home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa : Kurir-info.rs

Za volanom „smarta“ nemate osećaj da je dugačak samo 2,7 metara. On je urbana legenda i garantuje da će privlačiti poglede prolaznika

A kakav je taj „smart“? Evo kakav je...

Najmanji auto na svetu prvi put na testu Kurira. Pred nama samo 2,7 metara metala i četiri mala točka. Lepo je videti ga na ulici, ali malo je drugačije kad treba sesti za volan. „Gde ti je kaciga?“, pitaju zabrinuti prijatelji.

Sve je, ipak, lakše za komandama. Kabina deluje prostrano. Enterijer je veseo jer je naš „smart“ obojen u crveno. Sedište je visoko, slično kao u A klasi, i veoma je pregledan.

Sedišta se ne podešavaju po visini, dok je volan statičan. Ipak, vozaču od 185 cm sve je pri ruci. Sigurni smo - i viši i niži neće imati problem. Odmah primećujemo da je plastika upravljača odlična. Zanimljivo je mesto kontakt-brave, koja je smeštena pored ručne kočnice. Eto radosti svaki put kad treba da upalimo motor.

Menjač je automatizovan. Ima tri moda (A - automatik, R - rikverc i N - neutral), a može da se šalta i manuelno. Kad se ubaci u A, auto ne kreće dok ne dodamo gas. Pri promeni brzina automatske transmisije osećaju se blagi trzaji. Ipak, nemamo utisak da vozimo kratak auto.

Brzo je jasno i da se „smart“ ne plaši krivina, jer je veoma stabilan. Međutim, danak je platilo vešanje. Dotegnut je do maksimuma i prilično tvrd. U Evropi to nije problem, ali „smart“ i srpski putevi su ljuti protivnici. Najveći problem su ležeći policajci, prava noćna mora za „smarta“...

Ubrzanje je solidno, sa agregatom od 71 KS sa testa. Čak je na raspolaganju kik-daun. Do stotke stiže za oko 13 sekundi. Maksimalna brzina je 155 km/h. Čak i tada „smart“ lagano ide, bez ijedne vibracije.

Osnovni model nije jeftin - 8.990 evra. Kabriolet s našeg testa košta čak 18.990 evra. To je cena trendseta i kraja brige o parkingu.

Potrošnja

„Smart“ sa agregatom od 71 KS po gradu troši oko 6,9 litara, pri umerenoj vožnji, što i nije zanemarljivo. Na autoputu, pri brzini od 120 km/h potrošnja je oko 5,3 kilometara na 100 km. Šteta što nema standardni tempomat jer bi i potrošnja bila niža.

Počelo je 1998. godine

Projekat „smart“ nastao je 1998. godine u režiji „Mercedesa“ i „Svoča“. Prodaja nije bila sjajna, pa je već sledeće godine „Dajmler“ preuzeo  projekat. Do danas je prodato 1,2 miliona.

SMART FOR TWO

Motor: 999 cm3, tri cilindra

Snaga: 71 KS pri 5.800 o/min.

Moment: 92 Nm pri 2.800 o/min.

Ubrzanje 0-100 km/h: 13,3 s

Maksimalna brzina: 155 km/h

Dužina/širina/visina:

2,69/1,56/1,56 m

Međuosov. razmak: 1.867 mm

Krug okretaja: 8,75 m

Rezervoar: 33 l

Prtljažnik: 220/340 litara

Potrošnja na testu (grad): 6,9 l

Osnovni model: 8.990 evra

Testirani model (kabrio): 18.900 €

Autor : Mladen Radulović

Foto : Kurir-info.rs



čitanja : 2235



Komentari

Taman da se smesti u gepek ove aždaje. :)

http://www.benzinsider.com/2011/09/hess-motorsports-releases-customization-kit-for-the-e350/

Autor PITBULL 03 Okt 2011, 12:13

super auto imam 800 cdi u krivine ulijecem kao i sa okonjom vrlo stabilan ali nevoli lezece

Autor marko 26 Sep 2012, 15:40