home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs  

Torinski automobilski gigant, oduvek je bio poznat po sjajnim vozilima, takozvanog B segmenta. Ali i po umešnosti da nekom svom modelu, uz „fejslifting“ produži vek trajanja na tržištu.

Uspeli „Fijatov“ model „grande punto“ je na svetlost pozornice izašao 2005. godine na salonu automobila u Frankfurtu kao treća generacija „porodice punto“. Odmah je izazvao veliku pažnju, između ostalog i „namerno sličnim“ prednjim delom sa „maserati kupeom/spajderom“ kreacijom čuvenog „Italijan dizajn studija“ Đorđeta Đuđara.

Tada su Italijani pokazali šta sve može od opreme, čak i u osnovnoj verziji, da se ponudi kupcima vozila B segmenta...

Ipak, 2009. godine, takođe na salonu automobila u Frankfurtu ponuđen je restilizovani model „grande punta“ sa oznakom EVO.

Redizajniran je prednji branik, osvežen sa masovnom plastikom, u koji su ugrađeni i žmigavci, a svetla za maglu su ispod farova premeštena do otvora za hladnjak.

I zadnji deo vozila je pretrpeo dosta izmena. Branik je takođe ojačan masivnom plastikom, a svetlosne grupe su veće,izraženije, samim tim i lakše uočljivije. U samom logu „Fijata“ smešteno je dugme za otvaranje prtljažnika...

Italijani su se odlučili i da unutrašnjost podignu na kvalitativno viši nivo počevši od kontrolne table do izuzetno velikog broja mesta gde nešto možete ostaviti.

„Fijat“ je ponudio veoma bogate pakete opreme, počevši od osnovnog „aktiv“ (cena već od - 9.999 evra) do „dinamik“ (cena i do 16.400 evra).

Na našem testu, zahvaljujući AK Voždovac iz Beograda, imali smo model sa paketom opreme „dinamik“ sa dizel motorom 1,3 „multidžet“ sa 95 ks. Zanimljivo je da „Fijat“ u EVO ugrađuje neverovatno veliki broj agregata. Početak ponude je benzinac 1,2 sa osam ventila i 65 ks. Slede benzinci 1,4 sa osam ventila i 77 ks, i 1,4 agregat sa „evro 5“ standardom i start-stop sistemom. Zanimljivi su i motori 1,4 „bipauer“ koji za pogon koristi metan i 1,4 LPG sa pogonom na tečni naftni gas. Ovaj agregat ima i verziju 1,4 „multier“, najsavremeniji motor u ponudi „Fijata“ sa 105 ks, ali i agregat (takođe 1,4 „multier“) koji razvija čak 135 ks, i koji u proseku troši, prema fabričkim podacima 5,6 litara benzina na 100 km.

Dizelaš, 1,3 „multidžet“ ima verzije sa 75, 90, 95 i 120 ks. Pri tome su pojedini modeli, baš kao i naš na testu, opremljeni „start-stop“ sistemom i ispunjavaju ekološke „evro 5“ norme. Fabrika navodi, da model na našem testu ima emisiju štetnih gasova od samo 110 grama po pređenom kilometru.

„Fijat punto EVO“ kojeg smo imali na testu, rekosmo bio je u opremi „dinamik“. To između ostalog podrazumeva, da za 14.100 evra, koliko košta testirani model, dobijate, uz „start-stop“ sistem (automatski gasi i pali motor pri zaustavljanju, na primer na semaforu), ABS sistem, klima-uređaj sa pet nivoa distribucije, zadnje termičko staklo, filter protiv polena, ali i dovod vazduha do nogu putnika na zadnjem sedištu!

Spoljni retrovizori imaju elektronsku komandu, kao i prednja stakla. Moguće je podešavati i visinu farova, a servoupravljač, sa „dual-drajv“ komandom i takozvanim „siti“ modom, je podesiv i po visini i po dubini. Tu je i radio CD sa komandama na upravljaču, kožom presvučen volan i ručica upravljača, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, vazdušni jastuk za kolena vozača. Naravno, tu je i daljinska komanda zaključavanja/otključavanja vrata, putni računar i brojne utičnice za punjač mobilnog, „ajfon“, „ajpod“ i slično...

U uslovima zimske vožnje, sa dosta magle, veoma korisna su i svetla za maglu koja se zaokreću u pravcu skretanja vozila.

Ono što nam je izazivalo nevericu su podaci o prosečnoj potrošnji goriva očitavani na putnom računaru. U zimskim uslovima, u ledenim danima koji su krajem januara okovali Beograd, većinom se krećući po gradskim ulicama, prosečna potrošnja nije prelazila 5,4 litra dizela!

TEHNIČKI PODACI

MOTOR: 1,3 „multidžet“

ZAPREMINA: 1.248 ccm

SNAGA: 95 ks

OBRTNI MOMENT: 200 Nm

0-100 km/čas: 11,7 sek.

MAKS. BRZINA: 178 km/čas

POTROŠNJA: Lit./100 km.

GRAD: 5,3

VAN GRADA: 3,5

KOMBINOVANO: 4,2

REZERVOAR: 45 lit.

DUŽINA: 4.065 mm

VISINA: 1.687 mm

ŠIRINA: 1.490 mm

MASA: 1.205 kg.

PRTLJAŽNIK

„Punto EVO“ raspolaže sa prtljažnim prostorom od 275 litara. Međutim, obaranjem zadnjih sedišta dobija se veoma respektabilnih 1.030 litara. Pri tome je zadnja klupa (asimetrično) deljiva što pruža dosta raznih mogućnosti za prevoz i kabastijih tereta. 



čitanja : 21625



Komentari

Na stranu rezultati testa..Ja i dalje NE MOGU da verujem da su oprali auto za potrebe testriranja i fotografisanja!!! Secer i vodu brzo...:D

Autor Uros Cuore Sportivo 09 Feb 2011, 12:33

Meni nije jasno kako mu treba toliko vremena od 0 do 100? Gotovo 100 ks i 200 Nm sa ukupno 1200 kg i tako los rezultat? Jedva je brzi od starog Logana sa 75 ks i 112 Nm.

Autor Marko 09 Feb 2011, 13:07

@Marko

Verovatno da je ekipa novinara superteška kategorija...

Autor Djordje 09 Feb 2011, 13:10

@ Marko
To su uradili zbog održavanja manje potrošnje i da bi kriva obrtnog momenta bila ista u velikom opsegu broja obrtaja

Autor Dejan L 09 Feb 2011, 13:46

Nije ekipa superteska kategorija nego je Punto kao moderniji i sigurniji automobil tezi 230kg od Logana (1.4 benzin) kome treba 13 sekundi, a dizel je uvek sporiji pa je 1.5dci 15 sec.

Autor Bole 09 Feb 2011, 13:49

Odlican!

Autor balkanboy 09 Feb 2011, 13:52

Pa svi hvale MJ od Fiata...dobar miks

Autor nikokaoja 09 Feb 2011, 14:52

Koji trotinet :-)

Autor Tu je svwe savwrseno 09 Feb 2011, 15:28

UCS
stize vodica, a EVO i secer, hehe.
Prevazidjen model pored mnogo svezijih konkurenata u klasi (c3, polo, swift, ibica, 207).
Nisam znao da ima ovaj 1.3 sa 120 hp, to deluje obecavajuce.

Autor Damko 09 Feb 2011, 15:34

Da nije ovo malo skupo za dizel B segmenta,bez obzira što je grande punto u pitanju?

Autor Moron 09 Feb 2011, 15:57

@Damko,
Bravo za igru reci! :D
Samo ne bi rekao da je 207 i Swift(bez obzira sto je redizajniran,gotovo je isti) nesto sveziji od EVO-a...

Autor Uros Cuore Sportivo 09 Feb 2011, 16:00

Nista tu nije prevazidjeno osim osmoventilskih benzinskih motora 1.2 i 1.4!
Jedini od pomenutih za kojeg se moze reci da je moderan je C3, svi ostali su tu negde...

Autor carobnjak 09 Feb 2011, 16:08

Pa gde je ovde TEST? Ovo je samo nabrajanje sa parkinga sta auto ima od opreme i motora. To sam i ja mogao da uradim u salonu.
Btw, auto od 14.400e, ima kao sve - a nema zadnje podizace stakala? Za auto od preko 4 metara ima vrlo mali gepek.
Sreca pa ima bolje konkurencije :)

Autor dzigi 10 Feb 2011, 22:19