Renault Megane Coupe 1.6 GT Line na testu "Novosti"

Preuzeto sa : Novosti.rs
Dizajneri „Renoa“ uspeli su da nadmaše sami sebe, što je, ne samo u auto-industriji, i najteže. Ionako lepi „megan kupe“, samo laganim „završnim potezom kičice“, učinili su još lepšim, atraktivnijim i udahnuli mu neverovatnu sportsku eleganciju. Tako su za relativno malo novca uspeli da srećniku za volanom dopuste ostvarenje većine dečačkih snova u vezi sa sportskim automobilima.
Automobil na testu „Novosti“, „reno megan kupe“, šepurio se oznakom „GT lajn“. Zanosni, prefinjeni francuski šarm istaknut završnom obradom u boji „dark metal“, sa ukrasnim profilima svetala za maglu, retrovizorima i spoljnim kvakama na vratima. Tu su i aluminijumske felne „celzijum“ od 17 inča i difuzor na zadnjoj strani. Svetla su još izraženija zbog crnog okvira, deluju „mačkastije“ i izazovnije.
Dizajn
U unutrašnjosti su svi detalji osmišljeni u sportskom stilu. Očaraće vas sedišta „renoa sport“, sa mnogobrojnim podešavanjima, uz aluminijumske papučice za gas, kočnicu i kvačilo. Analogni brzinomer, obrtomer u beloj boji i, naravno, sportski dizajniran obruč upravljača presvučen kožom, baš kao i ručica šestobrzinskog menjača, daju mu dodatni šmek.
„GT-lajn“ ima i poboljšanu sportsku šasiju koja osigurava bolju kontrolu kretanja vozila i optimalno uživanje, ali ne na uštrb udobnosti. On ima ugrađene savremene elektronske sisteme protiv proklizavanja (ASR), tu je i funkcija kontrole podupravljanja (CSV) i sistem za kontrolu stabilnosti vozila (ESP), koji će vam pomoći ako „malo preterate“ prilikom prolaska kroz krivinu, ili u sličnim uslovima.
Ekonomičan
Kada se „zakopčate“ u svoja sportska „GT lajn“ sedišta, pritisnete dugme „start-stop“, prijatno se iznenadite reakcijom i zvukom motora od svega 1,6 litara sa 110 „konja“. Tada vam ne preostaje ništa drugo osim da uživate u vožnji. Menjač sa šest brzina je posebna priča. Precizan, sa kratkim hodovima, tako da vas indikator optimalne promene stepena brzine već na 60 km/h „tera“ da „šaltate“ u najviši stepen prenosa! Naravno, ko želi da vozi ekonomično „poslušaće“ savet kompjutera, a ko želi da mu „kupe“ isporuči i dozu adrenalina, izabraće veći broj obrtaja motora!
„Reno“ svoj „megan kupe“ na našem tržištu nudi u opciji sa jednim benzinskim motorom i tri dizel agregata. Na našem testu bio je benzinac zapremine 1.600 kubika sa 110 KS i obrtnim momentom od 151 Nm pri 4.250 obrtaja.
Snaga
I tu dolazimo do onog dizajnerskog poduhvata sa početka priče. U „GT lajnu“ imate utisak da do stotke stižete za mnogo brže od 10,5 sekundi, da imate sasvim dovoljno snage da jurnete i preko fabrički deklarisanih 195 km na čas. Jednostavno „Renoovi čarobnjaci“ su, kao što se vidi na našem testu, žestoko poradili na takozvanom „subjektivnom osećaju vozača“.
Zavodljiv, sportski, i neponovljivo francuski šarmantan, ovaj „Reno megan kupe“, koji ima osnovnu cenu od 13.490 evra, u paketu „GT lajn“ košta 18.426 evra.
BOGATA OPREMA
Dodatnu opremu za „GT lajn“ čine električno podesivi retrovizori u crnoj boji, aluminijumske felne „17 celzijum“, pomoć pri parkiranju unazad, prednja sedišta RS, kožom presvučeni upravljač i ručica menjača, sportska šasija...
POTROŠNJA
GRAD 9,3 l
VAN GRADA 5,3 l
KOMBINOVANO 6,9 l
REZERVOAR 60 l
Autor : Petar Živković