Blic test : Opel Insignia OPC vs Opel Lotus Omega

Preuzeto sa : Blic.rs
"Opel" je pre 20 godina predstavio vuka u ovčjoj koži - "lotus omegu" u želji da ima veliki, porodični automobil sportskih performansi. Na oko ne prirodna saradnja "Opela" i "Lotusa" nije bila čudna za devedesete, jer su oba brenda tada bila u rukama "Dženeral motorsa".
Atraktivni proizvod pod haubom je imao 3,6-litarski bi-turbo benzinac sa 382 konjske snage, uparen sa menjačem "ševrolet korvete ZR-1", koji su "nabudženu omegu" od 0 do 100 kilometara na sat ubrzavali za fantastične 5,2 sekunde, uz maksimalnih 285 km/h. Poređenja radi, takođe legendarna "alpina B10 BiTurbo" je do stotke šprintala za 5,6 sekundi, dok su "mercedesu 500E" bile potrebne čak 6,2 sekunde.
Planirano je bilo da se sastavi 1.100 "lotus omega", ali je proizvodnja prekinuta decembra 1992. posle 907 primeraka. Razlog je slabija potražnja od očekivane.
Naslednik
"Lotus omega" je naslednika čekala sve do 2009. kada se
"Opel" pojavio sa "insignijom OPC", modernim Useinom Boltom
na četiri točka koji mišićavim telom poručuje: "Ne kačite se sa
mnom!". Iza agresivnog izgleda krije se V6 agregat sa jednim turbo
punjačem i "samo" 325 konja, 57 KS manje od "lotus omege".
"Insignija OPC" je i 200 kilograma teža, pa do 100 km/h ubrzava za
šest sekundi. Da li je zbog toga i manje zabavna od biološkog oca? Uostalom, da
li je "Osveta Sita" bolji film od "Imperija uzvraća
udarac"?
Razuzdani mustang
Dizajn oba automobila jasno nam otkriva ko stiže iz 20. veka. "Omega"
je s točkovima od 17 inča, "škrgama" na poklopcu motora, oznakama
"Lotus" i spojlerom na poklopcu prtljažnika u svoje vreme izazivala
strahopoštovanje gde god da se pojavila. Grmljavina iz auspuha dodatno je
pojačavala uzbuđenje, kao i sportski enterijer sa crnim, kožnim sedištima i
četvorokrakim volanom. "Omega lotus" u vožnji se ponaša kao razuzdani
mustang i smatran je izuzetno opasnim automobilom. Pogon se prenosi samo na
zadnje točkove koji su zbog previše snage, a premalo danas nezaobilazne
elektronike, često šlajfovali. Najviše problema imao sam sa tvrdim kvačilom i
preteškim volanom, pogotovo u gradskoj vožnji. Međutim, to se i očekuje od sportskog
automobila, što "lotus omega" i jeste.
Točkovi od 20 inča
I pored nostalgije koja me vuče prema "omegi", očigledno je da dve
decenije u auto-industriji vrede koliko i svetlosna godina u "Ratovima
zvezda". Naviknut da kontrolišem automobile, a ne da se borim s njim, da
mogu da biram, svakako bih se odlučio za 38.876 evra vrednu
"insigniju". Atraktivan dizajn sa "dvadeseticama", pogonom
4x4, "brembo" kleštima i "rekaro" kadicama najavljuje
eksploziju koja očekuje vozača. Nova dimenzija se dobija pritiskanjem OPC
dugmeta i aktiviranjem sistema "flexride" koji vešanje prilagođava
sportskoj vožnji, upravljanje postaje direktnije, a papučica gasa dobija brži
odziv. Takođe, instrumenti u OPC modu poprimaju crveno pozadinsko osvetljenje.
Pobednici
Bez obzira na prednosti i mane, oba modela su pobednici i predstavljaju
originalne porodične sportske limuzine. "Lotus omega" je zaslužila da
bude upamćena kao pečat jednog vremena, poput "lanče HF integrale"
ili "reno klija vilijams". Pred "insignijom OPC" je svetla
budućnost, jer pruža vrhunske performanse, uživanje u vožnji i praktičnost po
ceni koja je pristupačnija od prvobitnih 125.000 maraka "lotus
omege".
Opel insignija OPC
DIMENZIJE
Dužina 4.830 mm
Širina 1.856 mm
Visina 1.498 mm
Međuos. razmak 2.737 mm
Težina 1.810 kg
MOTOR
Zapremina 2.792 kubika
Snaga 325 KS
Obrtni momenat 435 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 6 sekundi
Maks. brzina 250 km/h
Opel lotus omega
DIMENZIJE
Dužina 4.686 mm
Širina 1.933 mm
Visina 1.435 mm
Međuos. razmak 2.731 mm
Težina 1.663 kg
MOTOR
Zapremina 3a615 kubika
Snaga 382 KS
Obrtni momenat 568 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 5,2 sekunde
Maks. brzina 285 km/h
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Lotus omega će svaksko ostati "upamćena kao pečat jednog vremena", a insignija OPC tesko, izgubice se u masi ...
Ova stara opelčina bi bila zanimljiva za drifting. Samo dosta guma i prazan parking ispred neke propale firme i eto zadovoljstva i adrenalina. Znate li koliko košta registracija za ovo čudo?
Probati stare drćele BMW 328 ili M3 od 200 - 280ks, za koje je skuplja registracija nego vrednost auta je divota a ovu opelčinu...
@Predrag
pa da, sve Omege su trule, cak i one druge generacije, nisi primetio ?
Cuveni Opelov lim... :)))
Carobnjak
Ja imam vektru staru 21god pa nije istrulila, a nesto nijesam primijetio da se moze naci alfa stara 20god. Jedino mozda na otpadu :P
Pa, verovatno je cudo bilo sa tom omegom krenuti a da ne dodje do "proklizavanja", jer je imala skoro 230 ks po toni ( oko 4,35 kg/ks ), dok insignia ima nesto manje od 180 ks po toni ( 5,56 kg/ks ). Brojevi sve govore ...
opel
Pa svaka čast kako si ga sačuvao. Ja nisam video vektru 20god. staru da nije trula, da je motor dobar, drugim rečima rečeno da liči na kola.
Kad budeš promenio kola shvatićeš u kakvom si se kršu vozio.
homologacija je bila zakon, sva gotivna kola su bila limited edition da bi se dobila homologacia za kruzne trke ili rally, npr. ovo,lancia delta,lancia s4 i moj omiljeni ford rs200
@opel
tvoj Opel je onda jedan od srecnika, tj. ti si, jer je to poznata Opelova boljka iz osamdesetih pa i devedesetih!
Sto se Alfe tice nju si mogao retko da vidis ( nazalost) i pre 20 godina...
P.S. svaki dan vidjam Omegu ali onu druge generacije koja je "dvobojna" zahvaljujuci koroziji...
carobnjak
Ćao Čaki!
Pitao sam te za ono "istrula", jer do sada nisam čuo za taj izraz. A to da stariji Opeli trule (i Fordovi), si potpuno u pravu.
P.S. Još ne mogu da poverujem u to šta se dogodilo Master-ovim roditeljima. Jutros listam Blic i vidim slupanog Yuga, i pomislim, kako je uopšte iko preživeo. Kada je na Forumu napisao, da su u Yugu bili njegovi roditelji, nije mi bilo dobro. Katastrofa, zaista...
Opel astra clasic što se prodavala preko Zastave, je sklona koroziji. Često je videti ove automobile sa trulim pragovima i lukovima na zadnjim krilima.
A tek prethodni modeli!
@Mange
da, a rekord vodi Kadett "E"!
P.S.
gde su oni silni komentari gde si poducavao dizajnu Urosh88-a?
Nisu valjda obrisani? :)))
carobnjak
Od onoga B iz 60-tih pa do ovoga E, sve je katastrofa. Ovaj zadnji "suza" je katastrofa i to: Limarija zlo, motori skloni plrolupavanju, karike, klipovi, gumice ventila, vođice, dihtug glave motora i kad su ispravni misliš da su prolupali. Diferencijali i ležajevi žanju kao kombajn, homokinetički zglobovi...instalacija...
A onaj "dizajner" me izveo iz takta.
Izvinjavam se autu.
@Mange
nije on los decko, mlad je jos...
A gde su bili ti komentari?
carobnjak
Komentari su bili ispod onog priloga budućeg Polo "sedana".
@Mange
danas sam bio dezuran pa sam na poslu samo preleteo vesti, videh vas dvojicu pa sam hteo da se "ukljucim" u "politiku" ali komentari nestadose...
Secam se teme, samo cu reci da je auto-dizajn vrlo komplikovan i zahtevan posao koji se sastoji od nekoliko etapa. Skica na papiru je samo mali pocetak svega...
Da li ste znali da se Opel-ovi modeli u Brazilu prodaju pod imenom Chevrolet ?!? Kakav haos... Pogledajte na:
http://www.chevrolet.com.br/veiculos/index.shtml
carobnjak
To je projekat kao i svaki drugi. Osnovno je sastaviti projektni zadatak, koji se odobrava na upravnom odboru kompanije. Potom se ulazi u izbor projektantskog tima ili firme. Na čelu tima je projekt menadžer, koji raspoređuje poslove u timu. Radi se više varijanti obavezno a projekat kreće od studije opravdanosti, idejnog i izvođačkog projekta. Dizajneri su samo jedan mali delić, koji ima čitav niz ograničenja i mora da se prilagođava tehničkim zahtevima i projektnom zadatku.
Potom sledi izbor projekta, inženjering razvoja modela, koji je u povratnoj sprezi sa projektnim timom.
Cela ova priča ima veze sa "onom platformom" ako se sećaš.
@Mange
a model 1:10, ispitivanje u vazdusnom tunelu, prvi prototipovi...?
carobnjak
Model i ispitivanja su naravno delovi raznih faza projektovnja a prototip već spada u inženjering i u povratnoj je sprezi sa projektom.
O svemu ovome mogu tomovi da se napišu.
Šta misliš šta sadrži projektni zadatak i koliko je obiman?
@Mange
ne znam tacno, ono sto sam naveo su glavne faze dizajniranja tj.projektovanja...
Pozdrav svima!!!
@Mange
jel tebe neki Opel udario kad ga tako mrziš?:)
Limarija im naravno ne valja, ali da motori ne valjaju, to još nisam iskusio. Evo moj stric vozi kadeta E, ima 570.000km, i tek je sad zreo za generalnu(87god, a nije truo). Moji su imali takvog jednog, prodali ga na 480.000km, trulog, ali motor savršen. Samo su bili redovno održavani, sa nekim redovnim kvarovima.
A ove dve gore, mislim šta reći:))))))))
@blitzman
ej pozdrav!
Sto se tice starijih Opela vazi pravilo - bezinci odlicni a od dizela BEZI!
Opelov benzinski dvolitras je dugo bio najbolji motor na svetu te zapremine!
carobnjak
Ovo što sam ti naveo zna svaki inžinjer, i kvalitet svakog projekta je limitiran veličinom ivesticionog ulaganja.
Sve ostalo i ovo što ti navodiš su detalji koji imaju svoj redosled. Kad već navodiš model recimo 1:10, znaš li koliko je teško i neprecizno doći do potrebnih aerodinamičkih podataka sa njega. Od početka se mora znati i dinamika radova i ostvarenja celokupnog projekta.
@Mange
znam da je tesko, to sam i napisao u prethodnom komentaru. Taj model 1:10 je dugo bio standard u dizajnu jos dok nije bilo kompjutera, sada je malo lakse...
P.S. dok sam bio klinac zelja mi je bila da budem auto-dizajner... :)
@Mange
dizajner i inzenjer su potpuno razlicite profesije, povezuje ih samo projekat...
Sto ste stavili samo jednu sliku 320X480 ?????????????????????????????????????????????
blitzman
Kockica i suza su nešto zbog čega su mi se više puta smučila kola. Odgovorno tvrdim da ovi automobili nisu ništa bolji od lada do 90-tog godišta. Lada samara ima preslikan njihov motor 1.3 i to slobodno rečeno unapređen i inženjersk i kvalitetom. Jedina pogodnost je što su lako radni.
Današnje opele ne znam mnogo ali znam da ih ozbiljni ljudi koji se bave njima isto tako ne cene.
Ako te nešto zanima pitaj.
carobnjak
"Dizajneri" su školovani ljudi, često i sami inžinjeri. U timovima postoji ko zna koliko struka, mašinaca, statičara, tehnologa, informatičara, naravno dizajnera, koga možeš smatrati "arhitektom" i ko zna koga još... Isto u građevinskom projektu posao arhitekte sačijnava možda 15% samog projekta nekog objekta.
Pokušavam da globalno objasnim jedan jako složen projekat, koji mora da opravda uložena sredstva investitora.
@Mange
dizajner je neko ko daje vuzuelnu ideju, nema veze sa tehnologijom! Inzinjeri su tu da kazu da li to moze proci ili ne, i zasto...
@Mange
ovi su bili 1.6 "ajnšpric" i nikad nikakvih problema sa njima. Takođe, moj tečo je vozio Opel Vectru A 90god, novu kupio i za 9 god prešao 460.000km manijačke vožnje i onda je vrisnula.
Šta na primer fali mojoj Astri H sedan 2008. 1.7cdti 100ks? da li znaš neke felere "urodjene"?
I još nešto, koliko si kola vozio u životu, po komentarima, čini mi se više od 100 komada?:))
blitzman
Ja sa promenio petnaestak lično mojih automobila. Službenih kola koje sam dužio duže vreme jedno desetak. Vozim razna tuđa kola i uvek kad sa nekim putujem ja vozim, jer ljudi koji me znaju rado mi daju kola a meni je sve jedno vozio ili me vozili.
Opel nikada lično nisam imao ali sam ih mnogo radio i gledao ljudske sudbine. Vozim često službenu vektru 1.9 dti 2007god. i mogu ti reći da nema teko neudobnih kola.
I ako misliš da je opel nešto grdno se varaš. Verovatno je i ispod fiata.
I pusti priče koliko je ko prešao i sa čim. Sa ladom 1300 sam prešao 250 000km, sa jugom 200 000km, sa samarom ja 70 000+150 000km, i sve bez generalne, pa sad treba konstatovati da su to odlična kola?
@Mange
nisi posedovao Opela, a najgori ti je. Vectra C je nikakav auto, ali ako ti je neudoban, ti onda kičme nemaš:))) I ne znam kako se to grdno varam, ako svi koji imaju Opela da ih ja poznajem, ne žale se, ne znam u čemu je problem. A za kilometražu, znam da to ne čini dobar auto, ali moraš priznati da ako su pogosnski delovi pouzdani to čini veliki deo dobrog auta. Neko ko pređe kolima 10.000 godišnje, svejedno mu je koje auto vozi, a ko vozi 50.000 godišnje znači.
Šta si radio na Opelima?
P.S. Imam Roma u komšiluku, i oni kažu samo jedno: Mercedes je dobar, ako ima Opelov motor:)))))))))))
P.S. 2 Opel se vraća na velika vrata, to moraš priznati... Astra, Insignia, Corsa su izmisile auto za Das Auto...
blitzman
Prešao sam sa opelima više nego mnogi ljudi ovde ukupno. Ne bi ga kupio nipošto. A što se udobnost tiče moja kolegnica dok je bila trudna nije smela da sedne u vektru, već smo redovno putovali peugeotom 307 sw.
Kažem ti na opelima sam radio sve i svašta a uglavnom polu generalne i to lujdima koji su hteli da se trse nemani. Eto ta vektra, što si naveo lomi čoveku bregastu i konzole dva puta, zato što zaribaju ventili u vođicama, ali zašto to ne zna niko, osim da se dešava kad se vozi na plin i to je poznata boljka!
Skoro sam drugara jedva ubedio da kupi ROOMSTERA umesto merive i danas mi je zahvalan.
Svako voli svog ljubimca i to je OK.
A što se potršnje tice stari kadeti su bili u vrhu, pa čak i od lada veći.
I još nešto. Još ne znam čoveka koji je opel zamenio drugim kolima, pa se opet na opel vratio.
@Mange
Brate, svaki proizvodjac ima felerična pojedinačna auta. Evo moj drug na Passata 2007. dao 2000e delova za 3 meseca, a auto ima 80.000km provereno. To se zovu "monday and friday cars":))) Nekada bio veliki problem svih proizvodjaca.
Ja znam ko se vratio na opela. Moj tata, Opel kadet e, lada 110, pa opet opel. Tečo, Vecta A, Passat 97, pa passat 02., pa Fabia, pa Astra, pa sad Insignia. Veruj mi, Opel je mnogo bolji, nego si se ti sretao sa lošim komadima:)))
blitzman
Lada 110 je katastrofa (ne bi o tome) a pasat je najgori VW uvek bio.
Što se kvaliteta tiče si potpuno u pravu. Oni bolji su spali u kvalitetu a lošiji su ostali gde jesu, tako da je danas sličnost veća.
A u insigniju sam samo sedao na sajmu, dizajn joj nije loš a drugo ne znam.
@Mange
nemoj Lajku da mi diraš, mnoge lepe stvari su mi se desile u njoj:))))) To je auto sa dušom, nikad ne znaš šta će sledeće da se desi:))))))
A opel je zaista unapredio svoja vozila, samo pogledaj kakve su tuge pravili 2000., a kakve zmajeve sad prave. Razlika je ogromna...
Insigniom sam prešao oko 1000km, i auto je bomba. Sedišta perfektna(čak i imaju papir da su anatomska), udobna, tiha, sve full. Ima jednu fabričku grešku, na svakoj je crkao mikroprekidač gepeka(otvara samo na daljinski, neće ručno). Doduše ima samo 11000km, tako da nema šta da ne valja...
blitzman
Osim vektre stare 2-3god veoma retko u zadnjih desetak godina vozim i interesujem se za nove generacije opela (posle 2000). Samo znam ljude koji se opelom bave prof. i moju su drugari da nemaju neko mišljenje.
A insignija ima garanciju i ne brini.
Ja sam nekada počinjao na trabantu i skodi 1000mb pa me za njih veže lepa uspomena.
Mange,ti si lepo objasnio kako nastaje jedan auto,a ne kako se dizajnira.Ukratko dizajn izgleda ovako:Od menadzmenta kompanije se dobija projekat odnosno zadatak sta treba da se dizajnira,podaci vezani za tip vozila,duzinu,sirinu,visinu meduosovinsko itd.Dizajner najpre NACRTA svoje vidjenje buduceg auta,potom sledi rad sa gipsom kada sam dizajner daje konture buducem automobilu.Kompijuterski se rade zavrsni radovi da bi se postigla simetricnost.Auto od gipsa i gline se "skenira" kako bi se posedovali svi neophodni podaci.Gipsani auto se oblaze kako bi u dobijene reljefne kalupe "izlili" delovi za prototip.Tokom celog procesa ukljuceni su aerodinamicari,inzenjeri,mehanicari,ali je dizajn dizajn.E da najcesce se prave tri takva gipsana automobila,a upravni odbor sa direktorom na celu odlucuje koji ulazi u proizvodnju.
kakve gluposti!!!! ovde kao da samo klinci komentarisu !!! najstarija kola su im vekre i astre 97-2000 pa tad svi znaju da opel nije vredio nista!! ali pljuvati po starim opelima iz 80ih to moze samo ne znalica i idiot! ti auti se jos uvek voze doduse sa trecim-cetvrtim parom rubova i pragova ali motori su im neunistivi!!!!! rade i bez ulja i vode da ne poverujes!!! moji drugari ih koriste kao radna kola (magare) vuku sa kadetima prikolice od po 3 tone!!! i motorima nista. sami se smeju svaki put i kazu da ne veruju da motori rade ko sat!!!
Ima neka izreka Opel benzinac, a Mercedes dizel. Mislim da nije bas mnogo daleko od istine za Opele iz 80-ih. Imao sam Kadett-a dizel koji je bio kanta i sad imam Asconu 2.0i i mogu reci da je auto extra. Ide ko blesav, NE kvari se. Imam ga 3 godine i nijedan kvar mu se nije desio, a vozi se samo kao radni auto, jer imam bolji za ostalo. Imam srece sto se tice limarije jer je odlicna svi kosevi su bili sredjeni i sve, tek je sad pocela po rubovima da izbija. Znaci limarija kod opela tih godina slazem se da je jaaako losa, ali benzinci to treba da probate, em su izdrzljivi, a deru skoro sve aute iz te zapremine pa cak i mnoge nove...