Opel Ampera na probi "Kurira"

Preuzeto sa : Kurir-info.rs
U bliskoj prošlosti elektromobili su bili daleko od saobraćaja. Sada smo vozili „amperu“. Ovako izgleda nova automobilska era
Stiskamo gas, ali sve što se čuje je zujanje i blagi fijuk. Zapravo samo
nekoliko decibela daleko smo od apsolutne tišine. Ipak, automobil ubrzava
ubedljivo, do stotke mu treba samo devet sekundi! To je to. Objavljujemo
početak električnog doba. Predstavljamo „opel amperu“, tzv. vozilo sa
produženim dometom i prvi upotrebljivi elektroautomobil sa razumnim odnosom
uloženo-dobijeno.
Prodaja na jesen
Već od septembra moći će da se kupi u Evropi po ceni od 42.900 evra. U Srbiju
će zvanično stići krajem 2012, ali naravno, moći će da se kupi i ranije.
„Ampera“ na struju može da pređe 60 kilometara. Čak 80 odsto vozača u svetu ne
prelazi veću razdaljinu tokom dana. Ako se potroše volti, pali se benzinski
motor. Međutim, on ne pokreće direktno automobil već puni baterije strujom,
odakle se crpi pogonska snaga.
„Amperu“ smo vozili u Hagu na svetskoj premijeri. Auto se pali pritiskom na
dugme, posle čega se pale dva digitalna ekrana. Potpuna je tišina, a sve je kao
u svemirskom brodu. Enterijer je potpuno futurizovan. Tu su četiri odvojena
sedišta - napred i nazad. Obloge vrata su od crvene plastike sa modernim
utisnutim slovima.
Auto se vozi kao klasičan automatik. Prebacujemo u D i krećemo. Čuje se blagi
zvuk napona i tihi fijuk, sličan radu mlaznog motora. Auto ubrzava snažno.
Baterija je puna i pokazuje domet 60 kilometara. Sumnjičavi smo prema ovom
podatku. Ipak, ne štedimo struju, ubrzavamo normalno, a na autoputu vozimo oko
130 km/h.
Ali, ovde nema prevare. Tek posle 59 električnih kilometara upalio se benzinski
agregat. Počeli smo da „spaljujemo“ benzin. Međutim, čak i tada veoma je tiho
jer SUS motor prvo puni baterije, odakle dolazi snaga do elektromotora. U
slučaju da stisnemo pedalu gasa do kraja, može se čuti nešto jača buka, ali na
130 km/h veoma je tiho, mnogo tiše od svih automobila koje smo vozili do sada.
Pomenimo da su dva srpska novinara prešla na struju 89 kilometara.
„Ampera“ se vozi kao svaki drugi automobil. Samo je mala razlika jer koči nešto
snažnije. Dizajn je, prema našem mišljenju, pun pogodak. Izgleda kao istinski
sportista. Ima modernu liniju iz svih perspektiva. Položaj za volanom je
odličan dok nečujni pogon garantuje ekskluzivnost i poglede na putu.
Sada nema nazad
Filozofija autoindustrije je kompromis energije. Čak 80 odsto svih vozača u
proseku ne prelazi više od 60 km dnevno. Ipak, ako krenu na duži put, benzinski
agregat nudi autonomiju od 500 km. Zato je ugradio tačno toliko baterije, koja
ima svoju težinu i cenu, pa ovaj auto košta razumnih 42.900 evra. Ova ideja
budućnosti stvorila je „amperu“. Alternativni izvori energije nemaju
alternativu. Točak novog vremena je pokrenut i više neće moći da se zaustavi.
Opel Ampera
Snaga baterija:16 kWh
Snaga: 150 KS
Elektrodomet: 40-80 km
Od 0 do 100 km/h: 9 s
Maks. brzina: 161 km/h
Dužina: 4,40 m
Širina: 1,79 m
Visina: 1,43 m
Prtljažnik: 310/1,100 l
Cena: 42.900 evra
Birajte stil vožnje
Vozači mogu da izaberu nekoliko opcija vožnje. Prvi je „normal“, u modu „sport“
pojačava se osetljivost pedale gasa. Tu su i dve dodatne opcije: „mauntin“
(planinska) opcija i „hold-čardž“ (ekonomična) opcija štedi preostali kapacitet
energije baterija.
Sto kilometara za 220 dinara!
Ukoliko se uzme cena od 12 evrocenti za kilovat-čas, „ampera“ prelazi 100
kilometara za 220 dinara (u Evropi 3,6 evra). Ukoliko vozač vozi samo na struju
i godišnje pređe 15.000 kilometara, to će ga koštati oko 300 evra za celu
godinu.
„Voltek“ pogonski sistem
Električna pogonska jedinica sastoji se od električnog vučnog motora,
električnog generatora/motora i planetarnog seta. Kad se potroši baterija,
pogonska snaga visokoefikasnog benzinca od 1,4-litra sa 86 KS preko generatora
neprimetno stiže u elektronski motor.
Baterija
Jedinstvena baterija u obliku slova T teška je 198 kg, sa 16 kWh kapaciteta.
Smeštena je u centralnom tunelu vozila i zaštićena je potpornim šinama od
martenzita velike snage. Sastoji se iz 288 litijum-jonskih ćelija u obliku
prizme. Ovo je jedina masovno proizvedena baterija koja može da se greje ili
hladi.
Do stotke za devet sekundi
Nezavisno istraživanje je pokazalo da 80 odsto vozača u Evropi pređe oko 60
kilometara dnevno. Baterija se puni za četiri sata na kućnoj utičnici od 230 V.
Obrtni moment od 370 Nm je trenutan. „Ampera“ do stotke ubrzava za devet
sekundi, maksimalno 161 km/h.
Autor : Mladen Radulović
Foto : Kurir-info.rs
Papreno! U USA je maltene isti auto $40000, što je 30000e.
Za mnogo manje para od 42000e, recimo 25.000e može se kupiti Passat 1.6TDI bluemotion, koji ne troši mnogo više (prosek 4.2l/100km)... trebalo bi verovatno da pređemo 1.000.000km ili više sa Amperom da bi opravdali razliku cene po kilometru... neka neko izdračuna ako može!
Mene vise zanima koju amperazu ima, tj. koliko kilovata trosi punjac...
Nesto sumnjam da moze tek tako da se prikljuci na klasicnu uticnicu osiguranu sa 16A... pa cak i da se stavi bolji osigurac, sta sa instalacijom... mozda trofazni prikljucak...
U svakom slucaju, malo mi je nejasno, kako bi se to resilo po zgradama... Svako bi hteo da puni nocu, kada je struja jeftinija...
Sta god, ova tehnologija je prilicno daleka od srbije....
Autonomija 40-80 km za cenu vozila od 42.900 evra? To samo lud može da kupi