Hyundai ix20 1.4 CRDi na testu "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
„Hjundai ix20“ ispunjava sve želje. Spretan je u gradu i na autoputu, donosi uzbuđenje i komotno vozi petoro putnika
Na testu Kurira sedam dana vozili smo „hjundai ix20“. Međutim, ovde
zagonetka nestaje već na prvom kilometru - sve štima kao po loju.
Vozač je u glavnoj ulozi. Za njega zajedno rade elektronika, hidraulika,
senzori... Snaga elektroservo upravljača odlično je podešena. Volan prija
rukama, dobro je stilizovan i obložen je kožom.
Ništa lošiji nije ni menjač. Precizan je i, što je bitnije, podignut na pravo
mesto. Osim toga, ima šest brzina, standardno za sve dizele i jače benzince.
Sedište vozača je povišeno, retrovizori masivni i, logično, preglednost
odlična!
Epilog se nameće. Sve komande su lake i meke, ali uzbuđenje veliko. Iako je
„ix20“ relativno mali (4,1 m), u vožnji deluje masivno. Zato on smelo korača u
klasu gradskih monovolumena. U kabini je svaki centimetar upotrebljen. Na delu
je stari trik. Sedišta su povišena, pa ima mesta za čak petoro putnika. Ipak,
ovde zameramo to što sedište vozača ne može da se još spusti.
S druge strane, sve pohvale za stil u kabini. Presvlake za sedišta su
kvalitetne, u plavosivoj nijansi. Koliko je pažnje poklonjeno estetici, govore
stilizovani zvučnici u vratima. Tu su i mnogobrojne police, ali i kaseta na
svim mogućim mestima. Instrument-tabla, na kojoj dominira plava boja, odlično
sija u mraku i glavni je ukras u noćnoj vožnji. Veštim trikom plastika je
premazana kako bi se smanjila refleksija svetlosti.
Pod haubom smo imali turbo-dizel 1,4. Ima 90 konja i dovoljno snažno vuče
„ix20“ težak 1.370 kg. Auto je agilan i brz. Pomalo mu nedostaje elastičnosti,
ali kad se pedala gasa pritisne do patosa, aktivira se „overbust“, koji obezbeđuje
dodatnu snagu i vrlo brzo donosi maksimalni obrtni moment. Bitno je to da je
obezbeđeno međuosovinsko rastojanje od 2,6 metara, koje znatno pojačava
stabilnost, toliko važnu u klasi povišenih vozila.
Završimo sa dizajnom. „Hjundai ix20“ izgleda dobro. Prednji deo je solidan,
bokovi fluidni, ali vrhunski šmek donosi zadnja masivna svetlosna grupa, koja
se useca u zadnja vrata i bočni deo.
Početna cena od 12.900 evra je odlična, dok dizelaši koštaju od 15.290 evra.
Važnije je da je „ix20“ automobil koji svim adutima na školski način dokazuje
snagu MPV klase i nepogrešivo zadovoljava svačiji ukus.
Po dva benzinca i dizela
Sva četiri motora za „ix20“ ispunjavaju evro pet standard. Benzinci 1,4 i 1,6
DOHC imaju 90, odnosno 125 KS. Oba naftaša su 1,4 - jedan je „navijen“ na 77
KS, a drugi na 90 „grla“. Dodatno se može ugraditi start-stop sistem. Svi
modeli, osem 1,4 benzinca, imaju šestostepene manuelne menjače, a može se
naručiti i automatik.
Po dva benzinca i dizela
Sva četiri motora za „ix20“ ispunjavaju evro pet standard. Benzinci 1,4 i 1,6
DOHC imaju 90, odnosno 125 KS. Oba naftaša su 1,4 - jedan je „navijen“ na 77
KS, a drugi na 90 „grla“. Dodatno se može ugraditi start-stop sistem. Svi
modeli, osem 1,4 benzinca, imaju šestostepene manuelne menjače, a može se
naručiti i automatik.
Autor : Mladen Radulović
Kako bre odlična početna cena od 12900eur za 1.4 benzinca? Pa to je znatno skuplje od i30 (10490eur)
SKUPO! SKUPO! SKUPO!
Ako za tren zanemarimo cenu, činjenica je da je ponuda prostora za putnike ( uvećan Wb ), veličina prljažnika, bogatstvo opreme i ponuda motora za svaku pohvalu. Ali, istina je da za iste ( pa i manje ) pare može da se kupi i30CW, a to je još više prostora za porodicu.
Je novi model al opet toliko skuplji od i30 koji je po meni iako stariji opet bolji automobil. Mozda za jedno 4-5 godina kad bude 8500 evra
Nova Honda Jazz (od 2008.) je no.1 u MPV klasi. U ponudi su dva atmosferska benzinska motora koji su tehnološki mnogo napredniji od ovih u ix20. Dizel motora nema, u Hondi kažu ne treba ...
Jazz je oko 300kg lakši od ix20.
@Miki
Jeste skupo, ali da vidimo zašto? Jedan od razloga je cena zaštite od korozije, karoserija i30 nije galvanizovana (garancija 6 godina), kod ix20 jeste (garancija 12 godina).
Verovatno je razlika i u izboru ostalih materijala ...
Nista se vi ne sekirajte,brzo ce ovaj auto biti u ponudi sa nekim neverovatnim popustom za oko 10 hilj.Morali su da na pocetku stave neku bombasticnu cenu,inace ne bi imalo mesta za popust...Inace auto mi je kao bombonica,za mene licno (tj. za moje potrebe) idealne dimenzije i performanse.
Neverovatno je kako se cudite ceni koja je na pocetku zivota novog modela uvek napumpana. Pogledajte vengu.
Neverovatno je i to sto se bez razuma forsiraju testovi tromih dizelasa kad je benzinac jeftiniji, duplo jeftiniji za odrzavanje, trosi manje (nakon ugradje plina) i cak je i cena benzina niza od dizela. Jos kad stigne turbo od jednog litra i 110 ks sahranice dizele zauvek.
ix20 je daleko bolji i lepsi auto od i30. Ovaj drugi ima mali klirens i ogromne prepuste, uzasnu vidljivost...
jedina ix20-mana je sto se bez osnova forsiraju mrtve boje (sve nijanse sive) a ovom veselom autu bi super legla zelena sa i20, zlatna sa ceeda... jedino osvezenje je narandzasta...
digli su i garanciju na 7 godina...
honda (sve posebno dzez) nije za srbiju. Tvrda, mali klirens, nema servisa, cene delova.
Hyundai se probio kvalitetom pa to mora i da naplati.
I ja bih voleo ix20 1.6b 6br. i plin i srednji nivo sa tempomatom za 11000E al ne moze.
Posle ugradnje plina moze da trosi samo vise, ne manje - samo je cena voznje jeftinija. A to da neko kupi nov auto i onda ugradjuje plin kod majstor Zike da bi se "vozio za dz" - to postoji samo u zemlji Srbiji.
Rašo
Ne razumem otkud ti to da i30 ( u odnosu na ix20 )ima "ogromne prepuste".
Pa, i30 ima Wb 265 i dužinu od 425, tako da mu je ukupan zbir "prepusta" manji nego kod mnogih vozila C segmenta ( koji uz taj ili sličan Wb "gadjaju" dužinu i do 4,5 metra ).
Sa druge strane, ni ix20 se po pitanju "prepusta" bitno ne razlikuje od i30, jer sa Wb 261,5 ima dužinu od 410 cm.
Dakle, ukupna razlika zbira prepusta izmedju ta dva vozila je malo veća od 10 cm, što običan ( ili neobičan ) vozač gotovo da nikada neće osetiti kao praktičnu razliku u eksploataciji. Bar ja to nikada osetio ne bih.
A što se tiče problema klirensa, praktično ga "nema" niti jedan MPV automobil ili uobičajeno vozilo C segmenta. Za ( makar neki ) klirens ipak treba malo više para.
@ Moron
307 ima prepust aj zdravo, a 407 ima prepust bar 70cm. I zato 407 je grebač asvalta, kad silaziš sa ivičnjaka, uvek se čuje krrrrrrrrrrrrrrrrrrr
carobnjak
Suština moje "priče" je da je i30 dobar automobil ( u granicama proseka ).
Dejan L
407 ima prednji prepust od 1.028 mm. Za duži ( i nepraktičniji ) "nos" u toj klasi nisam čuo. Mada ni "mudrost" 308 po tom pitanju nije baš neka.
@Moron
da, vozio sam se u njemu i mogu da potrvdim, ne moze se napraviti bolji auto za te pare, a da ima i takvu opremu!
Nije los ni ovaj ix20!
Priče o malom klirensu modela i30 se vuku od njegovog pojavljivanja. Razlog je veoma banalan a to su veoma krute prednje i zadnje zavesice, koje su imala vozila uvezena iz Koreje. Vozila iz Češke koja se uvoze zadnje tri godine ih nemaju.
Imao sam i30 proizveden u Koreji a već 6 meseci vozim "Čeha". Tamo gde sam redovno zavesicama zapinjao sa "Korejancem" sada prolazim bez ikakvih problema. Ne pamtim da sam ikada zakačio nešto "odozdo" sa novim i30.
Inače kada zavesicom za blato sednete na ivičnjak to zaista zvuči jezivo, kao da je auto legao patosom na njega.
Dakle sve stoji. Ko nije pristalica plina neka kupi dizela. Ja samo znam da racionalan kupac kupuje dizela ako prelazi preko 25000 km godisnje. Vozim na plin i prezadovoljan sam, iako je pitanje kako stvari funkcionusu za sekvente. Ja se opet nadam jos bolje, i na hrvatskim forumima je za i30 poisalo da je prosecna potrosnja 10 lit plina.
Prepusti na ix20 su ynacajno manji, posebno prednji. Klirens kod i30 je 150mm, a kod ix20 je 156mm. Svaki mm je bitan. Na zalost u ovoj prici ne postoji standard, klirens bi trebalo da se prikazuje u dve dimenzije po povrsini poda, da se za svaki auto ne samo terence zna napadni i nazadni ugao.. Jos je veci problem sto neko prikazuje klirens sa neopterecenim a neko sa opterecenim autom...
Skoda (fabia i octavia) je smesna (130mm), na yalost i kod nove elantre je samo 140mm.
Sto se potrosnje tice pogledajte
spritmonitor.de
Pa veci i funkcionalniji gepek, bolja preglednost(veca stakla, visa pozicija, manji C stub).
@Moron
probleme klirensa ima stara meriva. Ya prepust niji bitan ybir nego kolko je prednji a kolko yadnji...pa klirens, ugao. Jasno da ne moy i30 da bude dunster, al u praksi se ljudi yale na kacenje. Sad znamo da se Cesi ne cesu. I pored toga gledam da svog swifta "menjam" za ix20 a ne i30, samo da mu cena padne 15%, a cenuim da ce to biti na jesen.
Raša & Dragan
Pa, ako su kod i30 problem "zavesice" za blato, to se lako reši - skinu se. Ja sam na 307 imao takav "problem" sa ( plastičnim ) prednjim zavesicama i kada sam ih skinuo, problema više nije bilo ( mada oni za 307 i ne trebaju mnogo, jer je galvaniziran, a pred. blatobrani su od plastike ).
No, taj problem ne mora da se javi samo kod vozila sa malim klirensom i plastičnim zavesicama. Imao sam sličan problem i sa starom vitarom ( sa klirensom 22 cm i pragovima udaljenim od tla preko 30 cm ) i gumenim prednjim zavesicama, jer mi se znalo destiti da ih u vožnji unazad ( pri penjanju na baš visok trotoar ili "stepenicu" ), "uklešti" prednji točak ( uglave se izmedju trotoara i točka ), pa mi je jednom kao posledica toga ( pored zavesice )bila "iščupana" i plastična zaštita praga.
I pored svega mislim da su u oblastima gde se zimi sipa "rizla", ( prednje ) zavesice nužne za zaštitu podvozja kola, jer u kombinaciji sa vangradskom vožnjom rizla veoma brzo sve "ispeskari", a onda ti džaba i cink.