home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Novi „ford fokus“ je brižljivo osmišljen, rađen tako da u takozvanoj „golf“ klasi zauzme što veći tržišni udeo. Aduti sa kojima raspolaže čine ga ozbiljnim takmacem, koga će svi rivali morati da pozdrave sa strahopoštovanjem.

Unapređen

Podseća na stari model, ali je novi „fokus“ u odnosu na prethodnike znatno unapređen. Počevši od aerodinamičnih, sportski naglašenih linija, do sjajne unutrašnjosti, koja pruža mnogo više nego što se to u ovoj klasi do sada očekivalo. Naravno, mi smo na testu „Novosti“ imali jedan od najboljih paketa opreme, „titanijum“, koji je početnu cenu modela sa paketom opreme „ambijent“ od 12.990 evra „nazidao“ na 21.590 evra!

A pod haubom motor 1,6 „ekobust“ sa 150 „konja“ - najsavremenija reč tehnike koja dolazi iz „Forda“... Paket „titanijum“, između ostalog, ima toliko „svemirske opreme“ i tehnologije koja vrlo lako „opravdava“ svaku uloženu paru! „Ford“ je mnogo učinio i po pitanju vešanja, ukratko, poboljšao je vozne karakteristike „fokusa“ koristeći iskustva iz svetskog reli šampionata.

Bezbednost

Pri tome je novi „fokus“ pravi drug na drumu. Upozoriće vas kada promenite pravac kretanja vibracijama na obruču upravljača, a ako sporo reagujete na upozorenje o promeni pravca kretanja, napredni sistemi će vam pomoći da se zadržite na pravcu. Ukoliko automobil „primeti“ da ste umorni, na ekranu se prikazuje „ikona“ za upozorenje koja savetuje da napravite pauzu. Ukoliko koristite tempomat, „fokus“ može da uspori u slučaju da registruje naglo kočenje vozila ispred vas ili neku sličnu opasnost. Time se mnogo lakše obezbeđuje održavanje unapred postavljenog rastojanja između vozila. Kada se put raščisti, vozilo se vraća na izabranu brzinu koja može da se postavi od 25 km/čas do 115 km/čas! „Bi-ksenon“ farovi, dnevna „LED“ svetla, sistem za informisanje o „mrtvom uglu“ sa radarskim senzorima, doprinose takođe bezbednijoj vožnji.

Model koji smo mi vozili ima benzinski motor „Ekobust“ od 1,6 litara, koji je kompaktan i lagan, a istovremeno daje snagu, obrtni momenat i performanse kao veći motori. To postiže kombinacijom direktnog ubrizgavanja benzina, turbo-punjenjem i promenljivim vremenskim rasporedom otvaranja ventila - da izvuče maksimalnu snagu (150 „konja“) od svake kapi goriva. Na taj način se poboljšava ekonomičnost i smanjuje emisija ugljen-dioksida.

Uz pomoć „start-stop“ sistema, i šestostepenog menjača, prosečna potrošnja na našem testu je iznosila oko 6,5 litara, što je tek nešto više od fabrički deklarisane potrošnje.

OSNOVNI PAKET

Vrlo bitno je i da osnovni paket opreme ima bogate dodatke. Tu su prednji i bočni vazdušni jastuci za vozača i suvozača, vazdušne zavese, servo volan podesiv po visini i dubini, ABS + EBA + EBL, ESP sistemi koji će vam vožnju učiniti bezbednijom, lakšom, standard je i daljinsko centralno zaključavanje sa takozvanim preklopnim, kodiranim ključem (imobilajzer), elektro-podizači prednjih prozora, sedište vozača podesivo u četiri pravca, sedište suvozača podesivo u dva pravca, deljiva zadnja sedišta (60:40). Treba spomenuti i treće stop-svetlo, čelične felne od 16 inča, nivelacija farova, ISO FIX nosači dečijih sedišta...

Ugođaju tokom vožnje doprinosi radio/CD/MP3, USB, 3,5“ displej sa prikazom dve linije teksta i šest zvučnika, dok vožnju olakšavaju elektro-pomični retrovizori u boji vozila sa integrisanim pokazivačima pravca, centralni displej (četiri linije - dot matridž), kompaktni rezervni točak, zadnja svetla za maglu, krovni spojler u boji vozila (5 vrata), tonirana stakla, nasloni za glavu na svim sedištima...

AUTOMATSKI KAPCI

Inteligentni sistem na ovom automobilu podešava uglove na kapcima rešetke da bi obezbedio optimalno hlađenje i aerodinamiku. To poboljšanje u aerodinamici može da poveća ekonomičnost potrošnje goriva i do 0,8 odsto po normativima Novog evropskog ciklusa vožnje (New European Driving Cycle - NEDC).

Protekom vremena se beleži velika razlika.

DIMENZIJE

* Dužina 4.358 mm

* Visina 1.823 mm

* Širina 1.484 mm

* Masa 1.345 kg

* Gepek 363/1.148 l

MOTOR

* Model ekobust

* Zapremina 1.596 ccm

* Snaga 150 KS

POTROŠNJA

* Grad 7,7 l

* Van grada 5,0 l

*Kombinovano 6,0 l

* Rezervoar 53 l

Autor: P. Živković

Foto: Ford



čitanja : 3019



Komentari

Busted!!!
Kako 5 na putu, 7.7 u gradu, a prosek 6? Pa ovi dnevni listovi su stručni ko baba ku*ana.
Prošli put čitam TWINGO se nameće kao direktan konkurent Fabiji i Fijesti, aha a Klio?
Ili kad napišu Jetta je u klasi sa Volvoom S60.

Autor Dejan L 05 Jan 2012, 08:48

Dobar ali preskup za svoju klasu! Za dosta manje pare moguće je kupiti recimo Chevrolet Cruze, Kiju Ceed, Opel Astru a ne zaboravite i novi i30 koji uskoro stiže.

Autor Miki 05 Jan 2012, 09:05

Samo ako u gradu ne trosi 7,7 litara,sve me stra'!

Autor milan 05 Jan 2012, 10:13

A zasto nebi trosio 7,7 po gradu
danasnji automobili trose vise nego duplo manje od auta starijih vec od 7 godina . Ja vozim audi 1.8 a6 4b 125 ks 98 godiste a potrosnja je 13 litara dok sada audi 3.0 sa 300 i 400 ks trosi 12 litara. kazem vam ja tehnika je cudo

Autor Milan 05 Jan 2012, 13:28

Cena mu je naj adut, bravo!

Autor carobnjak 05 Jan 2012, 19:30