 21 Maj 2010, 21:27

Ovo je budućnost koja nas čeka. Zato se navozajte dok još postoje normalna kola.

Autor Mange 22 Maj 2010, 00:03

@Moron

e da te uvatim u ovom skorasnjem postu... za servisne intervale 1,6 vti ne znam napamet, pogledacu u servisnoj knjizici sutra, i mogao bih da se raspitam posto je ako ne pise u s knj

Autor Petar 22 Maj 2010, 00:06

@Mange
nisi ni svestan koliko si u pravu:)

Autor blitzman 22 Maj 2010, 01:10

Petar
Ok, cekacu :)

Autor Moron 22 Maj 2010, 16:57

@Moron

Sada sam se vratio sa test vožnje modela Ego i Tengo.

Ego:

Prednosti:

-okretan
-lagan upravljač
-prosečne kočnice
-udoban (oslanjanje dobro upija neravnine)
-pregledan
-komforan (nazad)
-stabilan (veoma)
-lagan menjač (ali sa previše dugim hodovima)
-dopadljiv enterijer (stvar ukusa)
-zadovoljavajući kvalitet materijala (za taj segment vozila)

Nedostaci:

-katsatrofalno neelastičan motor (skoro da i ne reaguje na dodavanje gasa - reaguje tek negde oko 4000 o/min.)
-katastrofalno loše ubrzava (gore od Yuga 45)
-ogromna buka!!
-velike vibracije (posebo oko 3000 o/min. - tada vibrira ceo auto)
-bučno oslanjanje (lupka po neravninama)
-tvrda zadnja sedišta (pri sedenju se oseća neka štangla)
-veoma nekomforan položaj za vožnju (malo mesta za noge)
-loše napravljeni pojedini elementi unutrašnjosti (deluju kao da će da se polome svakog trenutka, na pr. polica koja prekriva prtljažnik...)

Tengo:

Prednosti:

-okretan
-lagan i veoma precizan upravljač
-odlične kočnice
-udoban (oslanjanje dobro upija neravnine)
-prosečno komforan (napred)
-prosečno stabilan
-tih (do 3500 o/min.)

Nedostaci:

-katsatrofalno neelastičan motor (praktično i ne reguje na dodavanje gasa)
-katastrofalno loše ubrzava
-menjač je neprecizan i krči pri promeni stepeni prenosa (drugi i treći stepen prenosa)
-veoma nekomforan pozadi
-kada se pri 130 km/h naiđe na neravninu, ceo auto se zatrese (verovatno usled nedovoljne krutosti karoserije)

Dostizanje deklarisanih performansi (ubrzanja do 100 km/h i max. brzine), kod oba modela deluje kao nemoguća misija.

Ako te zanima još nešto, pitaj. :)

Gledao sam i Peugeot 308, ali o tome na nekom drugom mestu. :)

Autor Predrag 25 Maj 2010, 18:12

@Predrag
nemoj me zezati da si isao da probas "kineze" ?!? Kakav si ti lik! :)))

Autor carobnjak 25 Maj 2010, 18:38

@carobnjak

Što da ne? hahahah

Autor Predrag 25 Maj 2010, 18:42

Predrag
Nisam bas razumeo... Te Kineze, preporucujes nam ili ne? Ne deluje mi to tako privlacno :)))
P.S. Cuo si za ono "Cilj je ništa, kretanje je sve!" Ko to beše ...

Autor Moron 25 Maj 2010, 18:43

Predrag
Taj Peugeot "zadeni" na "Peugeot". Just on topic, please ... Citacu veceras

Autor Moron 25 Maj 2010, 18:44

@carobnjak

P.S. Inače mnogo volim da probam automobile.. :)

Iako mrzim Punta (i sve Fiate), moram da priznam da je Punto Classic za Ego-a automobilčina! Sramota je to, što je SAT poredio Sandera i Punta sa ovim čudom (Egom).

Inače, Fabia im je svima objasnila šta znači dobar automobil ;)

Tvrdim da osoba koja za Ega da 8000 eura, nije normalna. Ta suma je ogromna i za Classica i Sandera, a za Ega je plafon 5500-6000 eura!

Pazi kada je Lada Kalina za Tenga i Ega savršenstvo! Ma i ona Florida je ludilo...

Autor Predrag 25 Maj 2010, 18:53

Moron

Ne preporučujem!!!

U prvoj poruci sam se zaista trudio da budem realan, ali sada već postajem subjektivan...:):):)

P.S. Kada bi imali neki drugi motor i/ili menjač, možda bi i mogli da prođu. Ovako su njiihove performanse dobre samo za izazivanje histerije kod vozača (a i onih oko njega i izvan automobila).

Komfor je na veoma niskom nivou (dovoljan je za Kineze), a sve ostalo može da prođe. ;)

Autor Predrag 25 Maj 2010, 18:59

imam Ega vec godinu dana i mogu reci da je masina za punta neka kaze ko sta hoce .pozdrav

Autor TUTA 07 Feb 2012, 22:55

Pre godinu dana kupila sam Ega. Do sada sam presla nepunih 20.000km. Mislim da je jos uvek rano da sudim, ali nemam velike zamerke, sto se tice samog ponasanja vozila, rada motora i sl. Medjutim, iako vozilo ima metalik farbu i garanciju na boju od 3 godine, farba je na dosta mesta ostecena bez moje krivice, a na krovu je verovatno od velike vrucine na jednom mesti sitno ispucala. Naravno, to sam reklamirala na sta mi je ovlasceni servis odgovorio da su to ostecenja koja su nastala usled koriscenja i da takvu vrstu ostecenja ne pokriva garancija. Sad razmisljam sta dalje, jer ce se ta ostecenja usled daljeg koriscenja u razlicitim vremenskim uslovima dalje siriti. Jos uvek nisam razmisljala o agencijama za zastitu potrosaca i sl. ali verovatno cu morati nesto uciniti. Inace, sto se tice ostalih stvari moram pohvaliti osoblje koji su vrlo brzo reagovali i omogucili mi da promenim karter. Naime, putovala sam na produzen vikend na Kopaonik i u odlasku sam naletela na odron na putu. Zaista su se potrudili i brzom postom poslali delove iz BGD koje su mi zamenili u njihovom servisu u Kraljevu i ja sam se mojim kolima u planirano vreme vratila u BGD.

Autor gordana 25 Sep 2012, 13:31

Garancija još važi ali nepriznaju jer matica koja drži amortizer pezih vrata, odvila se i otpala u šasiji (nepravilno korišćenje)šta bi bilo da je kvar na motoru??????

Autor mile 25 Sep 2013, 21:31

@mile
dobro je da ti auto uopste i ide...

Autor carobnjak 25 Sep 2013, 22:24

Chery kao auto nije los,Medjutim servis u zrenjaninu tocak auto toliko dere sa servizom i delovima ko da vozis bwm,Nemoj te ni u snu ici u taj serviz.

Autor SAKI 09 Sep 2015, 10:00