Honda Insight na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Zahvaljujući kompaniji „Delta auto“, uvozniku „honde“ za Srbiju, imali smo pravo zadovoljstvo da na višednevni test dobijemo hibridno vozilo „insajt“.
„Honda insajt“ predstavlja drugu generaciju prvog Hondinog hibridnog modela iz 1999. To je automobil, koji pored klasičnog benzinskog, poseduje i elektromotor. Oni rade simultano, smanjujući pri tom potrošnju goriva a u isto vreme i emisiju štetnih gasova.
„Insajt“ na našem testu, gde god da smo se kretali, izazivao je veliku radoznalost. Beli, lepi automobil sa petoro vrata, pod haubom krije benzinski „I-VTEK“ motor zapremine 1.3 litra i elektromotor od 10 kilovata (oko 13 S) za čiji rad se brine IMA sistem.
Unutrašnjost vozila je lepa, skladna, izrađena od kvalitetnih meterijala, sa pomalo futurističkom „crtom“ komandne table, ručice menjača...
Na komandnoj tabli je lako uočljiv i „režim rada“ elektromotora. Podaci o tome kada se puni (baterija se puni tokom vožnje i kinetičkom energijom prilikom svakog kočenja lako su uočljivi. Informaciju dobijate i kada elektromotor vrši „asistenciju“ benzinski, a putni računar, koji vam predočava, između ostalog i trenutnu potrošnju goriva, obradovaće vas dvostruko.
Prvo, naravno, čuvajući vam kućni budžet jer „insajt hibrid“ u proseku, troši samo 4,6 litara benzna na 100 pređenih kilometara. Pri tom, baš se lepo osećate znajući i da ste bar malo, doprineli smanjenju zagađenja planete jer emisija štetnih gasova ne prelazi 101 gram ugljen-dioksida po pređenom kilometru!
„Honda“ je predvidela i dodatnu uštedu ako uključite „Eko asist sistem“, jednostavnim pritiskom na dugme! Kada je taster „EKO“ pritisnut na ekranu komandne table se pojavljuje simbol cveta kao znak da je sistem aktiviran, a pozadina brzinomera reaguje na stil vožnje promenom boje od plave ka zelenoj. Na kraju vožnje cvetovi na ekranu pokazuju ekološki skor. Što je manja potrošnja goriva, cvetić dobija više listova i raste. Uspevali smo na otvorenom putu, da pažljivijom vožnjom, pri brzini od oko 90 km na čas, trošimo oko tri litra benzina na 100 km, i da budemo nagrađeni sa pravim buketom! Pri tome smo uživali u tihoj, mirnoj, ugodnoj vožnji potpomognutoj savršenim automatskim menjačem. Od velike pomoći je i tempomat, kao i najsavremeniji, štedljivi klima uređaj. U vozilu ima sasvim dovoljno mesta za pet odraslih putnika, a prtljažnik je na nivou konkurencije u klasi (i to „običnih“ automobila).
Hibridi u svetu su već stekli ogromnu popularnost. Kod nas „insajt“ košta 19.900 evra, ali su najzad i nadležni prepoznali važnost ovog automobila za životnu sredinu, pa Fond za zaštitu životne sredine Srbije obezbeđuje subvenciju od 100.000 dinara. Još kad bi, na primer, država rešila da se odrekne carine, zašto ne i poreza, kada bi se omogućilo besplatno parkiranje, sigurni smo da bi broj kupaca bio mnogo veći.
„Insajt“ je zaista isplativ automobil. Servisira se kao i svaki drugi automobil, a garancija za bateriju i određene komponente IMA sistema je čak osam godina ili 160.000 pređenih kilometara!
Bogata oprema
Oprema „insajta“ je veoma bogata. Između ostalog, tu su servo upravljač podesiv po visini i dubini, VSA (dinamička kontrola stabilnosti vozila), TCS (sistem protiv proklizavanja točkova), ABS (sistem protiv blokiranja točkova prilikom kočenja), EBD (elektronska distribucija sile kočenja na sva četiri točka), BAS (dodatna servo asistencija pri naglom kočenju), putni računar, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, bočni i prozorski vazdušni jastuci, „isofiks“ (priključak za dečije sedište), sigurnosna dečija brava, automatski klima uređaj, imobilajzer, daljinsko centralno zaključavanje, elektro-podesivi retrovizori, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, stereo CD tjuner, MP3, šest zvučnika, audio komande na volanu...
Tu su i HID - ksenonski farovi sa pranjem, senzori za kišu, senzor za automatsko paljenje svetala...
TEHNIČKI PODACI
Motor: 1.3 SOHC + IMA
Snaga: 88 KS + 13 KS (elektromotor)
Obrtni moment: 121 nm
0 -100 Km/čas: 12,4 sek.
Maks. Brzina: 182 Km/čas
Potrošnja: 4,6 lit./100 km
Rezervoar: 40 lit.
Dužina: 4.396 mm
Širina: 1.695 mm
Visina: 1.425 mm
Težina: 1.204 kg
Prtljažnik: 450 lit.
Emisija štetnih gasova: 101g. CO2/km
@brlog
Pa onda nije placen :)))
Vozio sam te hibride i za sada su "neupotrebljivi" za siru eksploataciju...
@Predrag
Naravno, jer inzenjeri Honde to smatraju za greh...
TNG harutuku sindevata Honda!
Pa 308-mica ili C4 sa 1.6HDI ili Megane sa 1.5dCi 110 motorom troši isto toliko u proseku... Zašto bi onda neko kupovao (znatno skuplji) hibrid? Da ne spominjem da će ga nakon tih 5-6-7 godina biti jako teško prodati jer će se morati menjati skupe baterije...
Ma hibridi su bre čist marketing i ništa više... dok se ne pojavi neko alternativno gorivo (tipa vodonik i sl.) sve ostalo je bacanje prašine u oči...
Treba sacekati jos barem 8 godina pre kupovine ovog i slicnih hibrida ...
@predrag
steta, tada bi zaista trosio malo, verujem 5l plina (2,5 bmb, eurod)
@Predrag
Honda ne dozvoljava ugradnju uređaja za TNG na svoja vozila ;)
Autor Predrag 16 Jun 2010, 19:56
Verovatno ima debeo razlog?
@carobnjak
Verovatno da matrijali od kojih prave motore, ne mogu da podnesu TNG :)
Taxi Dacie i Floride "piče" na TNG po 200-300 hiljada km, i ne fali im ništa :) Naprotiv, DMB motori koji rade na TNG su se pokazali kao dugotrajniji ;)
Mogu da podnesu ali jednostavno razvijaju motore( godinama ) samo na BMB...
I to bez turbine...
I isti su najkvalitetniji na svetu...
Predrag Panchev9
Ni jedan znani motor se ne razvija za TNG. TNG nekom motoru šteti više a nekom manje.
Najveća oštećenja su na sistemu ubrizgavanja glavi motora.
Motori sa fabrickim TNG imaju drugačiju komoru za sagorevanje, ventile a pojedini i klipove. Postoje takvi sitroeni sakso i pojedini fiati. Takvi automobili imaju fabrički ugrađen gas.
Pojedini proizvođači jednostavno ne dozvoljavaju ugradnju gasa zbog mogućih havarija, koje su moguće na svim markama.
Na DMB motorima redvovno izgoreva dihtung glave motora.
Kod nas, naknadnu ugradnju uređaja za TNG NE dozvoljavaju: Honda, Mazda, Toyota...
A sa fabrički ugrađenim uređajem, mogu da se kupe: Punto, Dacia, neki Opeli, a znam da postoje i: neki VW, Škode...
Nisam do sada čuo za pregorevanje dihtunga glave motora kod DMB motora, zbog TNG-a, ali sam se vozio u dosta žutih taxi Florida, koje su na TNG prešle 200-300 hiljada km :)
@Mange
Slazem se...
Ljudi jeste li culi za ovo...
Ne znam da li je samo meni promaklo ali ovo moze biti ludnica!
http://www.belgrade24h-race.com/category/novosti/
Predrag
Punto, dacija, škoda... su vozila kod kojih je "nakalemljen" gasni uređaj. Generalni zastupnici su ti koji određuju da li će dozvoliti ili neće da se nakalemi TNG, to jeste da li će imati više štete ili koristi.
Kod nas se u samoj Zastavi kalemi tNG na punto clasica.
Meni lično je posle ugradnje tng-a otišao dihtung glave motora, ali su u servisu rekli da ako se vozi na tng mora da se sipa crveni, a ne plavi korsantin!
A DMB motori trpe takve stvari odlično
Panchev9
Jedina slicnost tog "dogadjaja" sa ostalim koji u nazivu imaju br 24 bice u broju 24 ...
Dejan L
To nema veze s korsantinom, niti postoji dodir gasa i antifriza, već je dihtung izgoreo zbog gasa i drugačijih uslova sagorevanja u cilindrima.
Sreća da ta popravka ne košta mnogo na Yugo motorima.
Na Ladama se isto dešava.
Ne, ne, to se desilo na feliciji, tada smo imali feliciju i fabiju. Ni meni nije jasno zašto se desilo, ali oni tvrde da je korsantin u pitanju. Posle smo uzeli peugeot 2.0 hdi i sada čekamo novu fabiju!
@svi
jel bilo o ovome reci:
moderni b. motor+TNG vs moderni dizel
koji je isplatljiviji za voznju?
@joca
Moje misljenje - dizel. Jeste da bezin ima lepsi zvuk, ali ima i ljudi koji irzicito vole zvuk dizela. Uz to dizeli imaju veci obrti momenat (pricam u kubikazi do 2000 cm3). Meni je licno jako vazno mesto u gepeku, tako da opet dajem prednost dizelu.
Panchev9
U oblasti OTTO atmosferskih motora, zbog čega smatraš da su Hondini motori najbolji? Koji je to parametar gde Honda "ubija" konkurente?
Ja nemam mišljenje na temu "najboljeg" u tom "podsegmentu" ( "nehranjenih" ), mada bih kod OTTO motora uopsteno ipak prednost dao "hranjenima", a medju njima TSI varijanti. Naravno, sve zbog "povoljnog momenta", jer sam ipak "čovek u godinama" ...
Dakle, zasto "Honda engine"?
P.s. Molim da Ti odgovor bude duzi od dve recenice, jer se povremeno mucim da brzo shvatim sta kazes u samo par reci. Nekada mi prodje dan-dva pre "shvatanja". Naravno, nije problem do Tebe...
@Moron
Izvini ali ne volim duga pisanja... :)
U zadnjih 20-25g. su po svim iskustvima koje imam, bilo ona u citanju ili kao iskustva vozaca ( mene i poznanika ), agregati koji si bili sa znakom Honda najkvakitetniji( neki bi rekli u vrhu sto je gotovo isto)...
Vrlo su dugotrajni, sa odlicnim performansama za prosecnog vozaca obzirom da su atmosferci...
Nisam cuo da je neko imao vecih problema sa motorom i nije poznata nijedna generalka na istima...
Dokaz je sto ces i danas po ulicama(nazalost sve manje jer godine ne prastaju) videti primerke Honde Civic ili Honde Accord koji "cepaju" bez problema asfalt... Neko vreme sam delio u voznji Civic 91g. i tokom tog vremena se nije nista menjalo osim redovnih potreb(p)stina...
Obrtni moment je "duh" 21. veka i dobro je sto je tako ali ce vreme pokazati dugotrajnost TSI motora( po tom pitanju sam pesimista)...
Koliko si sam puta cuo da se neko zalio na brend Honda bo bilo kom pitanju?
Nadam se da nije kratko opisano,mada je tema neiscrpna... :)
Panchev9
Ima "neceg" u tim atmosferskim motorima u poredjenju sa "hranjenima". Nesto, kao kada poredis "zdravog" sportistu i onog na "hormonima". Prirodna lepota!
Nacelno se slazem za honda motore, ali pamtim i primerke CRX-a negde iz tih 90-ih ( u 90-im ) sa plavicastim dimom...
Sto se "momenta" tice, ja sam postao malo lenj covek za "saltanje"...
P.S. Hvala na natprosecno dugackom odgovoru :))
Moron
Panchev9
Budućnost je u novim generacijama turbo benzinaca u svakom slučaju. Verujem da će napredak tehnologije i poskupljenje dizel goriva, u prvi plan staviti male turbo benzince. Šta nedostaje i u čemu je prednost atmosferskog benzinca? Jedino u reskom i neponovljivom zvuku, koji je već izgubio ugradnjom katalizatora.
Prvi turbo koraci na benzincima je prošao prilično trapavo zbog nepouzdanosti i slabe zaštite motora i turbine. BMW, Renault, Saab i Volvo su bili nekadašnji pioniri. Renault 5 GT turbo, jeftin i neponovljiv automobil ali osetljiv na one "bezdušne". Danas je Renault pionir u malim turbo benzincima a svi su masovno počeli da ga slede. Uz direktno ubrizgavanje goriva, razne elektronske zaštite i limitatore, nove generacije turbina, je počela nova era.
Kako je nestalo klasičnih dizela tako će nestati i atmosferskih benzinaca, sigurno!
Problem je što u Srbiji za sada nema goriva za te motore!
Mange
Pretpostavljam da ce bliska buducnost takva biti. Ali, cinjenica je da znacajniji jos tera atmosfersku eru ( mazda, honda, toyota ). Zasto?
Moron
Era je tek počela. Već iduće godine u ovo doba, slika će biti potpuno drugačija. Svi najavljuju male "turbake", mala potrošnja, male dažbine a vozne karakteristike++.
Što se tiče sportskih atmosferskih motora do 2000cm3, prvo mesto dele Honda i Renault.
@Moron
Ako je CRX koristio benzin iz dvolitarke onda me ne bi cudilo dimovi...
Hvala na razumevanju sto se tice duzine odgovora... :)
@Moron
Hranjeni, zdravi, hormoni...
Nezaboravno poredjenje...
:)))
Panchev9
Mislim da plavicasti dim koji sam ja vidjao nije imao veze sa gorivom, ni sa nekvalitetom Honda motora, vec sa onim sto je CRX budio u vozacima, a koji "ritm" nijedan motor ne moze izdrzati na duge staze ...
CRX je vazio za najkraceg automobila koji je prelazio 200km/h (mislim na "narodne" automobile)... Onaj oko 90g...
Ovi posle nisu bili toliko interesantni...
Vazno je naslednik CR-Z izbacuje ZELENO... :)
@Mange
Ukoliko budu dugotrajni (TSI, TCE...) bice popularni a ukoliko ne budu bice veselo za Hondu...
Nisam jos cuo da li su promenili strategiju ( da li ce se prikloniti turbo porodici)...
Za Hondu Civic Type R su iz 2000cm3 izvukli 200ks...
Kakvi kraljevi...
Panchev9
Da, ali 200 hp pri 7.800 rpm, dok "trenutak" razvija pri 5.600 rpm.
Bolja je R "sedan" verzija sa 222 hp pri 8.000 rpm i "momentom" pri 6.100.
Kod ove druge sam procitao da su obrtaji "blokirani" na 8.400. Pitam se sta im je to trebalo ...
Rasne masine ...
Panchev9
Sigurno su dugotrajni. Tce se pravi već oko 3 godine. Jedini problemi nastaju od lošeg goriva.
1.2 tce ima over bust od oko 5% snage u vremenu od oko 60sec.
Sportski motori se lako "sahrane". Jedno pogrešno šaltanje i kraj.
Limitator obrtaja ima svaki motor ali zaštita od pogrešnog šaltanja u nižu brzinu i mehaničkog "uterivanja u iber turu" nema.
Prvi znak manjeg oštećenja je pucanje klipova i karika, lom ili krivljenje ventila a posledica je plavkasti dim i neravnomeran rad na leru ili otkaz cilindra.
@Moron
Prijatelju ne moze sve!!!
Sedan mi deluje bezvezno...
Sa 3v je zmaj... Tvrd je kao kineski beton...
@Mange
malo je 3 godine iskustva...
@Mange
Dosao Hirvonen!
Marketing relija je kao da se odrzava u Severnoj Koreji...
@Mange
Pozdrav!
2005. godine se pojavio prvi 1.4 TSI :)
Jel tako da 1.2 TSI ima 8v, a 1.4 TSI 16v?
Panchev9
Na žalost neću biti u našoj domovini za vikend. Zato se prošetajte do Košutnjaka a još lepše do Divčibara za vikend.
Mange
Danas sam došao do performansi Yeti-a 1.4 TSI (122 KS pri 5000 o/min, 200 Nm od 1500-4000 o/min):
- max. brzina: 185 km/h
- 0-100 km/h: 10,5 s
- potrošnja: 8,9/5,9/6,8
Očekivao sam da će performanse biti bolje u odnosu na Yeti 1.2 TSI (105 KS pri 5000 o/min, 175 Nm od 1550-4100 o/min.):
- max. brzina: 175 km/h
- 0-100 km/h: 11,8 s
- potrošnja: 7,6/5,9/6,4
Postavlja se pitanje, šta je bolje uzeti?
1.4 TSI će biti skuplji od 1.2 TSI 800 eura.
Predrag
Potpuno si u pravu. Tih 16v kod turba ne znaci toliko, kad ima prinudno punjenje. Značajnije je tip i veličina primenjene turbine.
Mali motori do 1300cm3 imaju problem konstrukcije 16v motora zbog dominantno povećanih otpora. Zato HTP ima 3 cilindra a reno 1.2 16v jednu bregastu.
Koje godine se baš pojavio i TCE i TSI ne znam a ono za tri godine mi je iz "sećanja" kad sam ga probao.
Predrag
Vozim često jetija 1.2 tsi i mogu ti reći da tebi sigurno ne treba ništa bolje (prema tvojim postovima). Auto ide odlično, dobro ubrzava a elastičnost je vrh.
Recimo na usponima od oko 7% ide oko 140km/h, što približno odgovara Bubanj Potoku.
Prosečna potrošnja je manja nego kod punta 1.2.
Ovaj 1.4tsi će trošiti najmanje 1 litar gore.
Mange
Baš bih voleo da probam Yeti 1.2 TSI :)
Gde je sada lok, valjda mu je stigao Yeti :) Možda se "ogebem" za neki krug ;)
Predrag
Moj drugar ga ima nekih 6 meseci i to najprostiju varijantu. Trenutno je u inostranstvu a na polasku je natankovao naš bezolovni benzin od 98 oktana i jedva se dovukao do granice. Po sipanju Šella sve se promenilo.
Sreća ide normalno. Jako su osetljivi na loše gorivo.
Mange
Nadam se da će gorivo biti bolje sledeće godine, kada ga budem kupio :)
Kaži mi, gde je našao BMB 98?
Predrag
Na većim jugopetrolovim pumpama. Od iduće godine se uvoze derivati!
Kad budeš probao jetija 1.2tsi oduševićeš se. Do 1500rpm ima rupu a posle sve po želji.
Mange
Nema na "dejtonki" kod Hayata, nema kod Bip-a, još jedino da probam na Zmaju.
Znam, za uvoz, zato se i nadam :)
Zar ne ubrzava postepeno do 1500 o/min?
Šta se dešava posle 1500 o/min. ? Pitam, pošto takve motore nisam vozio. Znam ih samo "sa papira" :)
Predrag
Na usponu pri polaženju ponekad treba više obrtaja i ne voli kad ga ono baš skroz udaviš, recimo skretanje u bočnu uzbrditu ulicu, pod oštrim uglom, u 2 brzini. Posle 1500rpm, jednostavno osetiš kako povlači i pored držanja istog gasa. Recimo na 70km/h možeš da voziš od 2 do 6 brzine, tako da čak i u 6 solidno ubrzava.
Mange
Šta je po tebi bolje za vožnju, turbo benzinski ili turbo dizel motor iste snage?
Predrag
To je smešno pitanje! Lepša vožnja je tog Jetija 1.2 tsi nego Jetija 2.0tdi, koga sam probao kod "Kola" u Autočačku.
Vožnja ovoga 1.2tsi od 1500-5000rpm je mnogo kvalitetnija nego recimo tvoje škode u režimu gde dobro diše 4000-5000rpm.
Kad probaš setićeš se mojih postova.
Mange
To sam te pitao zbog toga, što Yeti 2.0 TDI ima obrtni moment od 250 Nm od 1500-2500 o/min.