
Španija je napredovala na čelo BYD-ove lestvice kandidata zahvaljujući relativno niskim troškovima proizvodnje i zelenoj energetskoj mreži, rekao je jedan od izvora.
Kineska kompanija je već objavila da traži lokaciju za treći pogon u kojem bi proizvodila vozila za evropsko tržište, ali Španija se do sada nije pominjala među vodećim kandidatima, napominje Reuters.
BYD trenutno planira da proizvodi vozila namenjena evropskom tržištu u Mađarskoj i Turskoj, a treći pogon bi mu doneo prednost u nadmetanju s američkim Teslom.
Kompanija namerava da u roku od tri godine sva električna vozila namenjena evropskom tržištu proizvodi na Starom kontinentu i time izbegne carine EU-a.
Pogon u Mađarskoj je još u izgradnji, a izvori su za Reuters u julu rekli da je početak proizvodnje odložen za sledeću godinu. Fabrika u Turskoj bi trebalo da počne s radom u 2026.
Industrijska infrastruktura i jeftina električna energija čine Španiju idealnom lokacijom za širenje BYD‑ove evropske proizvodnje, rekao je u septembru za Reuters BYD‑ov direktor za Španiju i Portugal Alberto De Aza.
Kompanija će objaviti odluku o novoj lokaciji u Evropi do kraja godine i još razmatra i druge zemlje, upozorio je jedan od izvora, a mora da pribavi i dozvolu kineskih regulatora.
Među kandidatima sui se pominjale i druge zemlje, uključujući Nemačku, ali rasprava unutar kompanije je iznedrila problem visokih troškova rada i energije.
Špansko ministarstvo industrije i BYD su odbili da za Reuters komentarišu navode neimenovanih izvora.
Španija zauzima drugo mesto na lestvici vodećih evropskih proizvođača automobila i u proteklim godinama je privukla ulaganja, između ostalog, nemačkog Volkswagena te kineskog Cheryja i CATL-a.
Kompanije je privukao pet milijardi evra vredan plan koji je španska vlada najavila 2020. da bi privukla ulaganja proizvođača električnih automobila i baterija. Za njegovo finansiranje Španija se koristi sredstvima iz fonda Evropske unije za pomoć nakon pandemije, napominje Reuters.
U prvih osam meseci ove godine BYD je u Evropi prodao gotovo 100.000 vozila, gotovo četiri puta više nego u istom prošlogodišnjem periodu, prema septembarskom izveštaju Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).
Diplomatske i poslovne veze između Španije i Kine su inače značajno zatoplile proteklih godina, konstatuje Reuters. Madrid je tako na prošlogodišnjem glasanju Evropske unije o uvođenju carina na električne automobile proizvedene u Kini bio uzdržan. Peking je u internim razgovorima uputio proizvođače automobila da obustave ulaganja u evropske zemlje koje su podržale uvođenje carina.
Izvor: Seebiz.eu / Reuters
Foto: Arhiva Autoblog.rs / BYD