home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Novosti.rs

Kada su „Fijatovi“ automobili u pitanju sigurno je da se radi o prosečnim vozilima, dobrog sklada cene i kvaliteta, što je velikim delom i doprinelo da ova kompanija postane jedna od vodećih u svetu. 

Sa novom „lineom“ italijanski proizvođač je nastavio tu tradiciju, a srpsko tržište je dobilo još jednog konkurenta u klasi porodičnih vozila. Ipak, automobil koji se našao u našim rukama daleko je od mirnog i dosadnog četvorotočkaša, jer bez ikakvih problema može da vas „zalepi“ za sedište.

Na testu „Novosti“ imali smo „benzinca“, verziju „t-džet 16V“ sa najjačim motorom koji se može naći na našem tržištu. Solidnih 1.400 kubika, moćnih 120 „konja“, 5.000 obrtaja u minutu i obrtni momenat od 206 Nm, čine ovaj četvorotočkaš vrlo pouzdanim na otvorenom putu. Prvi utisak koji se stekne kada pritisnete papučicu za gas je da odlično ubrzava. Odmah po preuzimanju mogli smo da vidimo kako reaguje u preticanju. Bili smo vrlo zadovoljni. Već posle nekoliko pređenih kilometara osetili smo sigurnost. Koliko je ova „linea“ zaista snažna najbolje može da se vidi na autoputu, gde smo bez ikakvih problema postizali „stotku“, a čak ni velike uzbrdice nisu mogle da je uspore.

Iako nam je u prvom trenutku delovalo da će „linea“ biti veliki potrošač, kada smo prestali da isprobavamo njegove sposobnosti ubrzavanja pokazao se poprilično štedljivim. Za sedam dana kombinovane vožnje, prilikom koje smo značajan deo vremena proveli u gradu, putni računar je pokazao 8,2 litra. S obzirom na to da se u to mora uračunati i dosta „žustrog“ testiranja sa visokim brojem obrtaja, kod četvorotočkaša koji raspolaže sa 120 konja, utisak je bio pozitivan. Ipak, odlučili smo da posebno obratimo pažnju na to koliko „linea“ troši sa različitim tipom vožnje. Ako ste u gradu i pazite da ne dodajete previše gas možete proći sa prosekom od oko sedam i po litara. Na otvorenom putu prilikom 2.000 obrtaja i brzini id 90 km/č trošili smo svega 5,5 litara, dok je na 3.000 obrtaja i 120 km/č potrebno bilo oko 6,5 litara na 100 km. Bez ikakvih problema dostigli smo i brzinu od 160 km/č, a tada je motor postizao 4.000 obrtaja u minutu i trošio oko 12 litara.

Kada se nalazite za volanom, preglednost će vam predstavljati problem, jer se tokom vožnje ne vide ni prednji ni zadnji kraj. Zbog toga vam treba dosta vremena da se naviknete i steknete osećaj prave dužine „linee“. Unutrašnjost je vrlo skromno urađena i previše plastična, sa uočljivim „rupama“ na pojedinim mestima gde komponente treba da se spajaju.

Servo volan je poprilično krut i dodatno otežava parkiranje. Od opreme, model koji smo mi testirali, poseduje klima-uređaj, električne podizače prednjih prozora i elektropodesive retrovizore, putni kompjuter i muzički plejer (vrlo skromnog izgleda). Treba napomenuti da ćete osetiti solidnu udobnost ako ste na vozačevom ili suvozačevom sedištu, ali to nećete moći da garantujete i ostalim putnicima. Zadnja klupa je iz nekog razloga izuzetno visoko postavljena, pa se može desiti da vaši prijatelji glavom „kače“ krov.

Kada se sve sabere i oduzme, može se reći da „linea“ ima dobar potencijal, ali da joj treba još dorade. Model koji smo mi testirali košta ne tako malih 11.999 evra, uz mogućnost doplate za dodatnu opremu.

MODELI U PONUDI

Kompanija „Fijat“ pored modela koji smo mi testirali ima još dve „linee“. Znatno slabija verzija sa istom zapreminom motora i 78 „konja“ je ujedno i najjeftinija i staje 9.999 evra. Najskuplji model je dizel 1.3 sa 90 konjskih snaga, čija je cena u osnovnoj verziji 12.499 evra.

DIMENZIJE

DUŽINA 4560 mm

ŠIRINA 1730 mm

VISINA 1494 mm

ZAPREMINA PRTLJAŽNIKA 500 l

PODACI

MOTOR

1.368 ccm

EMISIJA euro 4

MENJAČ 5+R

MAKS. BRZINA 200 km/č

DO 100 km/č za 9 sek.

Autor : Nikola Nedeljković

Foto : Novosti.rs



čitanja : 3804



Komentari