home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Kurir-info.rs

Da bi u auto dugačak 365 cm moglo da se smesti petoro putnika, a da pritom ostane mesta za police i veliki gepek, potrebna su genijalna rešenja. Novoj „pandi“ to je pošlo za rukom

Testirani model: 11.000 evra

Vozači imaju zahteve, a „panda“ odgovore!

„Fijat“ je specijalista za male automobile, a Italijani su majstori dizajna. Kada se ovo spoji, uspeh je zagarantovan! Tada nastaje „panda“ - mali, ali slavni auto. Od 1981. prodat je u čak 6,5 miliona primeraka.

U Torinu znaju da se ne živi od slave, pa su nov model doterali do maksimuma. U auto dugačak 365 cm treba smestiti petoro putnika, brojne police, ali ostaviti i mesta u gepeku.

A „panda“ sve to može zahvaljujući genijalno osmišljenom prostoru.

Ipak, najbolji osećaj je radno mesto vozača. Raspoloženje naglo raste svaki put kad se smestimo u kabinu nove „pande“. Krem presvlake s kvadratićima na štofu, sjajan kockasti volan i podignuta palica menjača, koja stvara komandni osećaj, sve su što je potrebno da bi se uživalo za volanom. Svaki detalj enterijera je stilizovan, čak i zvučnici u vratima! U kabini je primenjen stari trik podizanja sedišta, pa se četvoro putnika voze komotno, dok će se troje malo namučiti.


Na testu Kurira imali smo 1,2 benzinac sa 69 KS. Ovaj model nije sportski, ali dobar je za gradsku vožnju. Zameramo mu što stvara veliku buku pri brzinama od preko 100 km/h, a pohvaljujemo potrošnju od oko 6,7 litara po gradu, s nogom na gasu. Vešanje je meko, ali dovoljno tvrdo da bi „panda“ glatko peglala krivine.

Iako je upotrebljiva poput multipraktika, „panda“ svojim dizajnom ipak osvaja žene. Njegova vizuelna filozofija „kvadrat sa zaobljenim krajevima“ neće dirnuti muški ukus, ali će biti miljenik lepšeg pola. Možda najveća pohvala za kraj - početna cena je 8.500 evra!

Motori

„Pandu“ pokreću dva dvocilindrična „tvin-er“ benzinca zapremine 0,9 litara sa 65, odnosno 85 konjskih snaga. Tu je i 1,2-litarski benzinac (69 KS), kao i 1,3 „multi-džet“ dizel sa 74 KS.

Uskoro i 4x4

Krajem godine biće lansirana i „panda 4x4“. Inovativni sistem kočenja LSCM (Low Speed Collision Mitigation) naručuje se uz doplatu, a reč je o programu koji po potrebi automatski koči ako je brzina manja od 30 km/h.

Istorijat

„Panda“ je rođena 1980. u Ženevi i prodavala se samo sa troja vrata. Tek 2003. stigla je druga generacija, prvi put s petora vrata. Nova „panda“ ima zaobljenije linije i farove, a duža je za 11 cm.

FIJAT PANDA 1,2

Motor: 1,2

Snaga: 69 KS

Masa: 1.050 kg

0-100 km/h: 12,3 s

Maks. brzina: 165 km/h

Dužina/širina/visina: 3.650/1.640/1.550 mm

Prtljažnik: 220/870 l

Potrošnja na testu: 6,7 l

Osnovni model: 8.490 evra

Autor: Mladen Radulović



čitanja : 4145



Komentari

Evo konkurenta modelima C1, Citigo, Picanto, i10, Spark, 107, aygo.
Duža od Škode Citigo za 9cm, nema goli lim, prtljažnik obložen tapacirom.
Ali 11.000€... Još malo pa novi i30

Autor Dejan L 18 Jun 2012, 12:23

1.2 sa klimom kosta 8490 eura.
Autor teksta verovatno ni ne zna koji paket opreme je imalo vozilo koje je "testirao" posmatranjem fotkica... :)

Autor carobnjak 18 Jun 2012, 12:31

jos kad bi bila neka abarth/100hp verzija

Autor m1m 18 Jun 2012, 13:16

@ carobnjak
Testirani model je 9.990€
TwinAir sa 85KS je 11.290€
A 1.3mjt nema cenu još, a mogu misliti.
Žao mi je, preskupa je

Autor Dejan L 18 Jun 2012, 13:25

Panda bi bila OK, da navedeni model, osnovni paket sa klimom, košta 7-max7.5 hiljada evra. Znači cena bi trebala da odgovara Clasicu ili prostijem modelu Daciji sandero.
Ovako će biti retka pojava na našim putevima.

Autor Mange 18 Jun 2012, 13:37

@Dejan L
a koji je testirani model?

Autor carobnjak 18 Jun 2012, 14:03

Ja ne znam u cemu je problem, "stara" Panda se i dalje proizvodi i povoljnija je od ove, pa ko voli nek izvoli.

Autor Fordovac 18 Jun 2012, 19:41

Jako lepa i funkcionalna. Pastelno plava i zelena joj najbolje stoje. Cena ce odrediti sudbinu ovog auta. Drugar je kupio VW UP! pre nedelju dana, javljam utiske uskoro.

Autor Uros Cuore Sportivo 18 Jun 2012, 20:55

Ovo je sa 164 cm širine i 155 cm visine jako stabilno u zavojima...

Autor Milan 18 Jun 2012, 22:31

Odličan autić!

Jedinu zamerku bih uputio na volan (na izgled istog)

Autor Raziel 18 Jun 2012, 23:17

@Milan
i prosla generacija ima tako cudne dimenzije ali nema velikih problema sa krivinama, ova bi trebala biti i bolja

Autor m1m 19 Jun 2012, 00:43