Dacia Duster 1.6 16V na probi "Novosti"

Na skeneru „Novosti“ - „dačija daster 1,6 16 v ambians“ sa pogonom samo na prednjim točkovima. Cena osnovnog modela je 9.330 evra
Kada je rumunska „Dačija“, pod okriljem francuskog „Renoa“ počela da doživljava renesansu i da na tržište isporučuje jevtine, ali robusne, malo zahtevne ali izdašne automobile, niko nije ni pretpostavljao da će, po istom receptu , sa Karpata stizati i pravi, pravcati terenac!
Posle „našminkanog sandera„ modela „stepvej“ koji, samo izgledom, podseća na mini „krosovera“, i pri tome se sasvim dobro prodaje širom Evrope ali i u Srbiji, Rumuni su nam, ponudili model „daster“, vozilo koje su zaljubljenici u terenska vozila, plićeg džepa, jedva dočekali.
Početkom prošle godine, na testu „Novosti“ smo imali model sa pogonom na sva četiri točka i proverenim „Renoovim“ dizelašem 1,5 DCi. Tada nas je, moramo priznati, impresioniralo čak i više od nesumnjivih kvaliteta vozila, ogromno interesovanje koje smo izazivali gde god da smo zaustavili „dastera“.
Iako je prošlo godinu dana, opet se ponovila ista priča. I „brendirani“ model „dastera“ na čijim bokovima je jasno upućena poruka potencijalnim kupcima: „Podignite prašinu za sobom“ je izazivao znatiželju naših sugrađana, kao da se nedavno pojavio na tržištu.
I ponovo bujica „standardnih“ pitanja: „koliko košta“, „kakav je u vožnji“, „kako ide bez kvatro pogona“ ...
Ovoga puta, naša ekipa je imala na testu „dastera“ sa benzinskim motorom i pogonom na prednje točkove sa paketom opreme „ambians“.
U početnom paketu opreme „daster“ ima čelične felne od 16 inča, preklopivu zadnju klupu, ABS i sistem pomoći pri naglom kočenju, dva prednja vazdušna jastuka, servo upravljač, svetla sa dvostrukom optikom, spoljne retrovizore ručno podesive iz kabine, kodiranu blokadu paljenja, zatamnjena stakla...Za cenu od 9.330 evra, koliko košta ovaj model sa početnim paketom opreme, priznaćete, sasvim zadovoljavajuće!
„Ambians“ oprema, modela kakav je ekipa „Novosti“ imala na testu, sadrži, između ostalog i električno otvaranje prednjih stakala, daljinsko radio-frekvencijsko otključavanje, uzdužne krovne nosače u crnoj boji, bočne vazdušne jastuke napred za zaštitu glave i grudnog koša, ukrasne elemente u unutrašnjosti u sjajnoj sivoj boji (središnja konzola, obrub ventilacije, rukohvat na prednjim vratima), fiksne naslone za glavu napred nove generacije, vizuelno i zvučno upozorenje za nezakopčan pojas vozača i suvozača ...
Za dodatnu opremu, ovog nivoa (postoji i paket „laureat“) treba izdvojiti 11.031 evro!
Teško da je neko, bar na našem tržištu, dovoljno konkurentan odnosom cena-kvalitet, ovom „krosoveru“.
Benzinski motor od 1,6 litara je dobro znani „Renoov“ agregat sa 16 ventila, 105 „konja“ i 148 nm obrtnog momenta. To je pouzdan, ekonomičan motor. Na našem testu, potrošnja je bila nešto viša nego fabrički deklarisana, (7,6 litara na 100 km), ali treba reći da smo zanemarivši nedostatak „kvatro“ pogona, ipak, rešili da iskaljamo našeg „dastera“, skrenuvši nekoliko puta van asfaltne podloge.
Bez obzira što je „daster“ bez problema prešao preko mekih, raskvašenih šumskih puteva, jasno je da „4h2“ pogon nije namenjen onima koji žele da imaju pravog terenca.
Oni kojima „dugme za sva četiri točka“ nije neophodno, a koji žele „urbanog terenca“ za male pare, model na našem testu biće prava mera.
KARAKTERISTIKE
MOTOR: K 4M 696
ZAPREMINA: 1.598 ccm
SNAGA: 105 KS
OBRTNI MOMENT: 148 nm
0-100 km/čas: 11,8 sek
MAKS.BRZINA: 165 km/čas
POTROŠNJA: Lit./100 km.
GRAD: 9,6
VAN GRADA: 6,1
KOMBINOVANO: 7,1
REZERVOAR: 50 lit.
MASA: 1.160 kg
PRTLJAŽNIK: 475/1.636 lit.
Preuzeto sa : Novosti.rs
Nisam znao da se za te pare dobijaju i ove felne... A tek onaj ( "serijski" ) dodatak ispod pragova, glupost nevidjenja, to će baš da mu poveća urbane sposobnosti i ima da to očas posla "steše" o trotoare i betonske žardinjere ( bez toga, a u verziji 4X4, nesporno je sposoban delom i na terenu ).
Jedan moj kolega nedavno hteo da kupi "ful" dustera, baš se "napalio", ali kada ga je detaljno video iznutra ( materijale, dizajn i ergonomiju ), naprasno se "ispuhao". I odustao. Mislim da su za te pare unutra ipak mogli da naprave nešto bar malo lepše ( i udobnije ) od "unutrašnjosti logana" ( dok je preostali deo dustera ok, tj. podnošljiv ).
Sminkerski dodaci za nesminkerski auto.Moram da priznam da je pristojan auto za te pare, zapravo pokazuje kako u osnovi treba da bude auto - jednostavan
Mogli su mu ubacit' njegovog konkurenta X3 da se porede... :D :D :D
Pristojan jeste, ali ne i mnogo dobar... Unutra koliko god da doplatite za opcije izgleda jadno i jeftino, na nivou logana.
A evo dobio je i samo 3 zvezdice na NCAP kras testu... cisto da vidite gde se (sve jos) stedelo... Ipak sam vise ocekivao u 2010/2011-toj od samo 3 zvezdice, pogotovu sa renoovim pedigreom koji je dobijao 5 zvezdica još pre skoro 10 godina.
Imao sam priliku da ga izbliza pogledam. Stvarno opako izgleda, ali samo s' vana. Kad udjes unutra nema nista posebno i vidi se da se dosta stedilo na enterijeru. Vrata i gepek ako hoces da zatvoris moras se bas namuciti, posto se tesko zatvara... u prevodu moras da momacki zalupis. kad sam pitao za test voznju, rekli su mi da nemaju vozila za test voznju i da nece skoro imati (Novi Sad je u pitanju). I kako covjek da se opredjeli za kupovinu Dustera?! Exterijer ti se svidi, nisi ocaran sa finalnom obradom i jos ti neda da ga probas... krajnje neprofesionalno.