Alfa Romeo MiTo 1.4 na testu "Blica"
Preuzeto sa : Blic.rs
"Alfa Romeo" je u poslednjih nekoliko godina postao mrtav brend na srpskom tržištu. Visoka cena, mali broj servisa i priča o nepouzdanosti na svakom koraku pratili su italijanskog diva koji je nedavno proslavio 100. rođendan. Kupovinu srcem, a ne razumom, trebalo bi međutim da probudi "mito" s originalnom "Alfinom" crtom i dizajnom koji ubrzava otkucaje.
"Mito" je ime, popularno na našim prostorima, dobio spajanjem početnih slova gradova Milana, u kojem je osmišljen i konstruisan, i Torina, gde se proizvodi. Najmanja "Alfa" postavljena je na temelje "grande punta", bratskog "Fijatovog" modela, s kojim ima još dosta zajedničkog, kao što su motori i menjači. Pa, pitaćete zbog čega je onda u proseku 3.000 evra skuplja od identične verzije "grande punta"?
Prelep dizajn
Opravdanje za dublje zavlačenje ruke u džep, bar kad je "Alfa Romeo" u pitanju, moramo da počnemo izgledom. "Mito" je, jednom reči, prelep. Prednji deo je prekopiran s atraktivnog modela "8C kompeticione" s okruglim "očima" i dva broja većom maskom hladnjaka. Iza klinastog nosa pojavljuju se široki bokovi i, ako "mito" posmatrate spreda, teško ćete poverovati da se kriju telo dugačko samo 4,06 metara. Bočne linije i alu-felne takođe ističu "mitovu" muškost, koja se završava okruglim LED svetlima, oivičenim hromom. Vizuelno, svaka sličnost s "grande puntom" je izbrisana, što, naravno, košta.
Sedišta 2+2
Unutrašnjost zadovoljava sve "Alfine" parametre sa sportski tvrdim sedištima, "debelim" upravljačem i niskom pozicijom sedenja. Dizajneri su posvetili pažnju detaljima, a sve neitalijane oduševiće oznake na pozadinama okruglih instrumenata: "acqua", "benzin" i "giri". Pod prstima se oseća kvalitetnija plastika, ali bi sklopovi ipak trebalo da budu precizniji. Prozori na vratima su bez okvira, kao kod kabrioleta, a volan se podešava po visini i dubini. "Mito" je u principu 2+2 automobil, ali na zadnjoj klupi ima dovoljno mesta za dvoje odraslih. Vrata se otvaraju široko, što olakšava ulazak putnika na zadnju klupu. Međutim, teška vrata lako mogu da "pobegnu" prilikom otvaranja i zato pazite da se ne parkirate blizu drugog automobila. Prtljažnik je za model B segmenta prihvatljivih 270 litara.
Motor sa 105 KS
Testirani model pokretao je moderni 1,4-litarski "multiair" benzinac koji, nažalost, sa 105 konja i 130 Nm obrtnog momenta nije mogao na najbolji način da pokaže sportsko srce "mita". Turbobenzinci sa 135, 155 i 170 KS su bolji, ali i skuplji izbor. Nedostatak snage i, što je važnije, obrtnog momenta nadoknađuje sjajno sportsko vešanje i DNA sistem, koji vozaču dozvoljava da pomeranjem prekidača, postavljenog levo od ručice menjača, bira između tri set-apa: normal, sport i "all weather". "Mito" nije brz na pravcima, ali se u krivinama ponaša kao karting - precizno i bez zanošenja zadnjeg dela. Kompletan utisak u vožnji pojačava i kruta karoserija, ne karakteristična za modele B segmenta. Minus je, međutim, predugačak hod šestostepenog ručnog menjača koji kao da je preuzet iz južnokorejskih automobila. Od "Alfe" se za 20.000 evra ipak očekuje kraći i precizniji "korak" menjača.
Cena 19.250 evra
Snažne kočnice u kombinaciji sa ABS, EBD, ESP i sedam vazdušnih jastuka brinu za bezbednost vozača i putnika u "alfi mito", koja je zaslužila i maksimalnih pet zvezdica na Evro NCAP kreš testu. "Mito" zbog početne cene (16.700 evra) neće biti bestseler na našem tržištu, ali za "Alfu" se, kao što smo već rekli, odlučuje poseban soj kupaca, za koje su "mini", "audi A1" i "sitroen DS3" smrtni neprijatelji. Cena testiranog "mita" sa "distincitive" paketom i nešto dodatne opreme je 19.250 evra.
Autor : Aleksandar Pijevac
Foto : Blic.rs
Za vozilo B segmenta sa obicnim motorom 19.250 EUR-a? Ko je tu lud ...
@Moron
jeste skupo ali nije obican motor, postoji i obican 1.4 sa samo 78ks!
Skup je isto kao i Mini, DS3 i A1...
MINI je ikona i teško će ga neko ugroziti. Još važnije, MINI je u Srbiji jeftiniji od ove Alfe, a vidim i A1.
@Dusan
osnovni A1 ce mozda biti jeftiniji ali ima samo 86ks naspram 105 kod Mito-a!
@carobnjak
I skuplja verzija,sa vise KS,vise ce se prodavati od MiTo-a...
A tek sto su se u ovom "testu" nakenjali.. brate.....
Ovo nije test ovo je poezija.
@Dusan
nisam nigde rekao da se nece bolje prodavati...
A1 je jos previse svez......
A tek Mini je preskupo sranje!
Ovaj segment premijum modela B klase nema mnogo smisla.Do 19000 evra moze se naci stosta vece:
-Ford C-Max 1.6 TDCi Trend 18070
-Ford Mondeo 1.6 Ti-VCT Trend 18910 evra
-Mazda 3 Sport 1.6 TX 18590 evra
-Mazda 5 1.6 CE 18390
-Opel Astra 1.7 CDTI Enjoy 18071
-Opel Astra 1.6 Enjoy 15444
-Opel Insignia 1.8 Enjoy 18306
-Opel Zafira 1.7 CDTI Essentia 16246
-Peugeot 308 1.6 Premium 17570
-Peugeot 308 1.6 HDI Conf. pack 17500
-Renault Megane 1.5 dCI Expression 15526
-Renault Scenic 1.6 Authentique 15500
.
.
.
.
@milan
potpuno se slazem!
Zaboravio si Fiat Bravo 1.4 T-jet 120ks Dinamic 15500 eura!
carobnjak
Ko je lud da za fiat da 16000 evra?
Ko ga pazari uzima najprostiji model. Fiat preko 10 000 pametan NE UZIMA.
@Dule
ja! :)))
a ko je lud da za Mercedes da vise nego za solidan stan? Ti?
carobnjak
Čitam povremeno i ne mogu da verujem šta škrabaš ovde.
Pa ti pominješ Mercedes, pa mu ovakv dizajn, pa ne valja, pa skup, pa tesan, pa fiat ima bolju tehnologiju. A VW seljčki, pa kopira fiat...
Šefe koji ti je vrag?
Tačno je da si me isprovocirao, jer takav primerak više nema. Samo u basnama!
@carobnjak
Ne uporedjuj molim te Mercedes i Fiat!!!!Mercedes je SKUP brend!I ne vozi ga svako,ko ga vozi,on ima i stan,i kucu itd...Ne verujem vise sta se sve pise ovde.
@Dule
mozda je vreme da poverujes, bices spasen! :)))
P.S. nista od toga nisam napisao, saberi se!
Zašto su ga napravili ovako ružnog.
Bolje kupiti normalan auto i uz njega pride goriva koje će trajati dok mu ne spadnu točkovi!
Nekako bi me bilo sramota voziti ovakvo auto.
Ranije su mi se svidjala italijanska vozila, ali cisto estetski, mehanicki su dosta lose uradjena. A sad vise ni estetski nisu ok, ruzni, buljavi farovi na malim, ili cak zlobni farovi na vecim alfama. Kao da gledas u oci nekom mrgudu. Jednom recju-izgled postaje najveca mana italijanskih vozila.
@zoran
Meni se izuzetno svidja izgled prednjeg dela Alfe 159.Uz Audi A4 najbolji izgled svetala u klasi.
Ukusi su razliciti, lepota subjektivan dozivljaj ali ovaj Mito mnogo bolje izgleda uzivo!
P.S. posto ces verovatno da me pitas da ti odmah i odgovorim: ne bih dao te pare za ovaj auto! :)))
Znam da si ti. To je potpuno subjektivna, tj. nemerljiva stvar. Zato me nekada i cudi tvoje insistiranje na pitanju dizajna ... I znam da ne bi dao pare za ovo, jer je to neracionalno.
carobnjak
Pa, ovde se najvise polemise oko pitanja dizajna "eksterijera", kao da su kola samo ono što se spolja vidi ...
@Moron
budimo realni, vecina modela o kojima se ovde pise su samo za gledanje!
Kad izadje novi model mozes da polemises samo o dizajnu dok ga ne probas, zar ne?
Hoces da pisem kako su mu meka sedista ili mu je tvrd volan, ili kako mu mirise auspuh?!?
Na sajmu nisam mogao ni da sednem u nju, bila je zakljucana, sramota za Deltu, po ko zna koji put!
@Moron
evo na primer neki je nazivaju buljavom i kritikuju farove a ne znaju da je ovo retro-dizajn i da su slicne farove imale Alfe jos pre 50 godina!
Jedan zanimljiv tekst vezan za diskusiju:
http://www.b92.net/automobili/razno.php?yyyy=2010&mm=07&nav_id=448817
P.S. posto se uvek nadje neko ko tvrdi da ja lupetam evo vam link pa pogledajte te Alfe od pre 50 godina i kakvi sutto vrhunski i vanvremenski modeli bili!
http://www.qv500.com/indexalfa.php
carobnjak
Čitao sam to.
Nisu baš svi modeli samo za gledanje, a te ne bi trebalo da sagledavaamo prvenstveno sa aspekta dizajna, vec celokupnog "paketa"...
Otisao sam. Laku noc!
Svako ko kaže da je premijum segment B klase besmislen, nema pojma. Isto važi i za pljuvače MINI-ja.
BMW je prodao preko 100.000 primeraka MINI-ja u 1. polovini ove godine!
Toliko o tome ;-).
Jedan jako zanimljiv post:
Skoda Superb vs Alfa Romeo 159
http://www.vrelegume.rs/forum/viewtopic.php?f=2&t=17032&st=0&sk=t&sd=a
Carobnjak
Najjaci adut za kupovinu alfe je da je"Srce uvek u pravu"? Tako tamo pise...
Ja ipak mislim da treba koristiti mozak ...
@Moron
ne radi se o adutima nego sam hteo da vidite da su svi komentari bili za Alfu!
carobnjak
Svi komentari bili za alfu 159 od 115 ks? Baš besna mašina. Ne bih rekao. Žao mi što taj site sada nesto "koči" pa ne mogu da "zelepim" komentar jednog alfiste gde lepo reče da mu alfa sluzi za "kur.enje", a da bi za funkciju uzeo superba ...
Ja sam do sada stekao utisak da si ti u bitnome delu racionalan čovek ( bar kada govoriš o ceni održavanja punta i kako ne biti "zaklan" u tom delu ). Pa, kako se u takav psihološki profil uklapa jedna alfa? Kola je dobijamo na poklon, zar ne? Plaćamo ih. Održavanje takodje nema za džabe! Ni kod babe nema džabe, znaš i sam. Dakle, cenu nabavke i održavanja normalan čovek ne može da zanemari i logično je da se zapita šta za tu ili sličnu sumu novca još može da se dobije. Verovatno odgovor na to pitanje i predstavlja razlog "obima" godišnje alfine prodaje, a ne priče o "premijumima". Lepo reče Mange, kod alfe je samo premimum cena njenog državanja! Zašto su alfe toliko jeftine kao polovne? Zašto? Gledao sam jednu emisiju gde rekoše da u GB alfa najbrže gubi vrednost od svih brendova. Objasni zašto je to tako ako je "premium" ( šta god to značilo ). Zbog "lošeg marketinga", koji ti često pominješ kao razlog? Pa, ne prodaje je tamo "Delta" ...
@Moron
pa ja nikada ne bih tolike pare dao za automobil, nebitno koje marke!
Premijum segment je van svakog razuma, ako bas hoces!
Govorim samo u ukusima, a o tome ne vredi raspravljati...
P.S. taj link sam postavio da vidis koliko njih razmislja kao ja, tj. sta im se svidja!
Drugo je pitanje da li se to isplati i da li nam uopste treba...
Nadam se da me kapiras?
Alfa Romeo 169!!!
http://www.topspeed.com/cars/car-news/progetto-941-ar15872/picture112606.html
carobnjak
Pusti alfu. Posmatraj je kao skulpturu koja služi za ukras.
Mada ima modela alfe koje ne volim ni da vidim, laički rečeno ima ih i ružnih, poput ove predmetne.
Drži se punta i to prostije varijante.
Sta iz svega ovoga vidimo. Mrzitelji Alfe istu mrze sa puno strasti, gorcine i sto je najvaznije, bez licnog iskustva sa omrznutim autom. O da, svi imaju kuma, druga, rodjaka i zilione bliskih muskaraca i zena koji imaju katastroficna iskustva sa Alfama... Naravno, kao i heroinski, tako postoje i zavisnici od Alfa Romeo vozila, koji ce po cenu samoponizenja i propasti istrajavati na posedovanju i voznji jedne takve posasti, i tu im cak ni kurs odvikavanja ne moze pomoci. Verovatno novac nalaze po trotoarima i drvecu, kad tako olako i u enormnim kolicinama trose na taj porok na 4 tocka.
Jedan od njih je gore trijumfalno naveo da je cak i jedan Alfista priynao da mu Alfa sluzi za kurcenje.
Pa valjda u tom grmu lezi zec. Kolko god zeleli da se kurce u svojim, listom boljim od Alfe automobilima, ne ide im. Obicno su fanatichni fanovi AMG Mercedesa, svih varijanti VW i Audi vozila, u poslednje vreme i Skoda... Znaju sve o dizajnu, difuzorima, obrtnim momentima,... Sta u stvarnom zivotu voze, samo oni znaju.
Njihov problem je samo jedan. Alfa Romeo. Zasto, pitacete se. Pa niti ga voze, niti ih iko tera da ga voze...
Milsim da znam zasto. Zato sto bi u dubini duse, sami sebi to ne smeju da priznaju, uzasno voleli da imaju Alfu. Pa da se kako rece onaj iznad, kurce. Ali, ima tu jedan problem. Ne mogu da si je priuste. I ne mogu da oproste okolini sto voli da vidi Alfe i sto su im lepe. Svi ti nestrucni ljudi, i sve te dobre ribe, oni odbijaju da prihvate cinjenice, da su te Alfe lose, ruzne, da ima ne valja elektronika, Boschova elektronika... A to je nepravedno. Tako jebeno neprevedno...
Autor provokacije inace vozi BMW E60 30d
Stojan
Sve nekako i da skontam i pozdravim, ali ne i "kraj". Njega ne shvatam, odnosno, može različito da se shvati. Pojasni malo ...
I reci mi, ceniš li da je ljudska potreba za "kur..njem" legitiman i dovoljan razlog za kupovinu alfe? Pa, šta košta da košta ...
P.S. Pošto zaista nisam vrsni poznavalac vozila, posebno ne onih skupljih, a mrzi me da "guglujem", reci mi, šta je "u naravi" taj "BMW E60 30d"?
@Moron
Legitiman i dovoljan razlog za kupovinu Alfe je zelja da se kupi auto koji ti se dopada a imas i finansije koje to mogu da isprate.
Kurcenje, to ti je opet jako diskutabilna stvar. Ako je neko toliko prosvecen da misli da je po bilo kom osnovu kvalitetnije bice zato sto ima odredjeno materijalno dobro onda je valjda kurcenje tim dobrom po logici stvari njegov krajnji i najvazniji cilj.
A ako pak neko uzasno zeli neko materijalno dobro, a nije u mogucnosti da ga ima, vremenom se u njemu javlja mrznja prema nedostiznom a sve one koji sebi to isto doro mogu da priuste dozivljava kao nekoga ko bas njemu u inat poseduje i uziva u tom predmetu zelja, odnoso, srpski receno, kurci se njim. Recimo, parkira ga i svi ga primete. Recimo, devojka frustriranog konsatuje da je Alfa Brera prelepa...
A ono drugo, kako sam ja ozbiljan porodican covek koji dosta putuje, pa cesto i van nase zemlje, pa jos i sa porodicom, taj navedeni je u naravi jedna brza, mocna limuzina na koju mozes da se oslonis i da joj poveris na brigu svoje najdraze.
P.S. nikada necu razumeti komentare koji zvuce kao da ih je pisao neko ko je licno napravio neki auto.
Stojan
Pa svaka kola služe nečemu. I ona u muzeju imaju namenu. Tako su neka namenjena za bespuća, druga za auto put i velike brzine a neka za kurčenje.
Ali ja imadoh nekada jako loša iskustva sa Alfom 33, koja nikada neću zaboraviti. Jesam se na kratko kurčio, ali i pravio specijalne alate i modifikovao delove da sprečim dranje moje "kože". I nemojte priče kako je sad alfa drugačija, te pouzdanija, te premijum, te itd...
Jednostavno to nije automobil za nas. (Osim onih usijanih glava, koje brzo omeknu pod pritiskom održavanja i gubitka vrednosti.)
A da li vas neko tera da volite Alfu, ili ne daj Boze, da je kupite?!?
carobnjak
Stvar je principa. Ti recimo voliš alfu, ali znam da je ne bi kupio. Možda i nikada...
A zašto?
@Mange
nije mi jasno zasto bez razloga dizes tenziju?
Ok, neka vam bude, Alfa je katastrofa, ali ostavite je na miru kao i nas koji je OBOZAVAMO ( iz stotinu razloga), pustite nas vise da disemo i uzivamo...
Vama zelim isto , samo da nadjete sta cete voleti!
P.S. i ne bojte se, Alfa vam sigurno nece naskoditi kao ni njeni ljubitelji!
carobnjak
Ništa lično!
Mašta čini svašta. Jeste glupo nekom razbijati maštu, ali ponekad je potrebno i malko realnosti. Samo malko...
Ustvari nema potrebe za ubeđivanjem. Svaka ptica svome jatu leti.
Jednostavno, pojedini komentari me ne ostavljaju ravnodušnim.
@Mange
svako nosi posledice svog izbora, zar ne? Kako dobre tako i lose...
carobnjak
Tako je. Najvažnije je da je čovek zadovoljan svojim izborom. Ali kad jednom sazna istinu i oseti bolje, nezadovoljstvo nastaje. Zato i ne treba mnogo probati.
Ja sam svašta probao a budžet po slab.
Najveći broj ljudi koji komentarišu ovde, vole dobra kola, ali voze "dno". A oni koji imaju šta hoće, njih ovde nema i potpuno su nezainteresovani.
Zato najveći broj komentara imaju "prosta", niskobudžetna kola.
To je realnost!
@Mange
to nema veze sa onim sta covek voli! Nismo mi krivi sto zivimo u jadnoj Srbiji pa smo van svih tokova 20 godina...
Ako si nezadovoljan , biras ponovo i tako sve dok ne budes zadovoljan...Ako nikad nisi zadovoljan onda je ocito problem u tebi! Vrlo jednostavno...
carobnjak
Ja sam za vikend prešao, oko 2000km, Mercedesom C 320 cdi, sa 230ks. Sad se navikavam na moje "limuzine".
A prošle nedelje je bio audi s8 4.2.
Toliko. Pa onda čitam komentare, kako je mercedes loš, pa ovo pa ono... A on star 5-6 godina a na "satu" stoji 600 000km! A pliva kao nov!
@Mange
iduci vikend vozis bmw 750i po logici stvari? Molim te da mi preneses utiske pa da menjam ovu moju peticu.
Stojan
Ja znam da jsu Mercedes, BMW, Audi, Reno, Tojota, Ford... na sličnom nivou kao nekad što su i bili.
Pa ako je Alfa tako napredovala, kako ti kažeš, alal´ joj klinac!
Ali svi kažu da je kvalitet, gore nabrojanih ipak malko pao :-(
Ali zato alfa, bez brige znači, samo napred!