Novi Hyundai i30 na probi "Kurira"

Preuzeto sa: Kurir-info.rs
U odnosu na odlazeći „i30”, novi model je unapređen, ulepšan i poboljšan u svakom smislu. Prodaja u Srbiji počinje u maju
Korejci ostaju dosledni fluidnim oblicima
Auto koji obećava!
Osvaja pogledom, ima odličnu liniju i savršene obline, a šminku ne mora da stavlja jer bi bila suvišna. Nije reč o privlačnoj cici iz kraja, već o novom „hjundaiju i30”. Kurir je prisustvovao regionalnoj prezentaciji u Novom Sadu i test vožnji po putevima u Vojvodini.
Posle nekoliko stotina kilometara provedenih za volanom utisak je da je „Hjundai” napravio više od koraka napred. U odnosu na odlazeći „i30”, novi model je unapređen i poboljšan u svakom smislu. Fluidnih linija i atraktivnog dizajna, ne može da ne privuče pažnju. Vrlo je udoban, komforan i lak za upravljanje. Nije sportista, ali je dovoljno zabavan, dok neravnine na putu „pegla” veoma uspešno. U kabini je više nego prijatno tokom vožnje zahvaljujući odličnoj izolaciji i veoma kvalitetnim materijalima. Pregrada za sitnice ne manjka, a prtljažnik ima dobrih 378 litara.
Vozili smo najslabiji benzinac od 1,4 litra i 100 konja i najjači dizel od 1,6 litara, čija „konjica” broji do 128. Vuče bez napora, a ni preticanja nisu problem. Ipak, radije bismo se odlučili za živahnije benzinske motore (pogledati tabelu). U tom smislu dizel je pun pogodak. Veoma tih i kultivisan, sa obrtnim momentom od 260 Nm i ubrzanjem do „stotke” za 10,9 sekundi, prosto „guta” put. Svi modeli su opremljeni šestostepenim manuelnim menjačem, a u zavisnosti od motora moguće je doplatiti i za šestostepenu automatiku.

Iz „Hjundaijeve” „kuhinje” izašla je i eko-verzija najjačeg dizela, koja ima emisiju štetnih gasova od svega 97 grama CO2 po kilometru. Veoma bitna stavka za potencijalne kupce imajući u vidu da se preko Fonda za zaštitu životne sredine za kupovinu vozila sa emisijom CO2 manjom od 100 grama po kilometru dobija subvencija od 100.000 dinara .
Cene novog „i30” znaće se tokom maja.
Autor: ALEKSANDAR S. BEČIĆ
„Pametan” volan
Novi „i30” dobio je novi trostepeni sistem osetljivosti upravljanja, takozvani fleks stir. U zavisnosti od raspoloženja vozača i stila vožnje moguće je odabrati između „normal”, „komfort” i „sport” opcije, što utiče na osetljivost volana.
HYUNDAI i30
Dužina: 430 cm
Širina: 178 cm
Benzinci: 1,4 l(100 KS); 1,6 l MPI,
(120 KS); 1,6 l GDI (135 KS)
Dizeli:1,4 l CRDi(90 KS); 1,6 l
CRDi(110 KS )1,6 CRDi, (128 KS)
Cena: nije poznata
Auto će sigurno biti hit i ovde sada bi trebalo da bude brdo komentara ali kada bi i test bar malo ličio, ovako ništa novo iako su ga vozili, ali biće prilika.
Sve navedoše, te pametan volan, te lepi sa 100 konja, samo ne rekoše, da li rđa isto kao prethodni i30 ??