U Srbiji predstavljena Honda CR-Z

Preuzeto sa : Blic.rs
Jedna od zvezda Salona u Ženevi bila je i hibridna „honda CR-Z“, duhovni naslednik popularnog modela CRX, ugašenog davne 1991. godine. Atraktivni CR-Z, iza čija se tri slova krije puno ime „compact renaissance zero“, odnosno „kompaktni preporod nula“, predstavljen je u subotu i fanovima „Hondinih“ automobila u Srbiji.
Kompanija „Delta auto-moto“ je na karting stazi „Ada Huja“ izložila demo-primerak „honde CR-Z“, koja se još od prošle godine prodaje na japanskom tržištu, dok će u Srbiji zvanično biti lansirana krajem leta, kada ćemo i saznati cenu. Recimo da se u Nemačkoj prodaje za 21.990 evra.
„Honda CR-Z“ je sportski kupe sa hibridnim pogonom koji kombinuje 1,5-litarski benzinac (114 KS) i šestostepeni ručni menjač, između kojih je postavljen elektromotor sa 14 konja i 78 Nm obrtnog momenta (pri 1.000 obrtaja u minutu) koji služi kao dodatni pogon, alternator, elektropokretač… Mali elektromotor je samo deo IMA (Integrateg Motor Assist) sistema primenjenog na „hondi insajt“, čiju skraćenu platformu koristi 4,08 metara dugački CR-Z.
Kapljičasta forma
Svaka dizajnerska sličnost sa „hondom CRX“ je namerna, a kapljičasta forma je izabrana i zbog savršene aerodinamike i koeficijenta otpora vazduhu od samo 0,25. CR-Z je urađen da zadovolji ukuse mladih, sportski raspoloženih vozača koji traže atraktivan i zabavan automobil samo za sebe i, eventualno, suvozača. Naime, u SAD će se prodavati samo kao kupe, dok će Evropljanima biti ponuđena verzija sa 2+2 rasporedom sedenjem. Istina, na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta samo za torbe ili decu, ali na kraćim relacijama. Prednjim delom dominiraju veliki usisnik za vazduh i farovi sa LED diodama za dnevno svetlo. Sportsku siluetu „honde CR-Z“ ističu i blago zakrivljena linija krova i oštro odsečeni zadnji deo.

Tri režima vožnje
„Honda CR-Z“ je opremljena jedinstvenim pogonskim sistemom sa tri režima vožnje (3-Mode Drive System) kako bi se vozaču pružila maksimalna sloboda u izboru. Svaki od tri režima („sport“, „ekonomi“ i „normal“) menja reakciju papučice gasa, upravljača, praznog hoda, pa čak i rada klima-uređaja. CR-Z tako u deliću sekunde iz sportiste može da se transformiše u štedljiv automobil sa prosečnom potrošnjom od pet litara, bar prema fabričkim podacima. Elektromotor zahvaljujući obrtnom momentu od 78 Nm, koji se oslobađa pri niskih 1.500 obrtaja u minutu, pomaže „hondi CR-Z“ da silovito startuje. „Hondin“ sportski hibrid je jedinstven i po tome što kao standard nudi klasičan šestostepeni ručni menjač umesto često mrtvog i bezvoljnog automatskog CVT menjača.
Honda CR-Z
DIMENZIJE
Dužina 4.080 mm
Širina 1.740 mm
Visina 1.395 mm
Međuos. razmak 2.435 mm
Prtljažnik 214 l
Težina 1.395 kg
MOTORI
Benzinac
Zapremina 1.496 kubika
Snaga 114 KS
Obrtni momenat 145 Nm
Elektromotor
Snaga 14 KS
Obrtni momenat 78 Nm
PERFORMANSE
Ubrzanje 9,7 s
Maks. brzina 200 km/h
Potrošnja 5 litara
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Trba odati priznanje fotografima... slikali su auto tako da se sa slika uopšte ne vidi kako auto izgleda... Svaka čast- nije to jednostavno... nek im škola vrati pare...
Nisu fotografi krivi.
Sad, kada svako ima digitalni aparat, oni urade po par stotina slika, bez problema. Nema troskova.
Autor teksta i urednik su ljudi koji biraju slike i odlucuju koja ce biti objavljena... pogotovo u novinama!
A nije nemoguce da je i novinar/reporter istovremeno i slikao... para malo, pa se stede na sveumu!