home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Kurir-info.rs

U bliskoj prošlosti elektromobili su bili daleko od saobraćaja. Sada smo vozili „amperu“. Ovako izgleda nova automobilska era

Stiskamo gas, ali sve što se čuje je zujanje i blagi fijuk. Zapravo samo nekoliko decibela daleko smo od apsolutne tišine. Ipak, automobil ubrzava ubedljivo, do stotke mu treba samo devet sekundi! To je to. Objavljujemo početak električnog doba. Predstavljamo „opel amperu“, tzv. vozilo sa produženim dometom i prvi upotrebljivi elektroautomobil sa razumnim odnosom uloženo-dobijeno.

Prodaja na jesen


Već od septembra moći će da se kupi u Evropi po ceni od 42.900 evra. U Srbiju će zvanično stići krajem 2012, ali naravno, moći će da se kupi i ranije. „Ampera“ na struju može da pređe 60 kilometara. Čak 80 odsto vozača u svetu ne prelazi veću razdaljinu tokom dana. Ako se potroše volti, pali se benzinski motor. Međutim, on ne pokreće direktno automobil već puni baterije strujom, odakle se crpi pogonska snaga.

„Amperu“ smo vozili u Hagu na svetskoj premijeri. Auto se pali pritiskom na dugme, posle čega se pale dva digitalna ekrana. Potpuna je tišina, a sve je kao u svemirskom brodu. Enterijer je potpuno futurizovan. Tu su četiri odvojena sedišta - napred i nazad. Obloge vrata su od crvene plastike sa modernim utisnutim slovima.

Auto se vozi kao klasičan automatik. Prebacujemo u D i krećemo. Čuje se blagi zvuk napona i tihi fijuk, sličan radu mlaznog motora. Auto ubrzava snažno. Baterija je puna i pokazuje domet 60 kilometara. Sumnjičavi smo prema ovom podatku. Ipak, ne štedimo struju, ubrzavamo normalno, a na autoputu vozimo oko 130 km/h.

Ali, ovde nema prevare. Tek posle 59 električnih kilometara upalio se benzinski agregat. Počeli smo da „spaljujemo“ benzin. Međutim, čak i tada veoma je tiho jer SUS motor prvo puni baterije, odakle dolazi snaga do elektromotora. U slučaju da stisnemo pedalu gasa do kraja, može se čuti nešto jača buka, ali na 130 km/h veoma je tiho, mnogo tiše od svih automobila koje smo vozili do sada. Pomenimo da su dva srpska novinara prešla na struju 89 kilometara.

„Ampera“ se vozi kao svaki drugi automobil. Samo je mala razlika jer koči nešto snažnije. Dizajn je, prema našem mišljenju, pun pogodak. Izgleda kao istinski sportista. Ima modernu liniju iz svih perspektiva. Položaj za volanom je odličan dok nečujni pogon garantuje ekskluzivnost i poglede na putu.

Sada nema nazad

Filozofija autoindustrije je kompromis energije. Čak 80 odsto svih vozača u proseku ne prelazi više od 60 km dnevno. Ipak, ako krenu na duži put, benzinski agregat nudi autonomiju od 500 km. Zato je ugradio tačno toliko baterije, koja ima svoju težinu i cenu, pa ovaj auto košta razumnih 42.900 evra. Ova ideja budućnosti stvorila je „amperu“. Alternativni izvori energije nemaju alternativu. Točak novog vremena je pokrenut i više neće moći da se zaustavi.

Opel Ampera

Snaga baterija:16 kWh
Snaga: 150 KS
Elektrodomet: 40-80 km
Od 0 do 100 km/h: 9 s
Maks. brzina: 161 km/h
Dužina: 4,40 m
Širina: 1,79 m
Visina: 1,43 m
Prtljažnik: 310/1,100 l
Cena: 42.900 evra

Birajte stil vožnje

Vozači mogu da izaberu nekoliko opcija vožnje. Prvi je „normal“, u modu „sport“ pojačava se osetljivost pedale gasa. Tu su i dve dodatne opcije: „mauntin“ (planinska) opcija i „hold-čardž“ (ekonomična) opcija štedi preostali kapacitet energije baterija.

Sto kilometara za 220 dinara!

Ukoliko se uzme cena od 12 evrocenti za kilovat-čas, „ampera“ prelazi 100 kilometara za 220 dinara (u Evropi 3,6 evra). Ukoliko vozač vozi samo na struju i godišnje pređe 15.000 kilometara, to će ga koštati oko 300 evra za celu godinu.

„Voltek“ pogonski sistem

Električna pogonska jedinica sastoji se od električnog vučnog motora, električnog generatora/motora i planetarnog seta. Kad se potroši baterija, pogonska snaga visokoefikasnog benzinca od 1,4-litra sa 86 KS preko generatora neprimetno stiže u elektronski motor.

Baterija

Jedinstvena baterija u obliku slova T teška je 198 kg, sa 16 kWh kapaciteta. Smeštena je u centralnom tunelu vozila i zaštićena je potpornim šinama od martenzita velike snage. Sastoji se iz 288 litijum-jonskih ćelija u obliku prizme. Ovo je jedina masovno proizvedena baterija koja može da se greje ili hladi.

Do stotke za devet sekundi

Nezavisno istraživanje je pokazalo da 80 odsto vozača u Evropi pređe oko 60 kilometara dnevno. Baterija se puni za četiri sata na kućnoj utičnici od 230 V. Obrtni moment od 370 Nm je trenutan. „Ampera“ do stotke ubrzava za devet sekundi, maksimalno 161 km/h.

Autor : Mladen Radulović

Foto : Kurir-info.rs



čitanja : 1846



Komentari

Papreno! U USA je maltene isti auto $40000, što je 30000e.

Za mnogo manje para od 42000e, recimo 25.000e može se kupiti Passat 1.6TDI bluemotion, koji ne troši mnogo više (prosek 4.2l/100km)... trebalo bi verovatno da pređemo 1.000.000km ili više sa Amperom da bi opravdali razliku cene po kilometru... neka neko izdračuna ako može!

Autor Miki 01 Avg 2011, 13:33

Mene vise zanima koju amperazu ima, tj. koliko kilovata trosi punjac...

Nesto sumnjam da moze tek tako da se prikljuci na klasicnu uticnicu osiguranu sa 16A... pa cak i da se stavi bolji osigurac, sta sa instalacijom... mozda trofazni prikljucak...
U svakom slucaju, malo mi je nejasno, kako bi se to resilo po zgradama... Svako bi hteo da puni nocu, kada je struja jeftinija...

Sta god, ova tehnologija je prilicno daleka od srbije....

Autor Gagi 01 Avg 2011, 14:58

Autonomija 40-80 km za cenu vozila od 42.900 evra? To samo lud može da kupi

Autor Moron 01 Avg 2011, 21:10

Cena u startu jeste visoka ali kad se sve sabere i oduzme ko ima te pare mislem da vredi!

Autor bk 02 Avg 2011, 18:59

U EU ce da bude hit zbog velikih subvencija i poreskih olaksica, besplatnog parkinga, itd., kod nas tesko mozda neka elita da se pokazuje kako ce tako da sacuva polarnog medveda od izuimranja i drvece.... :)

Autor Orlo 02 Avg 2011, 19:53