Novi Hyundai i30 na probi "Novosti"

Preuzeto sa: Novosti.rs
Novinari iz bivših republika SFRJ imali su priliku da provozaju novi „i30“ i provere sve njegove mogućnosti na relaciji Beograd - Novi Sad – Palić
Prvi put regionalni test nekog „Hjundaijevog“ modela održan je u Srbiji. Novinari iz svih bivših republika SFRJ imali su priliku da provozaju novi „i30“ i provere sve njegove mogućnosti na relaciji Beograd - Novi Sad - Palić. Naš sveukupni utisak je da „i30“ ima mnogo toga da ponudi, zbog čega južnokorejska kompanija slobodno može da očekuje sjajan prijem na srpskom tržištu.
Sa „i30“ nastavljena je već ustaljena filozofija „Hjundaijevog“ dizajna koju oni nazivaju „Fluidic Sculpture“. Kao i na drugim modelima cilj je bio da vozilo ima elegantne i dinamične linije, a ideje za njih konstruktori su crpeli iz prirode. Kako god, ovaj automobil spolja zaista deluje impresivno.
Enterijer je ništa manje upečatljiv, barem kada je u pitanju visok nivo opreme koja je bila u automobilima na testu. Kombinacija crnog i sivog na kontrolnoj tabli već je viđena na njihovim drugim modelima, tako da ovde nema mnogo iznenađenja. Veliki broj dugmića na prvi pogled deluje malo zbunjujuće, ali se već posle sat vremena vožnje „pohvataju“ sve funkcije.
Na raspolaganju za testiranje bili su modeli sa motorima od 1.400 i 1.600 kubika. Dizel agregati su sa snagom od 90 i 110 „konja“, dok su benzinci sa 99 i 135 KS. Svima su manuelni šestostepeni menjači deo osnovne opreme i oni poprilično dobro raspoređuju brzine.
Nijedan od ovih motora ne donosi sportsku vožnju niti „lepi“ za sedište, ali je sasvim dovoljan da se bezbedno pretiče na magistrali ili da se malo brže ide auto-putem. U zavisnosti od modela i tipa vožnje varira i potrošnja, ali se ona u svakom slučaju kreće oko pet litara na otvorenom putu.
U odnosu na prethodni model povećan je prostor za putnike i prtljag, pa sa njim bez problema na put može 0da se krene i porodično. U prilog tome idu i visoki bezbednosni standardi koje poseduje novi „i30“.
On se može pohvaliti naprednim sistemima poput ESP, VSM, BAS, HAC, ESS i ABS sistemima. Takođe, svi modeli poseduju šest vazdušnih jastuka. Naša praktično jedina zamerka na ovaj automobil su materijali na vratima sa unutrašnje strane.
Za razliku od ostatka enterijera oni deluju previše plastično. Pored toga, automobil je malo tvrđi na rupama, ali ništa preterano zabrinjavajuće.
U svakom slučaju ovo je za „Hjundaji“ vrlo bitan model, koji će se u narednom periodu nadmetati za svoje mesto na tržištu pored „golfa“, „astre“, „megana“... Naravno, koliko će u tome biti uspešan zavisiće i od cene. Kako nam je rečeno na pres konferenciji, ona će se znati već u maju.
PRIMEDBE ZABELEŽENE
Tokom jedne od pauza imali smo priliku da nasamo ručamo sa asistentom menadžera pi-ar tima „Hjundaji motorsa“ Jan Limom. Zanimalo ga je šta mislimo da je optimalna cena za ovaj model, ali i šta nam se na njemu sviđa i šta ne sviđa. On je sve naše primedbe i zapažanja zabeležio u notes i rekao nam da će ih preneti konstruktorima u Koreji. Ostaje samo da vidimo da li će nešto od toga biti i usvojeno.
Autor: M. Nedeljković