home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Kada smo prvi put videli novu “opel astru”, a prethodno već “inspirisani” prethodnim izdankom kuće iz Raselshajma “opel insignijom”, ponovo smo bili u dilemi: kako je uopšte “Opel” dospeo u takve finansijske neprilike kada ima ovakve modele?

Čini se da će baš ovi modeli, uz potporu nove “opel merive”, biti presudan činilac da se nekada moćni automobilski gigant opet vrati na staze uspeha.

Jer, nedavno objavljeni podatak da je samo za prva tri meseca prisutnosti na tržištu poručeno preko 100.000 novih “astri”, dovoljno govori.

Na testu “Novosti”našla se “opel astra” opremljena turbo-punjačem i paketom opreme “sport”.

MUZIKA ZA UŠI

Start motora, izlazak na drum! E, to je ono pravo! Turbina na 1,6 litara zapremine razigrava 180 “konjića”. Onih pravih, rasnih! Tu je i zavidni obrtni moment od 230 nm! Pritisak papučice na gas je zadužen za simfoniju! Kakav zvuk! I “lepljenje” za sedišta. Fabrički podaci tvrde da do stotke stižete za 8,5 sekundi i da je maksimalna brzina 221 km na čas!

Dovoljno da u drugi plan, bar nama, odu nesumnjiva lepota, novi izgled kompaktne klase sa elegantnim površinama i mnogo nagrađivanim dizajnom (nova filozofija iz “Opela” - vajarsko umeće u kombinaciji sa nemačkom preciznošću) aerodinamična karoserija (600 sati testiranja u vazdušnom tunelu!). Čak i sjajni enterijer, sportska sedišta (podešavaju se u šest pravaca i poseduju četvorostruku lumbalnu potporu). Tu je izuzetno precizan volan, šestostepeni manuelni menjač. Sportski, hromom oivičeni instrumenti na instrument tabli i uglačani aluminijumski ukrasi pridodaju prefinjenosti atmosfere. Materijali visokog kvaliteta u novoj “opel astri” u skladu su sa odličnim standardima izrade.

Hromirani elementi dodaju kokpitu tehnički, moderan naglasak. Glavne površine su presvučene mekim materijalom visokog kvaliteta. Velika pažnja je poklonjena detaljima u novoj “astri”. Recimo, dizajnu i praktičnom položaju kontrolnih elemenata kao što je multifunkcionalni kontroler ili dugmad na centralnom delu. Ili izvijena ručica na vratima.

Centralni deo je fleksibilan i inteligentan. Nagnut pod uglom od 30 stepeni, naglašava osećaj prostora i dubine u kabini. Na njemu je glavni ekran, info-zabava, kontrola ventilacije i srednji ventilacioni otvori. Sve je to nadohvat ruke i lako za upravljanje.

Da bi uživali u vožnji “opel” je pridodao i električnu parkirnu kočnicu i pomoć pri kretanju na usponu (HSA), naravno, u “astri” su već standardna oprema sistemi kao što su ABS, ESP ...

I za kraj, a verujte nam, o paketu opreme, “eko-fleks” prtljažniku, mnogim nivoima i sistemima zaštite, “pametnim” svetlima, i drugim brojnim novotarijama, mogli bi da pripovedamo naširoko kao Tešan Podrugović epske pesme u pero Vuka Karadžića...

Nova “opel astra” je istinski tehnički napredak. Poseduje širi trag i unapređenu stabilnost, bezbednost i vrednost na drumu. Cela šasija je iznova dizajnirana i unapređena. Tu je zglobna osovina sa “Vatovom vezom”, na zadnjem vešanju - to daje unapređenu bočnu kontrolu i stabilnost - što, jednostavno rečeno, vožnju čini zabavnijom i sigurnijom.

Dobijene su bolje performanse, plus niža potrošnju goriva.

Na našem testu je, u proseku, iznosila oko osam litara benzina na 100 km, što s obzirom na “uživanje” uz turbinsko pumpanje adrenalina i nije mnogo.

Ko želi da uštedi, kupiće sigurno jedan od modela sa dizel agregatom.

Model na testu koštao je tada 22.587 evra, dok je najjevtiniji model u ponudi, sa benzinskim motorom 1,4, dostupan već od 13.999 evra.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR: 1.6 Turbo EKOTEK, benzinski

ZAPREMINA: 1.598 ccm

SNAGA: 180 KS

OBRTNI MOMENT: 230 nm

0-100 km/čas: 8,5 sek.

MAKS. BRZINA: 221 km/čas

POTROŠNjA: Lit./100 km.

GRAD: 8,8

VAN GRADA: 5,6

KOMBINOVANO: 6,8

DUŽINA: 4.419 mm

ŠIRINA: 1.814 mm

VISINA: 1.510 mm

MASA: 1.373 kg

PRTLjAG: 370/795 lit.

EMISIJA CO2: 159 gr./km



čitanja : 3115



Komentari

Potrosnja u gradu je sumnjiva...

Autor milan 23 Sep 2010, 09:58

kako je uopšte “Opel” dospeo u takve finansijske neprilike kada ima ovakve modele?
---

"Obavešten" novinar.

Posle prvobitne histerije, nova Astra se i ne prodaje baš najbolje. Pogledati Nemačku gde Adam Opel doživljava sunovrat ove godine.

Autor Boris 23 Sep 2010, 11:00

Košta koliko i mondeo sa novim 1,6 turbo motorom. Baš logično. Doduše, ova astra troši kao upaljač... Sa 180 ks samo 8,8 po gradu? Ima sve da se odmah rasproda...

Autor Moron 23 Sep 2010, 11:21

Kao zakleti BIMMER moram priznati da mi se ova astra jako sviđa, ustvari OVO JE NAJLEPŠI OPEL SVIH VREMENA, bar za mene.
Malo je skup, ali vrlo brzo pašće na 12k a onda već mogu i da mislim o novom automobilu koji je po mom ukusu.
Definitivno najlepši auto u svom segmentu a koliko čitam, po kvalitetu materijala otišao je korak unapred, verovatno je i zato ova cena!

Autor miki 23 Sep 2010, 11:38

@miki

Definitivno najlepsi kompakt dolazi iz fabrike u Cassinu.

Autor milan 23 Sep 2010, 12:11

Sedeo sam u novoj Astri 1.6 turbo,automatik,xenon,sva oprema,navigacija,ambijetalno svetlo,sve.
Najlepsi auto u toj kategoriji i slozio bi se najlepsi Opel ikad.
Dok ne stigne GTC verzija :)))

Autor PITBULL 23 Sep 2010, 14:17

P.S. Zaboravio sam da naglasim koliko je bolji i kvalitetniji enterijer od ostalih.
Stvarno vrhunski enterijer.

Autor PITBULL 23 Sep 2010, 14:18

Nova revija sat plus kaze da je golf neprikosnoven, zamalo pobedio alfu, tj ima 3cm vise mesta za glavu i malo je jeftiniji od alfe giuliete. E stvarno je pobedio. Kako vw podmicuje novinare , da to nije normalno

Autor VasaAR 23 Sep 2010, 18:03

Citao sam i ja nedavno da je golf komforniji od astre ( mada mu je Wb znatno manji ). Golf je to, svaki njegov cm 'vredi' bar kao dva kod ostalih ... Duzinom i cenom...

Autor Moron 23 Sep 2010, 19:15

Moj komsija ima Astru 1.6 turbo,tj istu ovakvu kao sto je na slikama.I kroz grad mu trosi 13 litara za sada,ali sa njom je tek presao nesto vise od 900km pa jos se nemoze reci konacan rezultat,posto kada se malo razradi motor da ce manje trosit rekli su mu u predstavnistvo opela,ali isto tako ispod 10 u grad ko god kupi ovaj auto nece moci procit,prema tome ovo skroz lazni podaci sto se tice potrosnje...!!!
ps.Van grada oko 7-7.5 litara mu trosi tj na autoput.

Autor Milos 23 Sep 2010, 19:39

@Milos

Ako taj komsija hoce mali potrosnju u gradu neka uzme 1.7 CDTI ili 2.0 CDTI.Sa testiranim motorom to nece postici.

Autor milan 23 Sep 2010, 20:50

Deklarisana potrosnja za gradsku voznju za astru H 1.6 benzin (85kW) je 8,7 litara. Ja sam uspeo da trosim (u cisto gradskoj voznji) i ispod toga, i mnogo vise od toga. Stil voznje, jasno.

Autor kornjaca 23 Sep 2010, 21:22

Milos
Neka ti komsija bude srećan ako mu taj sa 180 ks bude trošio SAMO 13 po gradu...

Autor Moron 23 Sep 2010, 21:23

I ja sam čitao test najtraženijih u C klasi.
Piše da je giulieta za dlaku izgubila od golfa, a navedene zamerke se odnose samo na osobe iznad 190cm, kojih ima 9% na svetu. Kao prosečna visina muškaraca u Evropi se uzima mera od 181cm, a za žene 168cm. E sad ako bi svu ergonomiju podredili osobama višim od 190cm, kako bi devojke dohvatile pedale, moraju se uzeti u obzir i osobe nižeg rasta. Tako da ovaj test i nije nešto

Autor Dejan L 23 Sep 2010, 21:39

@Dejan L
svi ti konkurenti su smeshni naspram Giuliette!

Autor carobnjak 23 Sep 2010, 22:58

@carobnjak
Ova Astra je pobednik svoje klase!!!Pravi pobednik!Kod svakog budi odusevljenje! :)

Autor dusan 24 Sep 2010, 00:12

@dusan
da, odlicna je, sve dok se ne pojavi Alfa...A onda je brzo zaboravis! :)))

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 01:02

@carobnjak
Ja je ne zaboravljam! ;)
Niti ja niti jos mnoooogooo ljudi koji su odusevljeni Astrom i njenim izgledom,spolja-unutra.

Autor dusan 24 Sep 2010, 01:08

@dusan
sve to stoji! Ali ima bolji...

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 01:09

@carobnjak
Astra po meni ima mnogoooo,mnoooogo lepsi enterijer od Giuliette!Giulietta jeste lep auto,ali mi je buljav,i nije mi nista posebno,dok me Astra odusevi UVEK!

Autor dusan 24 Sep 2010, 01:14

@dusan
da li si sedeo u novoj Astri? Ja jesam! Centralna konzola je toliko siroka da nisam znao gde cu sa desnim kolenom...A prekidaca ima za barem 3 auta...
Lepo izgleda ali je totalno neprakticno!

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 01:18

@carobnjak
Daaaa!!!Extra mi je,znas bilo mi je extra i u novom Bravo-u,posteno...Odlicna pozicija sedenja,sve full.Eto cisto da ti napomenem da sam sedeo i u bravo-u! :P
Ali ja volim kada ima mnogo dugmica,tj prekidaca...Mnogoo volim.Svidja mi se sto su i uradili ono da se menja svetlo u kabini...Astra je fenomenalna.

Autor dusan 24 Sep 2010, 01:39

@dusan
ja nisam sedeo u Bravo-u! :(((((
Nije ga bilo na sajmu 2 godine!
Nema ga u salonu niti znam nekoga da ga ima...

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 01:50

@carobnjak
Daaa,daaa...Jako slaboo prodavan model kod nas,ne znam kako je u Evropi,ali kod nas slabo.I u Bg cesto idem,do sada sam video 5,6 samo...Jako slabo.Seo sam u novog,tj zadnjeg Bravo-a 3,4 meseca posle njegovog izlaska...Secam se lepo,stvarno me je odusevio unutra,pozicija sedenja,enterijer,sedista.To je jedini Fiat koji mi se svidja uz Stila sa troje vrata(inace mi se on svidja posto sam bio odusevljenjen njegovom reklamom za vreme Svetskog Prvenstva 2002.godine,sa onim panorama krovom,ono ovo,i osecanja prema njemu ne mogu da promenim)Hehehe :)))

Autor dusan 24 Sep 2010, 02:13

@dusan
a ja sam cekao Bravo sa 3 vrata ali nista od toga. I ovaj sa 5 je najbolji...:)))

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 02:15

@carobnjak
Cekaj jos jedno 15 godina pa kupi A5 polovnjaka :D xaxaxa! :D

Autor dusan 24 Sep 2010, 02:24

Ko o čemu, carobnjak je off-topic. Opet prebacio na fiat.
Pa da Bravo valja i da je najbolji, valjda bi ga neko u Srbiji i kupio. Taj automobil ne može na ulici da se vidi.
Valjda carobnjak misli da su svi srbi neznalice...
Samo ON zna sve...

Autor Mange 24 Sep 2010, 09:45

Da li ovaj 1,6 turbo ima "direktno ubrizgavanje"? Ja mislim da nema.

Autor Moron 24 Sep 2010, 17:50

Carobnjak
Ako mene pitas, obojica šte nekad u pravu, a nekada i gresite, kao sa ovim ('vantematskim')prepucavanjem, koje ni na koji nacin ne oplemenjuje ovaj blog, niti mislim da to moze ciniti srecnim nekog normalnog. Podvucite crtu i idite dalje... Dakle, ima li ovaj turbo direktno ubrizgavanje ili ne?

Autor Moron 24 Sep 2010, 18:27

@Moron
sa VELIKOM razlikom sto ja njega nikada ne diram prvi a on ne moze bez mene...:)))
Ako je neko off-topic to si najvise upravo TI!
Naravno, meni to ne smeta...:)))

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 18:47

Carobnjak
Nismo deca i nije vazno ko je prvi poceo...
Samo 'prestanite' i 'idite dalje'...
p.s. Nista od mog 'ubrizgavanja'?

Autor Moron 24 Sep 2010, 19:06

@Moron
to reci njemu...
Pretrazio sam Opelov sajt i nigde se ne spominje ubrizgavanje...

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 19:11

@Carobnjak
Pusti opelov sajt ...
Ako pogledas sajt "carfolio" ( ili sličan ), možeš videti da i za astrin atmosferski ( od 115 ks ) i turbo ( od 180 ks ) piše "Fuel system - EFI", dok, recimo, za novi fordov Ecoboost ili bilo koji TSI pise "Fuel system- direct petrol injection".
I tako ja mislim da ova zaista besna astra nema "direktno ubrizgavanje". Osim ako taj sajt greši ...

Autor Moron 24 Sep 2010, 19:47

@Moron
gledao sam tabelu sa tehnickim podacima o motorima, toliko je "bogata" da cak ne pise ni to sto si ti naveo...

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 19:53

Carobnjak
Kako nema, evo ti za jedan Ecoboost, pa gledaj pod "engine" i poziciju "Fuel system"
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=219296#a_engine

Autor Moron 24 Sep 2010, 20:07

@Moron
mislio sam na Opelov sajt...

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 20:16

P.S.
pa to su podaci za Mondeo a ne za Astru!?!

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 20:18

Carobnjak
Rekoh ti, pusti njih...
p.s. Citacu posle ostatak price

Autor Moron 24 Sep 2010, 20:18

@Moron

evo ti podaci za Astru 1.6 turbo, pise samo EFI:

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=205656#a_engine

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 20:25

P.S. dobar ti ovaj sajt, nisam znao za njega...
Thanks! :)))

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 20:26

@Carobnjak
Imas tamo i opciju sa znacenjem svih skracenica, pa i za vrstu ubrizgavanja ( EFI,MPI,GDI,DDI ... )

Autor Moron 24 Sep 2010, 21:09

@Moron
e to ce Mange morati da mi objasni, ako bude dobre volje...:)))

i jel si dobio odgovor za Astru?

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 21:11

@carobnjak
Prema mom dosadašnjem dosadašnjem shvatanju Vaših "izlaganja", Tebe interesuje "ubrizgavanje" koliko i "dizajn" Mangea, tako da u tom delu ne treba da se medjusobno previše "trošite" :))) Ili grešim?

Autor Moron 24 Sep 2010, 21:58

P.S. Ne brini za mene i vrste ubrizgavanja :))) Ali zato ne bih znao da ti nabrojim više od jednog dizajnera, a možda ni toliko ...

Autor Moron 24 Sep 2010, 22:00

@Moron
pa ne zanima me nijedno ni drugo, recimo, bitno mi je samo da je italijansko, onda moze bilo sta...:)))

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 22:03

carobnjak
Nemoj baš "bilo šta" ...

Autor Moron 24 Sep 2010, 22:05

@Moron
a sto se tice direktnog ubrizgavanja to su ona koja u stvari nisu direktna, jel tako?

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 22:10

carobnjak
Ne. Ta sto u stvari "nisu", mogu biti razna, a od njih nekako su najcesce MPI. Mange i Predrag su to par puta objašnjavali, pa i kako u stvari radi direktno ubrizgavanje ( mislim da je Mange slikovito MPI nazvao "indirektnim" ubrizgavanjem ).

Autor Moron 24 Sep 2010, 22:19

@Moron
secam se ali ih nisam slusao...:)))

Od ovih silnih skracenica gore, koje je "pravo" direktno ubrizgavanje?

Autor carobnjak 24 Sep 2010, 22:23

Carobnjak
Znam da nisi slušaao, jer te to ne interesuje.
Ono drugo: GDI ( gasoline direct injection ) i DDI ( direct diesel injection ), barem na sajtu Carfolio

Autor Moron 24 Sep 2010, 22:40

@carobnjak
Zaboravio si tvije "dileme" oko serva?
Tvojim gornjim komentarima potvrđuješ potpuno neznanje iz auto područja. Šminkeraj nije automobilizam. On služi da zavede i navede neznalice, da prazne džepove.

@Moron
Nije on slušao i ne sluša ozbiljne priče, jer ne može da razume.
Ja sam ga ubedio da servo volana na zastarelom puntu prepoznaje, kad počne da pada kiša i kad je jak pljusak prestaje da radi, zbog "boljeg osećaja". I zamisli da je pitao Predraga i Mangeta kako to radi!

Autor Dule 25 Sep 2010, 10:59

@Dule
dobrodosao Dule!
To u vezi serva je bila sala na koju si ti, tako pametan ladno naseo...:)))
A njih dvojicu sam to pitao jer si ti tvrdio da ne smem...

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 11:07

@Dule
a servo nije prestao da radi nego je prilikom davanja kontakka prijavio gresku, znaci PRE nego sto je poceo da radi! Ponovnim startovanjem kljuca je sve bilo ok i to mi se desilo samo jednom za 2 godine. Objasnio sam da se to desilo nakon kisne noci...E sad da li to ima veze sa tim, na tebi je da procenis...:)))

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 11:16

@Dule
ali ja ne volim dizel (traktor).
Kako stvari stoje necu nista kupovati uskoro...

A sta ima novo u Fiatu? Pa evo cekamo da se novo tehnolosko cudo-"twinair" pokvari pa da se proizvodnja prekine pre nego sto je i pocela...
A onda cemo da ugradjujemo VW-trocilindras 1.2 koji je takodje traktor ali eto ipak je VW...:)))
Posto VW-ova tehnologija napreduje svemirskom brzinom, te 3-cilindrase cemo dobiti za dzabe! :)))

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 11:28

@carobnjak
Je li istina da opet počinjete da sklapate turbo peglicu?
Koliko čujem VW će kupiti Alfu?

Autor Dule 25 Sep 2010, 11:34

@Dule
ne, vec je sklopljena...
Ako VW kupi Alfu mislism da ce Audi da propadne...:)))

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 11:36

@carobnjak
Audi je za ozbiljne ljude. Alfa je za one što misle da se razumeju u dizajn.
Oni se nikada ne mogu sresti na ovome svetu!

Autor Dule 25 Sep 2010, 11:42

@Dule
nisam bas razumeo poslednju recenicu, koji to "oni"?

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 11:46

@carobnjak
"Oni" su oni koji su kupili Alfu a ima onih koji nisu ali žarko žele, kao ti recimo!
Manje sanjaj a više vozi!
Ali prethodno baci punta.
Znaš li kako drlija JTD punto? Sav se trese, kao golf 1 dizel. I upravljač se drma a napolju je užitak kao kod traktora IMT.

Autor Dule 25 Sep 2010, 11:54

@Dule
aha, a sta onda znaci "nikada ne mogu sresti na ovome svetu"?
Kom sad svetu?

Znam za JTD, to je common rail 1.generacije, Multijet je 2. i to je ispravljeno...
Svejedno, rekao sam ti da me dizel uopste ne zanima!
Za mene su svi dizeli traktori, gas - opasnost, na struju - glupost!Znaci, samo beznin! Jos ako je T-jet...:)))

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 11:59

@carobnjak
Upravo moram na gradilište. Pade mi na pamet, šta bi ljudi i investitori rekli da dođem sa ovom novom Alfom "đulijom".
"Pa ovo bre neki neozbiljan čovek, sklanjaj se!" i sl.

Autor Dule 25 Sep 2010, 12:00

@Dule
i da ti razjasnim stvar: Alfa uopste nije predmet mojih zelja, niti bih je ikad kupio, a isto tako ni bilo koje vozilo premijum marki!

P.S. ovce su za shishanje!

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 12:01

@Dule
nije Giulia nego Giulietta! Giulia ce tek doci i zamenice 159!

Samo stavi kacigu! :)))

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 12:02

P.S. a i sad te sigurno svi tapsu po ledjima, strava! :)))

Autor carobnjak 25 Sep 2010, 12:04

kupio sam skoro Astru 1.6 turbo i sa njom sam presao malo vise od 2000km. S tim da moja Astra ima jos vise opreme od ove testirane. Tj nemam samo navigaciju, sve ostalo sto moze da ima Astra imam.
potrosnja u gradu je 12 l/100km
na magistrali oko 7, a na autoputu zavisi od tezine noge.
Automobil odlicno ide, posebno u sport modu (ali to testirani primerak nema)
Sve u svemu, Opel je napravio veliki korak u napred i iz dosadasnjeg iskustva mogu reci da je trenutno najbolji u klasi.

Autor Stef 20 Okt 2010, 14:49