home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Promocija novih modela vozila, auto-gigante košta bezmalo kao i razvoj noviteta. Ogromni marketinški timovi paze na svaku reč, slogan, fotografiju ili propagandi film. Sve ovo nije ni čudo, jer su ulozi ogromni, a konkurencija sve žešća.

U sučaju „renoa koleos“, prateći slogan „Dinamični krosover s jedinstvenom udobnošću“, možda ne deluje preterano atraktivno, ali ovoga puta „pogodio“ je „pravo u centar“. I samo ova jedna jedina rečenica bi mogla da predstavlja i kompletan izveštaj test-ekipe „Novosti“.

„Reno“ je uspeo da napravi „krosover“, sposoban da ispuni sve zahteve kupaca. I onih što vole samo da se pokažu, ali i onih zahtevnijih koji od gradskog terenca očekuju da ih vikendom, bez problema, odvede i van asfalta.

Sedmodnevni test smo započeli gradskom vožnjom, bez po muke manevrišući poprilično gabaritnim vozilom, kroz beogradsku svakodnevicu. Vozač ima dobar pregled saobraćaja u svim smerovima, udobno zavaljen u širokom, u svim pravcima, elektronski podesivom sedištu. Precizan upravljač, sa svim potrebnim komandama na obruču upravljača ili tik ispod njega dodatno olakšava manevrisanje, a automatski menjač, koji smo imali u vozilu na testu (oprema „privilidž“) došao je kao šlag na tortu.

„Koleos“ sa odmerenim linijama, odaje nesumnjivi francuski šarm, ali i nagoveštava da raspolaže sa sasvim dovoljno snage da se uhvati u koštac sa svim zahtevima. Robusnijem izgledu doprinose i krovni nosači, zadnji spojler, veliki točkovi...

Unutrašnjost ovog modela pokazuje da „reno“ na ovom automobilu nije Štedeo. Materijali su vrhunski, uz obilje kože, aluminijuma, kvalitetne plastike. Prostora ima na pretek. Sedi se udobno i na zadnjoj klupi, a putnicima je na raspolaganju veliki broj pregrada, držača za čaše, flaše... Prtljažni prostor je izuzetno velik, a vrata prtljažnika sa dva načina otvaranja mogu se pretvoriti u sedište za piknik u prirodi, sposobna da izdrže težinu dva odrasla čoveka (200 kg), ali na prvom mestu služe lakšem utovaru teških tereta. Vrlo lako i brzo se preklopaju zadnja sedišta. Naravno, obaranjem zadnje klupe dobijate prostor kao u osrednjem kombi vozilu. Moguće je prevesti predmete dužine i 2,60 metara.

Oprema u ovom automobilu je vrhunska. Počevši od otključavanja-zaključavanja i pokretanja vozila koje se obavlja automatski, kada se približite sa karticom. U vozilu, sve je jednostavno, tako da vozač može da sve koristi, a da pri tome ne skreće pogled sa puta.

Naprednim tehnologijama upravlja se jednim prstom preko središnje konzole. Tu je i sjajan audio-sistem „bose“. Navigacioni sistem „karminat Tom-Tom lajv“ je takođe u samom vrhu. Kao opciju možete da se naruči i panoramski krov.

„Koleos“ je opremljen regulatorom - limiterom brzine i automatskim uključivanjem brisača stakala u slučaju kiše. Tu je i sistem za pomoć pri parkiranju i sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo. „Koleos“ se odlikuje i izuzetnom sposobnošću brze promene smera vožnje kada treba izbeći opasnost. Sistem ESP nadzire i popravlja smer vozila, a sistem za pomoć pri kočenju skraćuje zaustavni put. Za spuštanje po najstrmijim nizbrdicama ovaj automobil je opremljen sistemom za nadzor brzine pri vožnji nizbrdo brzinom od sedam kilometara na čas. Putnike u vozilu, naročito decu, štite provereni sigurnosni sistemi, među kojima je i sistem pričvrsnih mesta ISOFIX, kojim su opremljeni sigurnosni pojasevi.

Vozilo na našem testu imalo je dizel motor sa 1.995 ccm i 150 KS, a u ponudi je i snažnija verzija sa 175 ks. Sa obrtnim momentom od 320 Nnm već pri 2.000 obrtaja, uz sjajni automatski menjač, vožnja ovog kolosa je zaista pravo uživanje. Tome dodatno pomaže elektronski kontrolisan pogon na svim točkovima.

Na našem testu „koleos“ je potrošio, u proseku, manje od osam litara na 100 kilometara! Putni računar je pokazivao 7,2 litra na 100 km, što je neznatno nešto više od fabrički deklarisanih 7,1 litar na 100 km!

Dolazimo i do cene. Početnih 22.999 evra za „koleosa“ sa pogonom samo na prednje točkove i dizelašem 2,0 dCi sa 150 KS i paketom opreme „dinamik“, narasta do svih 29.199 evra za vozilo koje smo mi imali na testu.

ČINJENICE

Mere: Dužina4.520 mm
Širina 1.885 mm
Visina1.695 mm
Masa 1.784 kg

OF-ROUD ČINJENICE

Prilazni ugao 27 stepeni
Ugao svladavanja prepreke 21
Silazni ugao 31
Gaz 450 mm

INFO

Snaga 150 KS
Obrtni moment 320 Nm
Od 0 do 100 za 12,2 s
Maks. brzina 180 km/h



čitanja : 6619



Komentari

Пријатељ има Колеоса, купио га новог 2009-е, дизел.
Закуцо му мотор на 44 000км. Каже имају фабричку грешку. Мењају му у гарантном року а нов мотор за њега каже да кошта 11 000 евра.

Autor ПИТБУЛ™ 11 Apr 2012, 02:04

Je l' zna neko kako je Koleos za ovih nekoliko godina proizvodnje prošao na tržištu? Retko sam ga viđao na ulicama, a i oduvedk mi je delovao nekako neupadljivo u masi malih SUV-a.

Autor Miloš 11 Apr 2012, 08:07

Cenim da FIAT Freemont za 24K eur za prednju vuču, nudi puno više prostora. Pravi porodični feeling. A za oko 28K eur, za pogon na sva 4. U naravno 2.0 dizelaše.

Autor mile 11 Apr 2012, 08:28

Fiat Freemont svakako deluje kao daleko ozbiljniji auto nego Koleos. A i dobro se prodaje.

Autor Miloš 11 Apr 2012, 11:15

mecka, audi, bmw i renault dizel motori naveliko stradaju jer mi imamo DIZEL gorivo koje je lider u regionu...

Autor NemanjaBB 11 Apr 2012, 12:05

НемањаББ
Сигурно је то велики разлог зашто се прљају дизне и остало.
Немој заборавити да ни бензин није ништа бољи, напротив. Бензинцима тек одлазе мотори јер је бензин вода, троше уље итд. Не иду никако јер је бензин слаб, кад сипаш негде у иностранству, ауто се отима како иде и мање троши, мирније и лепше ради . Овде јадан трокира са овим "бензином" од 70-80 октана.

Autor ПИТБУЛ™ 11 Apr 2012, 13:39

@ПИТБУЛ™
Motor 2.0 DCI još nije otvaran u Srbiji, tako nemoj da prodaješ maglu. To je motor razvijen u Nisanu, ima lanac i potpuno drugačiju konstrukciju od 1.9 DCI. Mana mu je bila u prvim modelima nešto veća potrošnja.
Možda si sve pobrkao sa onim 250 CDI koji jednom godišnje menja dizne, diskove....

Autor toni 11 Apr 2012, 15:31

Jedna slika skinuta sa interneta, u tekstu nema nikakvih subjektivnih impresija, pitanje je jesu li ovo uopste i imali na testu...

Autor Damko 11 Apr 2012, 15:50

@ПИТБУЛ™
To te neko slagao da motor u autu vredi 11.000 eura, pa cak ni sa celokupnom zamenom u ovlascenom servisu...3-4 pa ajde nek je i 5 najvise, cak i da je najnovije cudo tehnologije veruj mi...

Autor Orlo 11 Apr 2012, 17:06

@ Orlo
A da se ti malo informišeš o cenama, pre nego što nego što počneš ovde da nas "edukuješ"?

Autor Ex Italo fan 11 Apr 2012, 17:43

Za nisan primeru iz 2004 ili 05, benzinca, citah pre neku godinu nalaz i misljenje masinskog faksa u bgd. Mislim da su joj materijal i ruke za generalku bili procenjeni na oko 3.500 eura ili.tu negde, ali i uz zamenu ( mislim dva ) katalizatora. Lepa je to cifra bila

Autor moron 11 Apr 2012, 18:46

@Ex Italo fan
Evo posto si znao da iskomentarises da nisam u pravu kazi nam cenu koju ti znas?
Mani se gluposti da na auto od 20-tak hiljada eura u osnovnoj verziji ima motor koji vredi kao pola auta. Ovo nije neki V6 dizel sa najnovijim sistemom ubrizgavanja i turbom i sa jos dodatnim agregatima pa da toliko kosta.

Autor Orlo 11 Apr 2012, 22:22

@ Orlo
Možda to tebi zvuči kao glupost, ali cene motora kao rezervnog dela, kao i ostalih rezervnih delova, drastično premašuju cenu istih kod prve ugradnje, odnosno koju plaća proizvođač.
NIsu mi poznate cene za reno, ali mogu da ti kažem da se recimo jtd motori, 1,9L i to u modelima iz 2005. nalaze po ceni mi do 8.500 €. I to bez i jednog agregata, zamajca, kvačila i slično. Tako da me ne bi iznenadilo da je Pitbulu neko rekao stvarnu cenu, ugradnje novog motora u pomenuti auto.
A sad mi objasni kako se tebi kazala ta cifra od 3-4 hiljade.

Autor Ex Italo fan 11 Apr 2012, 23:16

P.S.
Evo i linka na stavku iz cenovnika:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COUNTRY=004&GRP_COD=100&SBMK=R&DRIVE=D&SGS_COD=15&PART=1&MAKE=R&PART_COD=71735443&COMM_MODEL=GT&CAT_COD=X2&MOD_COD=125&SGRP_COD=0&PART_SEQ=A&ALL_FIG=0&LANGUAGE=3&PREVIOUS_KEY=PARTDRAWDATA&NEW_HTTP=TRUE&ALL_LIST_PART=0&SB_CODE=-1&KEY=PRICE_SOST_WIN&PRINT_MODE=0&LAST_SELECTED_PART=71735443&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=0

Autor Ex Italo fan 11 Apr 2012, 23:33

Orlo metodom ,,LUPI, pa ostani živ'' samo želi da obezvredi sve ono što amričko nije, a najveći problem mu je Dejan L, za koga on tvrdi da nema pojma!
E pa Orlo dragi moj ,,ameru'' , Dejan L te demantuje kad god počneš da izmišljaš o evropskim modelima NEISITNE, a pogotovo na temi OPEl vs GM. E da i da te podsetim, Kadilak je FANCY Opel oštrih linija sa DACIA LOGAN štopaljkama.
:-P

Autor Dejan L 11 Apr 2012, 23:39

@Ex Italo fan
Jeste u pravu si, ja sam se vodio po ceni za prvu ugradnju jer sam procitao da je za u prvu ugradnju u ako se dobro secam bila je prica za Polo oko nekih 800-1000e za 1.4 MPI pre mozda 4-5 godina, ali sam potpuno zaboravio da je naravno naknadna ugradnja motora skuplja.

@Dejan L
Nisi dosledan mog odgovora s obzirom na tvoje znanje, i izjava koje si imao u prethodnom periodu koji si zasnivao na izmisljotinama iz svoje glave...i da na osnovu slika - tada se nisi udostojio ni odgovor da das. I ja za razliku od tebe ne mrzim ni jednu marku, meni se nesto svidja ili ne i to i kazem, a da zbog nekoga ili zato sto imam ovaj ili sam imao neki auto neke marke pa da mrzim njihovu konkurenciju, to ne radim tako da zaboravi da me uporedjujes sa sobom. Vidim da si jedva cekao da negde nesto pogresim da likujes - mora da zato i zivis.

Autor Orlo 12 Apr 2012, 00:50

@Ех
" Tako da me ne bi iznenadilo da je Pitbulu neko rekao stvarnu cenu, ugradnje novog motora u pomenuti auto."
Ја сам само пренео шта ми је човек рекао. Човек је озбиљан, не видим зашто би ме лагао. А наравно да је накнадно све скупље кад се купује. Па кад би куповао ауто из делова, изашао би те "милион" еура. :)
Ено му га ауто у сервису, чека да му убаце нов мотор.
Ко сумња, може да позове и да пита за цене и да ли ти мотори у Колеосу имају фабричку грешку.
Ја сам само пренео шта ми је човек рекао. Човек који га има, озбиљан, узео га новог, не видим зашто би ме лагао.

Autor ПИТБУЛ™ 12 Apr 2012, 02:31